ازدواج شما در طول سالها چه تغييري مي كند.
تغيير در ازدواج شما اجتناب ناپذير است و شما بايد آمادگي آن را داشته باشيد.

چرا ازدواج شما بعد از سه سال تغییر می کند؟

سه سالگی ازدواج شما نزدیک است و نمی توانستید شریک بهتری بخواهید. او شیرین، وفادار، قابل اعتماد و ارتباطی است. مطمئناً، اینجا و آنجا بحث هایی وجود دارد – اهداف زندگی متفاوت، رفتار نامطلوب، عقاید مذهبی و سیاسی رقابتی، و غیره – اما این طبیعی است. روابط نزولی و جریان. به علاوه، اگر شما و همسرتان از مرز ترسناک دو ساله جان سالم به در بردید (یعنی رایج ترین دوره زمانی که زوج ها از هم جدا می شوند)، سپس قرار است برای همیشه با هم باشید… درست است؟

متأسفانه، علامت دو ساله تنها آزمون رابطه نیست که باید قبول شوید، و همچنین نمی توانید قبل از خارش هفت ساله آرام شوید. همچنین مشکل رابطه سه ساله با نام «خارش سه ساله» وجود دارد.

یک رابطه فراز و نشیب های زیادی را پشت سر می گذارد، از جمله سه سالگي ازدواج. پس از سه سال زندگی مشترک، “مرحله ماه عسل” به پایان رسیده است و اکنون زندگی در جريان است. ناگهان، شما بر سر همه چیز از سیاست گرفته تا شیوه های فرزندپروری با هم دعوا می کنید و شما دو نفر نمی توانید به تفاهم برسيد. ممکن است به نظر برسد که این رابطه تمام شده است، اما شما می توانید با ارتباطات باز، زمان با کیفیت و حل تعارض از این مرحله عبور کنید.

ازدواج شما در طول سالها تغيير مي كند.

مشکل ازدواج سه ساله چیست؟

مشکل رابطه سه ساله زمانی است که زوج ها با مشکلات سازگاری طولانی مدت مواجه می شوند. جدید بودن رابطه کمرنگ شده است و سوالات در مورد آینده (ازدواج، پدر و مادر شدن، پول) ضروری تر می شود.

دکتر پاتریس ان. داگلاس روانشناس بالینی می گوید: «سه سال در یک رابطه نقطه عطفی محسوب می شود، زیرا احساس امنیت و راحتی بیشتری را ارائه می دهد. “در این زمان، هیجان اولیه معمولاً محو شده است، و تعاملات واقعی تر و احساس قوی تری از ثبات را تقویت می کند.”

مرحله ماه عسل به پایان رسیده و زندگی واقعی برقرار شده است. برخی از زوج ها قوی تر و پایدارتر می شوند در حالی که برخی دیگر به دلیل کاهش اشتیاق یا چالش های زندگی دچار رکود می شوند.

چرا این لحظه یک رابطه مهم است؟

سه سال یک نقطه عطف کلیدی برای زوج‌ها است، زیرا اشتیاق اولیه و تمایلات شدیدی که زمانی آن‌ها را گرد هم می‌آورد، به عشقی راحت و پایدار تبدیل شده است. همچنین زمانی است که زن و شوهر شروع به فکر کردن در مورد آینده می کنند.

تس برینگهام، یک درمانگر ازدواج و خانواده، می‌گوید که علامت دو تا سه ساله زمانی است که زوج‌ها بر سر مسائل مربوط به سبک زندگی، مانند نحوه برخورد شریک زندگی‌شان با پول یا بچه‌دار شدن، دست و پنجه نرم می‌کنند.

او می گوید: «نکته در مورد روابط این است که شما می توانید کاملاً با کسی مرتبط باشید. “شما جذب یکدیگر شده اید و یک جرقه واقعی در آنجا وجود دارد. اما اگر ارزش‌های یکسانی نداشته باشید و دقیقاً به همان چیزها تمایل داشته باشید، این رابطه هرگز کارساز نخواهد بود.»

علاوه بر این، یک مطالعه در سال 2023 این احساس را تکرار کرد و خاطرنشان کرد که زوج‌هایی با باورهای ارزشی متفاوت در مقایسه با روابط با باورهای يكسان، اختلاف نظرهای آشکار بیشتری دارند.

داشتن صمیمیت و ارتباط با شریک زندگی شما مهم است. اما یک رابطه نمی تواند تنها با عشق دوام بیاورد. هر دو طرف باید در مورد انتخاب های سبک زندگی (در عین حال!) توافق کنند تا رابطه موفق شود.

 چالش های رایج در ازدواج سه ساله

در حالی که انتخاب‌های سبک زندگی مانند ازدواج و امور مالی تأثیر دارند، حوزه‌های دیگر مانند همسر و ارتباطات نیز می‌توانند باعث ایجاد مشکل سه ساله در رابطه شوند. برخی از چالش های رایج عبارتند از:

تصمیم گیری در مورد پدر و مادر

تفاوت های فرهنگی

ازدواج

مسائل مالی

تغییر شغل یا سبک زندگی

اعتقادات مذهبی یا سیاسی

رابطه با پدر و مادر

تاثیر مشکل در ازدواج سه ساله

بنابراین، خارش سه ساله با یک رابطه چه می کند؟ خوب، شکاف‌های بین شما و شریک زندگی‌تان را برجسته می‌کند – تعارض‌های قدیمی که هرگز برطرف نشدند، دیدگاه‌های متفاوت، عدم اطمینان در مورد آینده، ارتباط ناموفق، و غیره. یا مراجعه به درمانگر دیگران متوجه می شوند که جدا از یکدیگر بهتر از با هم بودن هستند.

تفاوت‌هایی که قبلاً نادیده گرفته می‌شدند، مانند مشكلات فرهنگی، تصمیم‌گیری در مورد والدین، ازدواج، و مسائل مالی، شدیدتر می‌شوند و دیگر نمی‌توان آنها را کنار گذاشت. این اغلب منجر به درگیری یا ارزیابی مجدد رابطه می شود.

تأثیرات عاطفی و روانی بر افراد

ما می دانیم که یک رابطه قوی، متعهد و پایدار به طور مثبت بر هدف شما تأثیر می گذارد، که به رفاه و سلامت عاطفی شما کمک می کند. با این حال، اگر شما و شریک زندگی تان اساساً سبک زندگی ناسازگاری داشته باشید، یک رابطه می تواند از حالت سالم و ایمن به سمی تبدیل شود. . حتی اگر هر دوی شما یکدیگر را دوست دارید، در نهایت برقراری ارتباط دشوار خواهد شد و به زودی عصبانیت ایجاد می شود.

به طور طبیعی، می توانید مصالحه کنید. با این حال، مطالعات نشان می‌دهد که شریکی که باورهای اصلی خود را به خطر انداخته‌اند، پیامدهای منفی بر احساس خود گزارش می‌دهند.

پیامدهای بالقوه برای رابطه

اگر مشکل سه ساله رابطه حل نشود، رابطه آسیب خواهد دید. این می‌تواند شبیه کینه‌های اساسی به نظر برسد، که باعث درگیری‌های غیرقابل حل بیشتر و حتی سنگ اندازی می‌شود (به جايي مي رسيد که شما یا شریک زندگیتان خاموش می‌شوید و به یکدیگر «رفتار بی‌صدا» می‌دهید.)

همچنین ممکن است شاهد اجتناب از تعارض باشید. شریک زندگی شما ممکن است باور داشته باشد که صحبت نکردن در مورد مشکل از مشاجره یا دعوا جلوگیری می کند. صمیمیت و ارتباط نیز می تواند از بین برود، زیرا در تلاش برای گذراندن زمان با هم بدون اینکه کینه قبلی پیش بیاید، می تواند تعارض از بین برود.

به یاد داشته باشید، روابط بدون توجه به مرحله، نیاز به کار دارند. اما برای زوج هایی که به سن سه سالگی می رسند یا نزدیک به آن هستند، ضروری است که در همان حال تفاهم قرار بگیرند. این بدان معناست که از خود و شریک زندگی خود “سوالات عمیق” بپرسید. به عنوان مثال، برینگهام توصیه می‌کند که به طور انتقادی در مورد رابطه فکر کنید: “رابطه ما برای شما چه معنایی دارد؟” یا “چگونه می توانم تو را بهتر دوست داشته باشم؟”

این سوالات ممکن است ناراحت کننده باشند. ایجاد یک محیط امن و پرورش دهنده برای شما و شریک زندگی تان کلید داشتن یک گفتگوی باز است.

 استراتژی هایی برای غلبه بر مشکل رابطه 3 ساله

چگونه می توان رابطه خود را به مسیر اصلی بازگرداند؟ خوب، هیچ مسیر مشخصی برای بازسازی یک رابطه وجود ندارد – به یاد داشته باشید، هر رابطه متفاوت است، اما ارتباط یک نقطه شروع عالی است.

ارتباط

دکتر داگلاس می‌گوید: «ارتباطات برای عبور از چالش‌های سه ساله در یک رابطه بسیار مهم است. “زوج ها باید در مورد احساسات و نیازهای خود باز و صادق باشند.”

نیا جردن، 24 ساله، و شریک زندگی او، نوح، 24 ساله، با قانون رابطه سه ساله مواجه شدند، اما با افزایش ارتباطات و عمدی خود زنده ماندند. او می‌گوید: «ما مجبور بودیم بیشتر با هم ارتباط برقرار کنیم و چک‌این دوره‌ای را فقط برای رابطه‌مان به طور کلی انجام دهیم. «تقریباً شبیه کاری به نظر می‌رسد، اما ما روبروي هم می‌نشینیم و می‌پرسیم: «من چه کار می‌کردم که اخیراً دوستش داشتی؟» چه کاری می توانستم بهتر انجام دهم؟ آیا کاری هست که شما آن را دوست نداشته باشید که من انجام می دهم؟»

بررسی های دوره ای می تواند رابطه شما را بهبود بخشد، اما همچنین راهی عالی برای تعیین اینکه آیا می خواهید در یک رابطه باشید یا خیر. دکتر داگلاس به «افراد توصیه می‌کند که در مورد اینکه آیا اعتقادات یا خواسته‌های خود را به خطر انداخته‌اند، فقط برای اینکه مجرد نباشند، فکر کنند».

روی زمان باکیفیت سرمایه گذاری کنید

هیچ کس در آغاز هیچ رابطه ای همان فرد نیست. دکتر داگلاس می گوید، بنابراین، سرمایه گذاری در زمان با کیفیت بسیار مهم است، زیرا شما به صورت فردی به افراد مختلف تبدیل می شوید و علایق، ارزش ها و سرگرمی های جدیدی را کشف می کنید.

جردن می‌گوید که او و شریک زندگی‌اش باید عمدی می‌کردند تا با هم زمان با کیفیتی پیدا کنند، زیرا این دو از راه دور بودند. او می‌گوید: «ما مجبور بودیم از شب‌های قرار مجازی تا تصمیم به نگذراندن آخر هفته با دوستان و لذت بردن از وقت با یکدیگر برای خودمان وقت بگذاریم. «اکنون، ما عادت‌های خوبی برای ارسال پیامک در طول روز ایجاد کرده‌ایم، حتی اگر یک «چطوری؟» ساده باشد؟ یا هنگام درست کردن شام با یکدیگر تماس می گیرند.»

دکتر برینگام می گوید: زمان با کیفیت بیشتر همچنین می تواند به رابطه کمک کند تا صمیمیت را که ممکن است در مرحله ماه عسل از دست داده باشد، به دست آورد. بعد از از بین رفتن «تازه» بودن رابطه، احساس دیده شدن و دوست داشتن برای برخی از شرکا ممکن است سخت باشد.

“او می گوید. “چگونه به دوست داشتن و مهربان بودن با طرف مقابل ادامه دهیم؟ هنگامی که آن احساسات اولیه از بین رفت، به راحتی می توان فراموش کرد که یک فرد ممکن است به توجه بیشتری نیاز داشته باشد.

آدرس دادن به تضادها

درگیری حل نشده باعث ایجاد خشم می شود که می تواند یک رابطه را از بین ببرد. بهترین کار این است که به جای رها کردن حل نشدن درگیری‌ها، در زمان وقوع آنها به آنها رسیدگی کنید. دکتر داگلاس می گوید به جای بحث و جدل روی درک هر فرد و نکات آنها تمرکز کنید. از جملات «من» برای تمرکز بر احساسات و تجربیات خود به جای اینکه شریک زندگی خود را به رخ دیگران بکشید یا احساس گناه کنید، استفاده کنید.

مقاله مرتبط: چرا تعادل کار و زندگی بسیار مهم است و چگونه آن را حفظ کنیم؟

دکتر داگلاس می‌گوید: «تعارض‌ها را همانطور که پیش می‌آیند، بررسی کنید، به جای بحث و جدل، بر درک یکدیگر تمرکز کنید. “برای مسائل مداوم یا پیچیده، کمک گرفتن از یک درمانگر یا مشاور را در نظر بگیرید که می تواند ابزارها و استراتژی های مفیدی برای کمک به زوج ها برای مدیریت موثرتر این مرحله ارائه دهد.”

نتيجه

در نهایت، روابط با رشد افراد تغییر می کند. ارتباط، حل تعارض و زمان با کیفیت می تواند به شرکا کمک کند تا درگیر خارش سه ساله نشوند.

با این حال، اگر یک زوج اساساً ناسازگار هستند یا سبک زندگی متناقضی دارند، ممکن است وقت آن رسیده که به خود و شریک زندگی خود نگاه کنید و تعیین کنید که آیا این رابطه قابل نجات است یا خیر.

مطلب پیشنهادی

رنجش از همسر

غلبه بر رنجش از همسر در ازدواج

طبیعی است که به خاطر یک بی عدالتی خفیف یا یک حادثه بزرگ احساس رنجش …

قرار آشنايي با فرد سمي

چگونه بفهمیم که با یک فرد سمی قرار آشنايي و ازدواج می گذاريم؟

رابطه هیچ کس کامل نیست – این فقط یک واقعیت زندگی است. اما اگر بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *