تاثير رژیم غذایی در ازدواج
رژیم غذایی شما و همسرتان مي تواند رابطه شما را گرم تر يا بدتر كند.

چگونه رژیم غذایی شما می تواند به ازدواج شما کمک کند (یا به شما آسیب برساند).

تو چیزی هستی که می خوری. به همین سادگی. مواد مغذی و آشغالی که در بدن خود قرار می دهیم تأثیر عمیقی بر طول عمر، کیفیت زندگی و توانایی ما برای مبارزه با بیماری ها و بیماری ها دارد. جای تعجب نیست که عادات غذایی و رژیم غذایی ما بر کیفیت ازدواج ما نیز تأثیر دارد. در بخش زیر به بررسی این موضوع می پردازیم که چگونه شیوه های غذایی ما می تواند به ازدواج ما آسیب برساند یا کیفیت ازدواج ما را افزایش دهد.

لطفاً توجه داشته باشید که بسیاری از مشاهدات “رژیم غذایی” ما فرضیاتی را در مورد سایر جنبه های زندگی ما از جمله رژیم ورزش، استراحت و موارد مشابه ایجاد می کند.

براي ازدواج خوب زن و شوهر بايد رژیم غذایی سالمي داشته باشند

جنبه مثبت

اگر شما و شریک زندگیتان بتوانید غذاهای سالم رایجی پیدا کنید، در مسیر خوبی قرار دارید.

وقتي میوه‌ها، غلات، پروتئین‌ها و سبزیجات سالم در رژیم غذایی‌تان قرار مي دهيد، برای همه اعضای خانواده‌تان سودمند خواهد بود.

همچنین ممکن است در مورد یک روز متداول «تقلب» به توافق برسید، یعنی روزی که از روال معمول فاصله بگیرید و در غذاهای لذیذ گناه پرهیز کنید. ممکن است استفاده از تخصص یک متخصص تغذیه بسیار مفید باشد.

با یک متخصص مورد اعتماد صحبت كنيد. در مورد سبک‌های مختلف غذا خوردن و نحوه کنترل عادات غذایی که هر دو در ازدواج به کار می‌برید از او بپرسيد. این شیوه‌ها چگونه ممکن است به نفع همه تنظیم شوند، و همچنین چگونه می‌توانید غذای سالم بخورید در حالی که همسرتان این کار را نمی‌کند؟

خانواده ای که با هم آشپزی می کنند، با هم می مانند

رژیم غذایی و برنامه ورزشی یک زوج سالم را با همسرتان تهیه کنید. با انجام اين كار نه تنها در راه پختن وعده های غذایی باکیفیت با هم هستید. بلکه زمان با کیفیت بالا را در کنار هم خواهید داشت.

زمان در آشپزخانه با هم باعث ایجاد احساسات مشترک و ترویج ارتباطات سالم می شود. بچه‌ها را – اگر بچه دارید – به روال کمک در آشپزخانه نیز وارد کنید.

مزایای رویکرد خانواده برای رژیم های غذایی برای زوج ها و تهیه وعده های غذایی بسیار زیاد است.

غذاهای خوب می توانند طول عمر زیادی داشته باشند

اگر غذاهایی را در بدن خود قرار دهیم که انرژی کافی ایجاد می کند و با بیماری های خشن و سخت مبارزه می کند، در صمیمیت قوی تر خواهیم بود و همچنین ممکن است طول عمر مشترک خود را افزایش دهیم.

انتخاب خوب غذا در قسمت جلویی منجر به نتایج خوب در دراز مدت می شود. برخی از متخصصان مي گويند که برای گروه‌های خونی‌مان غذا بخوریم. یعنی خوردن غذاهایی که ترکیب شیمیایی خون موجود ما را تکمیل می‌کنند.

صرفه جویی در هزینه ها و صرفه جویی در زمان، مزایای اضافی رژیم غذایی مکمل رژیم غذایی همسرتان است. هنگامی که ما یک قدردانی مشترک برای غذاهای خاص به اشتراک می گذاریم، در راه به اشتراک گذاشتن شیوه های غذایی هستیم که برای همه مفید است.

چه کسی قدردان زمان کمتر در فروشگاه و پول بیشتر در جیب نیست؟ من گمان می کنم همه ما این کار را می کنیم.

یک رژیم غذایی خوب سلامت روان ما را نیز افزایش می دهد

مصرف مواد مغذی مناسب به خواب، سطح سروتونین و همچنین احساس کلی سلامتی ما کمک می کند. اگر از احساس تندرستی و سلامت روانی برخوردار باشیم، برای رسیدگی به روابط خود مجهزتر خواهیم بود.

برخی از غذاها و مکمل های غذایی به شدت احساس سلامتی ما را تقویت می کنند. با یک خانواده صحبت کنید

برخی از غذاها و مکمل های غذایی به شدت احساس سلامتی ما را تقویت می کنند. با یک پزشک خانواده در مورد غذاها و مواد مغذی که در این راه کمک می کنند صحبت کنید.

نبایدها

اگر شریک زندگی شما شیوه های غذایی نامناسبی را در پیش گرفته است، او را در پرتگاه همراهی نکنید. رژیم غذایی سرشار از قند و چربی اشباع شده ممکن است آرامش زیادی را برای فرد به ارمغان بیاورد، اما سلامتی را به همراه نخواهد داشت.

بهتر از آن، سعی کنید معشوق خود را تشویق کنید تا تغییرات مثبتی در رژیم غذایی خود ایجاد کند. گام های کوچك معمولاً در دستور کار روز قرار دارند. چه کاری می توانیم انجام دهیم تا از سلامتی خود محافظت کنیم و در عین حال عزیزمان را به تصمیم گیری بهتر تشویق کنیم؟

لیست کاملاً گسترده است.

به سمت مصالحه برويد

اگر شما و شریک زندگیتان دائماً در مورد انواع غذایی که دوست دارید بخورید با هم اختلاف نظر دارید، راه هایی را در نظر بگیرید که می توانید به سمت مصالحه های هوشمندانه کار کنید.

مصالحه‌ها ممکن است شامل «تقویم غذایی» باشد که نشان می‌دهد چه زمانی غذاهای خاص در منوی خانواده ظاهر می‌شوند.

به یاد داشته باشید، سازش کلید یک زندگی خوب است. مصالحه خوب همچنین مستلزم این است که ما توانسته ایم ارتباط خوبی برقرار کنیم.

بهترین برنامه های غذایی را برای زوج ها پیدا کنید و با انجام تنظیمات جزئی ببینید چه چیزی برای هر دوی شما مفید است.

از رژیم غذایی و سلامت کلی عزیزتان خجالت نکشید

اغلب شرم و گناه عامل بزرگی در سوق دادن شرکای ما به سمت مشکلات بیشتر و اعمال ناخوشایند اضافی هستند. تشویق همیشه بهترین رویکرد است. فرد مورد علاقه خود را تشویق کنید تا بررسی کند که رژیم غذایی چگونه بر سلامتی تأثیر می گذارد.

فرد مورد علاقه خود را تشویق کنید تا از متخصصینی که می دانند چگونه گوش دهند و مسیر خوبی را به پیش ببرند، کمک پزشکی/رژیمی بگیرد. برای شنیدن نظرات و نگرانی های عزیزتان از خود اماده باشید و برای کمک بیشتر به شریک زندگی خود، برنامه های غذایی برای یک زوج ایجاد کنید.

از رویه های خوب دست نکشید

هنگامی که ما دلسرد و غرق می شویم، ممکن است بخواهیم روش های خوب خود را برای روش هایی که آسان و سازگار هستند کنار بگذاریم.

در حوزه رژیم غذایی، این ممکن است شامل عقب نشینی از غذاخوری های فست فود، غذاهای بی کیفیت، و رضایت از شیوه های نامطلوب تر همسرمان باشد.

این نوع سازش‌ها هرگز به نتیجه نمی‌رسند و ما به خاطر آنها زجر می‌کشیم. به شیوه های غذایی که در وهله اول سلامتی شما را کمک می کند، احترام بگذارید.

مقاله مرتبط: 10 عادت بد صبح که به روز شما آسیب می زند

نتيجه نهایی

تأثیر رژیم غذایی بر سلامت و قدرت رابطه کم اهمیت نیست.

در حالی که ما برای روابط ساخته شده ایم، روابط در زندگی ما می تواند توسط انتخاب هایی که در خواربارفروشی انجام می دهیم و به آشپزخانه پایان می دهد، مختل شود یا لکه دار شود.

بیایید از شیوه ها و رویه هایی آگاه باشیم که به ما امکان می دهد برای عزیزانمان و خود سلامتی خوبی داشته باشیم. همانطور که همیشه اتفاق می افتد، ما باید در مورد شیوه هایی که همه را سالم و شاد نگه می دارد ارتباط برقرار کنیم.

وقتی شک دارید، به دنبال کمک و بینش خارجی باشید.

مطلب پیشنهادی

ايجاد مرزهای عاطفی در ازدواج

چگونه در ازدواج خود مرزهای عاطفی ایجاد کنید

مرزهای عاطفی محدودیت هایی هستند که شما برای انرژی و احساساتی که در یک رابطه …

باج‌گیری عاطفي

چگونه باج گیری عاطفی را بشناسیم و از خود محافظت کنیم

همه ما آن یک نفر را در زندگی خود داریم که همه دکمه های ما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *