فيلم هايي در مورد کتاب
فيلم درباره کتاب و كتابفروشي هميشه براي كتابخوان ها جالب است

8 فیلم ضروری برای افرادی که عاشق کتاب هستند

فیلم به ندرت به خوبی کتاب است! به همین دلیل است که ما عاشق تماشای فیلم‌هایی هستیم که در کتابفروشی‌ها اتفاق می‌افتد و از خوانندگان الهام می‌گیرد. این هشت مورد – از درام های کلاسیک مانند Notting Hill گرفته تا درام های تاریخی مانند The Guernsey Literary و Potato Peel Pie Society – دوستداران کتاب را خوشحال خواهند کرد.

از زمان ظهور این صنعت، کتاب ها الهام بخش هالیوود بوده اند. بسیاری از اولین موفقیت های سینما اقتباسی از آثار کلاسیک ادبی مانند جادوگر شگفت انگیز شهر اوز، سرود کریسمس و فرانکنشتاین بودند. در سال‌های اخیر، ما شاهد فیلم‌های هیجان‌انگیز روان‌شناختی مانند Gone Girl بوده‌ایم که برای اکران بزرگ اقتباس شده‌اند. و در حالی که این شوق کتاب‌پرستانه امروز ادامه دارد، در طول سال‌ها این ژانر گسترش یافته و نه تنها اقتباس‌ها، بلکه فیلم‌های کتاب‌محور و کتاب‌فروشی‌محور مانند Book Club (2018) و Becoming Jane (2007) را شامل می‌شود. در زیر هشت فیلم در موردکتاب را هر کتاب‌شناس باید ببیند را آورده ايم.

فيلم هايي كه در مورد کتاب ساخته شده اند.

The Bookshop (2018)

کتابفروشی (2018)

در دهه 1950، بیوه فلورانس گرین (امیلی مورتیمر) یک کتاب شناس به تمام معناست. اما هنگامی که او به شهر ساحلی کوچک هاردبورو، انگلستان نقل مکان می کند تا یک کتابفروشی راه اندازی کند، مشخص می شود که اشتیاق او یک علاقه مشترک نیست زیرا یکی از اعضای تأثیرگذار شهر (پاتریشیا کلارکسون) قصد دارد مغازه را ببندد. این به فلورانس بستگی دارد که به جامعه نشان دهد خواندن چقدر می تواند جادویی باشد. کتابفروشی که بر اساس رمان پنه لوپه فیتزجرالد به همین نام ساخته شده است، یک قطعه زیبای دورهمی پر از کتاب است.

The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society (2018)

انجمن ادبی و پای پوست سیب زمینی گورنزی (2018)

لیلی جیمز عاشقانه تاریخی نتفلیکس را در مورد یک نویسنده بریتانیایی هدایت می کند که با کشتی به جزیره گرنزی می رود تا برای ستون تازه قراردادش در مکمل ادبی تایمز الهام بگیرد . اما تعطیلات آخر هفته او زمانی که عاشقانه، یک کلوپ کتاب غیرمعمول و تاریخ آلمانی‌های گرنزی را کشف می‌کند، مسیری غیرمنتظره را طی می‌کند. انجمن ادبی و پوست سیب زمینی گورنزی بر اساس کتاب سال 2008 مری آن شفر و آنی باروز، قدردانی جذابی از کتاب ها و زندگی نویسندگی است.

Charing Cross Road (1987)

بر اساس خاطرات تحسین شده هلن هانف با همین نام، 84 Charing Cross Road به زندگی واقعی، مکاتبات 20 ساله بین هانف (آن بنکرافت)، کتاب شناس شهر نیویورک، و فرانک دوئل (آنتونی هاپکینز)، لندنی می پردازد. کتابفروش مستقر در این فیلم، هانف با دوئل در مورد کتابی که به سختی پیدا می شود تماس می گیرد. چیزی که او به دست می آورد – علاوه بر کتابش – یک دوستی 20 ساله است. در طول فیلم، این دو بر سر ادبیات، فرهنگ مدرن، تاریخ و حتی پودینگ یورکشایر پیوند می خورند.

Funny Face (1957)

چهره خنده دار (1957)

فرد آستر و آدری هپبورن در این موزیکال محصول 1957 در نقش دیک اوری، عکاس کاریزماتیک مد بالا، و جو استاکتون، کتاب‌شناس محتاط و کارمند کتاب‌فروشی Embryo Concepts، بازی می‌کنند. هنگامی که دیک با یک عکسبرداری بداهه ، ناخواسته او را اسیر می کند و متعاقباً زندگی آنها را برای همیشه تغییر می دهد. با آهنگ‌های برادران گرشوین، لباس‌های ادیت هد و کارگردانی استنلی دونن، «چهره خنده‌دار» یک موزیکال کلاسیک عصر طلایی از هر نظر قابل تصور است.

Notting Hill (1999)

ناتینگ هیل (1999)

ویلیام تاکر (هیو گرانت) صاحب یک کتاب فروشی عجیب و غریب در وسط منطقه ناتینگ هیل لندن است. با طلاق و زندگی با یک هم اتاقی نامرتب اما وفادار، واضح است که ویل در بخش عشق کم است. اما شرایط او زمانی تغییر می کند که آنا اسکات (جولیا رابرتز)، بزرگترین سلبریتی هالیوود، یک روز وارد فروشگاه او می شود. پس از خرید کتابی در مورد ترکیه و ریختن یک فنجان آب پرتقال، آن دو درگیر یک طوفان عاشقانه می شوند. ناتینگ هیل یک رام کلاسیک دهه 90 پر از جذابیت های کتابی است.

Devotion (1946)

فداکاری (1946)

این کلاسیک عصر طلایی توسط اسطوره های هالیوود ایدا لوپینو، اولیویا دی هاویلند و نانسی کلمن رهبری می شود. بر اساس داستان تخیلی تئودور ریوز، Devotion بر آن، شارلوت، و امیلی برونته تمرکز می کند، زیرا آنها با رمان ها و زندگی عاشقانه خود دست و پنجه نرم می کنند. این فیلم مملو از عاشقانه ها، درگیری ها و قدردانی کلی از کتاب ها، ترکیبی عالی از ادبیات کلاسیک و سینمای کلاسیک است.

Jane Austen Book Club (2007)

باشگاه کتاب جین آستن (2007)

عنوان این اقتباس 2007 به کارگردانی رابین سویکورد گویای همه چیز است. به طور خلاصه، دو زن یک باشگاه کتاب با محوریت آثار جین آستن راه‌اندازی می‌کنند تا به دوست کتابدار تازه طلاق‌گرفته‌شان آرامش بدهند. این گروه با کمک یک معلم مدرسه، دختر کتابدار و یک آدم علمی تخیلی، به شش اثر برجسته آستن می پردازند. با این حال، چیزی که هیچ یک از آنها آینده را نمی بینند، این است که چگونه آستن به آنها کمک می کند تا از بحران های شخصی خود خارج شوند. «باشگاه کتاب جین آستن» یک غواصی عمیق سینمایی به موضوعات ماندگار و تأثیرگذار آثار آستن است.

مقاله مرتبط: معرفي بهترين رمان هاي عاشقانه  

The Fast Company trilogy (1938, 1939)

سه گانه شرکت سریع (1938، 1939)

هالیوود این سه گانه دهه 1930 را منتشر کرد تا طرفداران سری مرد لاغر به رهبری میرنا لوی و ویلیام پاول را خشنود کند، زیرا زمان انتظار بین هر فیلم بسیار طولانی تلقی می شد. شرکت سریع بر اساس رمان مارکو پیج به همین نام، دلالان کتاب کمیاب، جوئل و گاردا اسلون (ملوین داگلاس، فلورانس رایس) را دنبال می‌کند که در تلاش برای حل یک قتل هستند. در فیلم‌های بعدی مجموعه‌های مختلفی از بازیگران درجه یک عصر طلایی مانند روزالیند راسل و فرانچات تون به ایفای نقش می‌پردازند. اما فارغ از چهره ها، هر فیلم یک کمدی کتاب پسندانه است.

مطلب پیشنهادی

استرس عروسی را چطور مديريت كنيم.

چگونه استرس عروسی را مدیریت کنیم

ازدواج هیجان انگیز است، اما همچنین می تواند فوق العاده استرس زا باشد. برنامه ریزی …

خواستگاري از همکار

بايدها و نبايدها در آشنايي و خواستگاري از همکار

بیشتر بزرگسالان یک سوم عمر خود را صرف کار می کنند. جای تعجب نیست که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *