چگونه روياپردازي در مورد كسي قبل خواب را متوقف كنيم
در اين مقاله راه هاي مختلف توقف رويا پردازي در مورد يك نفر قبل از خواب را بررسي مي كنيم.

راه متوقف كردن رویاپردازی در مورد کسی قبل خواب

گاهی اوقات، وقتی نمی توانید کسی را از ذهن خود دور کنید، او حتی می تواند راه خود را به رویاهای شما بیابد. تلاش برای مجبور کردن خود به توقف فکر کردن در مورد آن شخص، فایده چندانی ندارد. زیرا رویاها به نوعی خود به خود رخ می دهند. بهتر است درست قبل از به خواب رفتن راهی برای تمرکز مجدد افکار خود پیدا کنید. مانند خواندن کتاب یا مدیتیشن برای خالی کردن ذهن. اگر این کار موثر نبود. ممکن است لازم باشد راهی برای کنار آمدن با رابطه یا تجربیات گذشته خود با شخص مورد نظر پیدا کنید. تا یک بار برای همیشه او را از رویاهای خود بیرون کنید.

تمرکز مجدد افکارتان قبل از خواب

در طول روز خود را مشغول نگه دارید. سعی کنید در ساعات بین بیدار شدن از خواب و رفتن به رختخواب بازدهی بیشتری داشته باشید. ممکن است به باشگاه بروید. تمام کارهای کوچکی را که به تعویق انداخته‌اید انجام دهید. یا زمانی که به خانه رسیدید برای مرتب کردن خانه وقت بگذارید. دانشمندان معتقدند رویاها راهی برای پردازش تجربیات روزانه هستند. هر چه بیشتر در طول روز انجام دهید، مواد خام بیشتری را به ناخودآگاه خود برای ساختن رویاهایی از نوع دیگری خواهید داد.

فعال و درگیر ماندن می تواند به پرکردن رویاهای شما با رویدادها، تصاویر و مضامین جدید کمک کند.

شما نمی توانید از رویاهای خود فرار کنید، مهم نیست که چقدر تلاش کنید. اگر به طور مزمن استرس دارید. در انجام تمام مسئولیت های مختلف خود مشکل دارید. احتمالاً به این معنی است که بیش از حد رويابافي انجام می دهید.

قبل خواب كتاب بخوانيد.

قبل از تحویل دادن برای شب، یک کتاب بخوانید. عنوانی را انتخاب کنید که بتوانید حداقل نیم ساعت روی آن سرمایه گذاری کنید. مطالعه راه خوبی برای دور کردن ذهن شما از افکاری است که در زندگی بیداری دارید که ممکن است بر محتوای رویاهای شما تأثیر بگذارد. اساساً به شما چیز دیگری می‌دهد که در مورد آن فکر کنید. که ممکن است شما را از تثبیت شخصی که مخفیانه به رویاهای شما راه یافته است باز دارد.

یکی دیگر از مزایای خواندن این است که اگر با بی خوابی یا بی قراری دست و پنجه نرم می کنید. می تواند به شما کمک کند سریعتر بخوابید.

مطالعه به تماشای تلویزیون یا بازی با گوشی ارجحیت دارد. زیرا نور آبی ساطع شده از صفحه های دیجیتال می تواند مغز شما را تحریک کرده و در واقع خوابیدن را سخت تر کند.

مديتيشن كنيد.

چند دقیقه مدیتیشن کنید تا آرام شوید. روی زمین یک صندلی راحت بنشینید، چشمان خود را ببندید و بدن خود را تا حد امکان آرام کنید. با تمرکز بر تکرار نفس و احساس نشستن، به آرامی و عمیق از طریق بینی و از دهان نفس بکشید. هر چه بیشتر بنشینید و نفس بکشید، افکار غیرضروری بیشتر از بین می روند.

وقتی متوجه شدید که افکارتان به سمت شخصی که رویاهایش را می دیدید سرگردان است. به آرامی آنها را به سمت آگاهی از بدن و نفس خود هدایت کنید.

این سبک مدیتیشن اغلب “مراقبه ذهن آگاهی” نامیده می شود. بسیاری از مردم مدیتیشن ذهن آگاهی را تمرینی مفید برای مهار افراط اندیشی می دانند. که به راحتی می تواند منجر به رویاهای ناراحت کننده شود.

نکته: مدیتیشن می تواند عادتی سخت باشد. هر شب با 5 دقیقه شروع کنید و به تدریج زمان خود را افزایش دهید تا بتوانید 30 دقیقه یا بیشتر بنشینید.

از دستگاه نويز سفيد استفاده كنيد.

از صدا برای هدایت رویاهای خود استفاده کنید. همانطور که در حال آماده شدن برای دور شدن هستید. موسیقی ملایم و آرام بخش یا ضبط چیزی را که به نظرتان آرامش می‌بخشد. در صف قرار دهید، مانند یک جریان روان یا طوفان رعد و برق. دستگاه‌های نویز سفید یکی دیگر از گزینه‌هایی هستند که بسیاری از افراد برای خواب آرام از آن استفاده می‌کنند. این نوع نشانه‌های صوتی ممکن است برای القای نوع خوشایندتری از رویا کافی باشد، خوابی که فردی را که می‌خواهید فراموشش کنید نشان نمی‌دهد.

صدای هر چیزی را که گوش می دهید. طوری تنظیم کنید که برای شنیدن آنقدر بلند باشد اما نه آنقدر بلند که خوابیدن را سخت کند یا بعداً شما را بیدار کند.

اگر مطمئن نیستید که چه چیزی گوش دهيد، ASMR را امتحان کنید. ASMR  نوعی صدا درمانی است. که از صداهای معمولی مانند ضربه زدن، خراشیدن و زمزمه کردن برای کاهش استرس و ایجاد خواب عمیق و آرام استفاده می کند. تعداد زیادی ضبط ASMR به صورت رایگان در سایت هایی مانند YouTube وجود دارد.

از گذاشتن هر چیزی که ممکن است باعث ایجاد ارتباط ذهنی با فرد شود، خودداری کنید. مانند آلبوم مورد علاقه او یا آهنگی با صدای محیط که شما را به یاد سفری که زمانی با هم رفته اید می اندازد.

به شخص دیگری فکر کنید که با او ارتباط خاصی دارید.

 مطالعات نشان می دهد که یکی از بهترین راه ها برای متوقف کردن فکر کردن به کسی این است که انرژی ذهنی خود را به سمت دیگری هدایت کنید. خاطرات دوست داشتنی یک شریک، دوست یا یکی از اعضای خانواده را به یاد بیاورید. یا تعدادی از ویژگی های آنها را که بیشتر دوست دارید، مشخص کنید. تمرکز بر روی آنها می تواند حضور طرف مقابل را در ذهن شما در حالی که برای رویاپردازی آماده می کنید، از بین ببرد.

تبدیل افکارتان به کسی که برایتان عزیز است. می‌تواند به شما کمک کند هر زمان که خاطرات ناخواسته شروع به ظهور کردند. راحت شوید. نه فقط زمانی که سعی می‌کنید به خواب بروید.

مقاله مرتبط: چگونه از ذهن و بدن خود مراقبت کنیم

این نوع تجسم همچنین به تقویت پیوندهایی که از قبل وجود داشته اند. کمک می کند. ارتباطات شما با شخص را بهبود می بخشد و اهمیت آنها را در زندگی به شما یادآوری می کند.

مقابله با منبع رویاهای تکراری

با هر احساس حل نشده ای که نسبت به آن شخص دارید کنار بیایید.

 اگر هدف رویاهای شما شخصی است که شما را آزار داده یا رها کرده است. ممکن است اعمال او تأثیری ماندگار بر روان شما گذاشته باشد. در این صورت، قبل از اینکه از رویاهای شما ناپدید شوند، لازم است با خاطره آنها صلح کنید. تمام تلاش خود را بکنید. تا تجربیاتی را که با آن شخص داشته اید به عنوان بخشی از تاریخ خود بپذیرید. هر غم و اندوهی را که برای شما ایجاد کرده اند، ببخشید.

رویاهایی که ماهیت جنسی یا عاشقانه دارند می تواند نشانه ای باشد که شما در رابطه فعلی خود احساس عدم تحقق می کنید. پرداختن به این نگرانی ها می تواند رویاها را متوقف کند.

دیدن رویاهایی در مورد یک عزیز از دست رفته غیر معمول یا ناسالم نیست – این فقط بخشی از روند سوگواری است. این رویاها معمولاً با بهبودی کمتر دیده می شوند.

اگر فكر مي كنيد كمك مي كند، با آن شخص حرف بزنيد.

اگر فکر می کنید ممکن است به شما کمک کند، مستقیماً مشکلات خود را با آن شخص حل کنید. در صورتي كه انجام این کار احساس امنیت می کنید. ممکن است ایده خوبی باشد که سعی کنید در زندگی واقعی با آن شخص در مورد کاری که انجام داده و تأثیر آن بر شما صحبت کنید.

بینید آیا آنها حاضرند با شما بنشینند و به شما اجازه دهند برخی چیزها را از روی سینه خود بردارید. یک بحث رو در رو می تواند به شما بسته شدنی را که برای حرکت به آن نیاز دارید ارائه دهد. آنها را برای همیشه پشت سر بگذارد.

اگر احساس راحتی نمی کنید که شخصاً ملاقات کنید، به جای آن تلفن را بردارید. یک تماس تلفنی همچنان می تواند به شما این فرصت را بدهد که بشنوید و به شکل شخصی تر شنیده شوید.

داشتن آخرین فرصت برای گفت‌وگو کردن مسائل می‌تواند به‌ویژه زمانی مفید باشد که از طریق یک جدایی بد یا پشت سر گذاشتن یک رابطه ناسالم می‌روید.

اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید بیشتر با آن شخص ارتباط برقرار کنید. گزینه دیگر این است که نامه‌ای برای او بنویسید و تمام چیزهایی را که می‌خواهید به او بگویید بنویسید. حتی اگر هرگز آن را نفرستید، برداشتن ناراحتی‌های سرخورده از سینه‌تان می‌تواند احساس آرامش بی‌نظیری برای شما به ارمغان بیاورد.

مي توانيد با شخصي كه روياي قبل از خواب شما را در برگرفته گفتگو كنيد.

روياهاي خود را تجزيه تحليل كنيد.

رویاهای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بهتر بفهمید چه چیزی باعث آنها می شود. به جای اینکه یک شرکت کننده منفعل در رویاهای خود باشید، سعی کنید یک ناظر بی طرف شوید. به خود یادآوری کنید که دارید رویا می بینید. سپس به عقب برگردید. بدون اینکه به خودتان اجازه دهید واکنش احساسی نشان دهید، ببینید چه اتفاقی می افتد. وقتی از خواب بیدار می شوید. نظریه ای در مورد اینکه فکر می کنید ممکن است وقایع رویای شما چه معنایی داشته باشد ارائه دهید. آماده باشید که هر پاسخی را که به آن می رسید بپذیرید.

برای اینکه بیشتر با رویاهای خود درگیر شوید، ممکن است لازم باشد رویای شفاف یا تکنیک های مشابه را آزمایش کنید.

اگر کالبد شکافی رویاهای شما به طور منطقی کار نمی کند. به فرد بگویید که دیگر نمی‌خواهید او را ببینید. یا حتی سعی کنید نوعی کنش استعاری انجام دهید، مانند دور شدن یا بستن دری بر روی او.

برخی از رویاها مانند گره هایی هستند که در انتظار باز شدن هستند. وقتی نخ درست را بکشید، چیزی که شما را گیر کرده است ممکن است از هم بپاشد.

نکته: یک قلم و کاغذ در کنار تخت خود نگه دارید. تا بتوانید به محض بیدار شدن از خواب شروع به نوشتن دقیقاً آنچه در رویاهایتان رخ داده است، کنید.

به روانشناس مراجعه كنيد.

در صورت تداوم رویاها به روانشناس مراجعه کنید. اگر رویاهای شما به نقطه ای می رسند که مخرب می شوند، ممکن است احساس ناتوانی کنید که به تنهایی جلوی آنها را بگیرید. یک مشاور واجد شرایط می تواند به شما کمک کند. تا با مسائل عاطفی دشوار مقابله کنید. تمرینات سازنده ای به شما بدهد تا طرز فکرتان را تغییر دهید. این به نوبه خود ممکن است رویای شما را تغییر دهد.

به دنبال درمانگری باشید که در تجزیه و تحلیل خواب یا تفسیر الگوهای فکری ناخودآگاه به عنوان بخشی از تمرین خود تخصص دارد. مطمئن شوید که کمک مورد نیاز خود را دریافت می کنید.

مطلب پیشنهادی

استرس عروسی را چطور مديريت كنيم.

چگونه استرس عروسی را مدیریت کنیم

ازدواج هیجان انگیز است، اما همچنین می تواند فوق العاده استرس زا باشد. برنامه ریزی …

خواستگاري از همکار

بايدها و نبايدها در آشنايي و خواستگاري از همکار

بیشتر بزرگسالان یک سوم عمر خود را صرف کار می کنند. جای تعجب نیست که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *