رابطه جنسي زن و شوهر بعد از دعوا
رابطه جنسي زن و شوهر بعد از دعوا آيا يك راه سريع براي آشتي است يا صرفا فرار از بحث و توضيح؟

رابطه جنسي زن و شوهر بعد از دعوا

آیا رابطه جنسي مجدد بين زن و شوهر بعد از دعوا بهترین رابطه است یا صرفاً یک راه حل سریع برای تمام شدن دعوا است؟ در مغز شما هم در حین و هم بعد از یک مشاجره گسترده چه می گذرد؟ بله، این دعوا بر میزان عالی بودن اين رابطه جنسي تأثیر می گذارد.

رابطه جنسي بعد از دعوا چیست؟

رابطه جنسي بعد ازدعوا  معمولاً راهی برای مقابله با احساسات منفی شدید است. در طول مشاجره، احساسات، آدرنالین، ضربان قلب، تنفس و سیستم عصبی شما و همسرتان به سطح هوشیاری بالا می‌رسد. بدن شما آماده انتشار همه این مواد شیمیایی است. هنگامی که رابطه جنسي با همسرتان را بعد از دعوا شروع می کنید، همه چیز از قبل آماده است تا اوج هاي لذتي را برای شما فراهم کند..

اساساً، مردم تمام احساسات منفی ناشی از دعوا را حمل می کنند که اغلب برای روزها باقی می ماند. مطمئناً، رابطه جنسي می تواند به طور لحظه ای این احساسات را کاهش دهد، اما بعد از آن دوباره سرازیر می شوند.

فواید رابطه جنسي زن و شوهر بعد از دعوا

رابطه جنسي زن و شوهر بعد از دعوا چیست؟ چیزی که رابطه جنسي زن و شوهر را خوب می کند این است که چگونه با احساسات و نیازهای روانی شما مرتبط است. بنابراین، اگر فقط سعی می کنید به شریک زندگی خود دست پیدا کنید، احتمالاً در حین و بعد از رابطه زناشويي احساس بدتری خواهید داشت.

از سوی دیگر، اگر هدف شما نشان دادن شفقت و مراقبت است، احتمالاً در انتظار تجربه بهتری بايد باشيد..

ما به عنوان انسان، عموماً به گونه‌ای طراحی شده‌ایم که رابطه زناشويي یک انگیزه اساسی است که با نیازهای ما برای ارتباط عاطفی و عزت نفس مرتبط است. اینها معمولاً در طول مشاجره از بین می روند و رابطه زناشويي نمی تواند آن را برطرف کند.

مقاله مرتبط: وقتي حوصله رابطه جنسي با همسر رو نداريم چه كنيم؟

با این وجود، اگر تفاوت های خود را کنار بگذارید و از رابطه زناشويي به عنوان استراحتی برای برانگیختن اشتیاق استفاده کنید، بله، رابطه زناشويي بعد از آشتي می تواند فوق العاده باشد.

آیا رابطه زناشويي بعد دعوا باعث تقویت ازدواج می شود؟

بله، البته اینطور است. همچنین می تواند راهی برای اطمینان دادن به خود باشد که علیرغم مشاجره همچنان به رابطه متعهد هستید. اگر چه، اگر اول بتوانید آشتی کنید، به احتمال زیاد به جای عصبانیت، صمیمیت و اعتماد ایجاد می کنید. بهتر است..

فواید رابطه زناشويي در یک رابطه بسیار زیاد است. اینها از افزایش اعتماد به نفس تا حفظ تناسب اندام شما را شامل می شود. علاوه بر این، چرا رابطه زناشويي اینقدر قدرتمند است؟ این به مواد شیمیایی آزاد شده در مغز شما برمی گردد.

چه در طول رابطه جنسي معمولی و چه در رابطه جنسی بعد از دعواي زن و شوهري، این مواد شیمیایی احساسات مثبت را تقویت می کنند و به سلامت روان کمک می کنند. از طریق آن فرآیند شیمیایی، ما نیز عمیق‌تر با شرکای خود ارتباط برقرار می‌کنیم.

چرا رابطه زناشويي بعد ازدعوا اینقدر پرشور است؟

دعوای زوج ها می تواند بسیار پر هرج و مرج باشد. فریادها مي زنند. شاید برخی  زوج ها حرف هايي بزنند كه  بعداً پشیمان شوند..

بنابراین، آشتي  مجدد پس از یک دعوای بزرگ و یافتن یک سازش، احساس آرامش زیادی به شما می دهد.

نقطه پایینی که اخیراً به اشتراک گذاشتید، اوج رابطه زناشويي پس از مشاجره را حتی بیشتر می کند. تسکین دیگر متنفر نبودن از یکدیگر می تواند یک داروی قوی باشد.

شما آماده هستید که دوباره به روشی سالم تر با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید

رابطه زناشويي بعد از دعوا بسیار خوب است زیرا به شما اطمینان می دهد که هنوز یک زوج هستید و می توانید حتی شدیدترین مشاجرات را پشت سر بگذارید.

اینکه رابطه زناشويي چگونه روابط را بهبود می بخشد به این دلیل است که به شما یادآوری می کند که چقدر پیوند شما عمیق است. اساساً، یک دعوا، حتی بد، نمی تواند شما را بشکند. شما هنوز در کنار یکدیگر هستید و آماده عشق ورزی هستید.

آیا رابطه زناشويي باعث تقویت یک رابطه می شود؟ بسته به اینکه بعد از دعوا چه مي كنيد، بله درست است. در غیر این صورت، رابطه زناشويي می تواند شکافی ایجاد کند که فقط فاصله شما را برجسته می کند و تنهایی شما را برجسته می کند.

مقاله مرتبط:  پنج دليل كه همسر شما نمي خواهد با شما رابطه زناشويي برقرار كند.

کلید یک رابطه زناشويي بعد از آشتي عالی، یا هر رابطه زناشويي، یافتن تعادل مناسب بین نیازهای فیزیکی و احساسی است. پس از دعوا، مردم نیاز به عذرخواهی دارند. آنها باید بدانند که ارزش هایشان همچنان در یک راستا است تا بتوانند دوباره با يكديگر ادامه دهند.

به طور خلاصه، روابط زناشويي قدرتمند هستند، اما باید با ارتباطات بالغ و صمیمی متعادل شوند.

ده نكته در مورد رابطه زناشويي بعد از دعوا

رابطه زناشويي بعد از دعوا چیست؟ پاسخ پیچیده تر از آن چیزی است که ممکن است انتظار داشته باشید. همانطور که توضیح داده شد، بستگی به نحوه برخورد شما دارد.

اگر بتوانید بحث را رها کنید و به سادگی با مهربانی در لحظه باشید، می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید:

1. ضربه شدید از مواد شیمیایی شاد مغز

وقتی مغز شما مملو از مواد شیمیایی شاد و طبیعی است، بعد از دعوا رابطه زناشويي راحت‌تر است. اینها شامل دوپامین، هورمون پاداش ما، و اکسی توسین، هورمون پیوند ما، در میان دیگران است.

با هم، این سیل مواد شیمیایی خلق و خوی شما را افزایش می دهد و احساس خوبی به شما می دهد.

2. خشم خود را رها ميکنید

رابطه زناشويي بعد از دعوا می تواند راهی فوق العاده برای تخلیه خشم شما باشد. به یک معنا، شما بدن خود را ورزش می دهید که فشار خون شما را کاهش می دهد و در عین حال اندورفین آزاد می کند که شما را آرام می کند.

به همین دلیل است که وقتی خشم فروخورده ای دارید، دویدن بسیار خوب است. برای رابطه زناشويي هم همینطوره

3. احساس جوانی مي کنید

بسته به شرایط، رابطه زناشويي می تواند احساس خوبی در مورد خودتان ایجاد کند. بنابراین، اگر بعد از مشاجره یکدیگر را بخشیده اید و عذرخواهی کرده اید، رابطه زناشويي می تواند باعث شود که از بدن خود قدردانی کنید. بعد از آن احساس جوانی، تناسب اندام و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

4. یک ورزش خوب است

رابطه زناشويي «بعد از دعوا» یکی از بهترین تمرینات موجود است. البته، ما نمی گوییم که باید رابطه زناشويي بعد از دعوا را در برنامه ورزشی خود قرار دهید. با این حال، تمام رابطه زناشويي کالری را می سوزاند.

5. بعد از آن بهتر مي خوابید

رابطه زناشويي بعد از آشتي نه تنها شما را آرام می کند، بلکه می تواند شما را خواب آلود کند. در واقع، این خواب آلودگي ممکن است بعد از هر رابطه زناشويي رخ دهد.

هورمون سروتونین بعد از رابطه زناشويي ترشح می‌شود. این هورمون خلق و خو و الگوهای خواب شما را تنظیم می کند به همین دلیل ممکن است بهتر بخوابید.

رابطه جنسي بعد از دعوا شما را ارام مي كند.
رابطه جنسي زن و شوهر بعد از دعوا باعث از بين بردن استرس مي شود.

6. باعث كاهش استرس مي شود.

مانند تخلیه خشم، رابطه زناشويي بعد از دعوا می تواند مقداری استرس را از بین ببرد. این دو به وضوح با هم مرتبط هستند، اما اساساً، آن هورمون هایی که ذکر کردیم شما را آرام می کنند و شما را به خلق و خوی مثبت تری می رسانند.

7. از مشکل فاصله مي گيريد.

به محض اینکه از مشکل فاصله گرفتید، گاهی اوقات همه چیز به طور ناگهانی واضح تر می شود. ما تمایل داریم درگیر مسائل جزئی شویم، اما یک استراحت می تواند تصویر بزرگ و آنچه واقعا مهم است را به شما نشان دهد.

8. دوباره با احساسات مثبت ارتباط برقرار مي كنيد.

رابطه زناشويي پس از مشاجره به شما عواطف مثبتی می دهد. با این وجود، باید مطمئن شوید که با اين عواطف ارتباط برقرار می کنید. اجازه ندهید دوباره با موارد منفی به پایین کشیده شوید.

هوشیار بودن روشی سودمند برای تجربه لحظه ای بدون گرفتار شدن در احساسات است. دلیل اینکه ما گرفتار می شویم این است که ذهن ما داستان هایی می آفریند.

در عوض، نفس بکشید، احساسات را در بدن خود حس کنید.

9. باعث ديد بازتر به مشكل مي شود

همانطور که گفته شد، فاصله گرفتن از یک بحث می تواند تصویر بزرگ را به شما نشان دهد. همچنین می‌تواند احساسات شما را کاهش دهد تا آنقدر افراطی رفتار نکنيد.

10. اشتیاق شما را دوباره شعله ور مي كند.

دليل اینکه رابطه زناشويي روابط را بهبود می بخشد این است که ما را از لحاظ عاطفی به هم متصل می کند و در عین حال احساسات عمیق ما را تحریک می کند.

آیا رابطه زناشويي بعد از دعوا برای یک ازدواج خوب است یا بد؟

تکیه بر رابطه زناشويي برای رفع مشکلات یا اجتناب از پرداختن به درگیری، سالم نیست. یک راه مؤثرتر برای مقابله با نظرات متفاوت، تقویت مهارت های ارتباطی شماست.

بنابراین، وقتی دعوايتان شد، بلافاصله به اتاق خواب نروید. بنشینید و با روشی مهربانانه، آرام و محترمانه صحبت کنید. اتصال مجدد پس از یک دعوای بزرگ به این روش به این معنی است که هر دو می توانید به یک نقطه مشترك قابل قبول برسید. سپس می توانید به سراغ رابطه زناشويي بروید.

اما از رابطه زناشويي به عنوان جایگزینی برای ارتباط کلامی استفاده نکنید.

آیا هنوز در مورد این سوال فکر می کنید که آیا واقعاً چیزی به نام رابطه زناشويي بعد از دعوا وجود دارد؟ بله وجود دارد، اما نحوه برخورد شما با آن تفاوت را ایجاد می کند. رابطه زناشويي بعد از دعوا باعث نمی شود که فراموش کنید در مورد چه چیزی اختلاف دارید.

همانطور که قبلاً ذکر شد، اگر مشکل همچنان در جريان است، رابطه زناشويي مشكل را حل نخواهد كرد- ذهن شما همچنان روی مشكل خواهد بود. احتمالاً ممکن است در نهایت از شریک زندگی خود رنجیده باشید. هیچ چیز بدتر از این نیست که رنجيدگي را در سايه لذت ببینید، در حالی که هنوز درگیر مشكلات بی پاسخ هستید.

اما برای پاسخ کامل به این سوال، بسته به رویکرد شما، رابطه زناشويي بعد از دعوا می تواند هم خوب و هم بد باشد. در اعماق وجود، شما می‌دانید که هدفتان از اين رابطه زناشويي خوب است یا بد. در اصل، آیا برای برقراری ارتباط یا جبران خسارت وارد رابطه زناشويي بعد از دعوا می شوید؟

روانشناسی رابطه جنسي زن و شوهر بعد از دعوا

به طور خلاصه، مشاجره ها هورمون هایی را در مغز ما ترشح می کنند که برانگیختگی ما را افزایش می دهند. چه فریاد بزنیم، چه رابطه زناشويي داشته باشیم و چه جیغ بزنیم، آن احساسات را رها می کنیم. اگرچه، همه دعواها به رابطه زناشويي عالی منجر نمی شوند.

برعکس، تحقیقات نشان می‌دهد که در بیشتر زوج‌های دعوا، رابطه زناشويي را برای روزها متوقف می‌کنند. اساساً اگر می خواهید رابطه زناشويي صمیمی داشته باشید، به اعتماد نیاز دارید.

بر اساس تحقيقات  هفتاد و دو درصد از زنان گزارش دادند که از رابطه زناشويي با شریکی که با او بحث می کنند خودداری کرده اند.

این قابل درک است؛ گاهی اوقات شما می توانید آنقدر عصبانی باشید که نمی توانید با مهربانی پاسخ دهید، زمانی که شریک زندگی شما فقط می خواهد ببوسد و رابطه زناشويي برقرار کند. بیشتر مردم قبل از اینکه دوباره احساس عشق کنند به یک دوره «خنک شدن» نیاز دارند.

در موارد دیگر، شخص گناهکار ممکن است سعی کند در رختخواب جبران کند که منجر به داشتن رابطه جنسی عالی می شود. در حالی که اگر چه رفتار طرف مقابل هستید، فوق‌العاده به نظر می‌رسد، اما ایجاد صمیمیت بر اساس احساس گناه تنها منجر به آسیب می‌شود.

چرا رابطه جنسي در ازدواج اینقدر قدرتمند است؟

دقیقاً به این دلیل که می توان از آن به عنوان ابزاری برای دستکاری استفاده کرد. در عوض، به برقراری ارتباط بالغانه برگردید، جایی که سرزنش را کنار بگذارید و آشکارا در مورد احساسات خود صحبت کنید.

روابط زناشويي بخش مهمی از هر ازدواجي است. با این وجود، اگر رابطه زناشويي تنها تجربه باشد،  اين خطر وجود دارد.  كه زوج‌ها می‌توانند در دام ایجاد اختلاف بیفتند تا فقط به بخش خوب یعنی رابطه زناشويي برسند.

اين زوج هاي دعوايي ناگهان زندگی زناشويي منظم خود را نسبتاً کسل کننده می یابند. بنابراین، آنها ناخودآگاه شروع به دعوا کردن با یکدیگر می کنند، زیرا عواقب آن بسیار ارزشمند شده است.

به یاد داشته باشید که در طول عشق‌بازی «عادی» برای همان سطح برانگیختگی و هیجان تلاش کنید،

منتظر رابطه زناشويي بعد از دعوا نباشید

اگر یاد بگیرید به قلب خود گوش دهید. می توانید راهنمای خود را برای عشق ورزی ایجاد کنید. وقتي نیت درستی داشته باشید. فواید رابطه جنسي در ازدواج سیار زیاد است. اگر بتوانید علیرغم هرگونه مشاجره با شفقت و مهربانی ارتباط برقرار کنید، رابطه زناشويي شما نفسگیر خواهد شد.

اگر یکدیگر را ببخشید، رابطه زناشويي می‌تواند تجربه‌ای قدرتمند باشد. در حالی که رسانه‌ها می‌خواهند به شما بگویند رابطه زناشويي بعد از دعوا بهترين رابطه است، اما این تحقیق چندان قطعی نیست. به جای اینکه منتظر بحث بعدی باشید، یاد بگیرید در مورد احساسات و نیازهای خود صحبت کنید.

اگر یک ازدواج  مبتنی بر اعتماد، بخشش و صمیمیت ایجاد کنید، نیازی به اوج رابطه زناشويي نخواهید داشت. شما در حال حاضر با رابطه زناشويي شگفت انگیز روزانه خود در اوج خواهید بود.

مطلب پیشنهادی

اول ازدواج

چرا سال اول ازدواج بسیار مهم است؟

همراه با سعادت ازدواج می تواند فراز و نشیب هایی نیز داشته باشد. در واقع، بسیار طبیعی است که در دو سال اول ازدواج به تکه های خشن برخورد کنید، اما نترسید. با درک برخی از گذارها و موانعی که ممکن است در ازدواج تجربه کنید، شما و شریک زندگیتان می توانید برای ایجاد یک پایه قوی برای سال های آینده با یکدیگر همکاری کنید.

رنجش از همسر

غلبه بر رنجش از همسر در ازدواج

طبیعی است که به خاطر یک بی عدالتی خفیف یا یک حادثه بزرگ احساس رنجش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *