رابطه سالم با همسر سابق چگونه است؟
براي رابطه سالم با همسر سابق بايد اول احساسات خود را مورد بررسي قرار دهيم تا بدانيم در چه مرحله اي هستيم

یک رابطه سالم با همسر يا نامزد سابق چگونه است؟

سوال اصلی این است که رابطه سالم با یک فرد سابق چگونه است؟ هر کسی می تواند با سابق خود “رابطه” داشته باشد اما داشتن یک رابطه سالم و غیر آشفته داستان دیگری است، و مطمئناً شاهکار آسانی نیست.

از آنجایی که همه روابط متفاوت هستند، آنچه که واقعاً یک رابطه سالم را تعریف می کند متفاوت خواهد بود، اما برخی از نشانه های آشکار وجود دارد که مشخص می کند رابطه شما با سابق خود سالم است یا ناسالم.

رابطه با سابق سالم نیست اگر…

تو هنوز عاشقش هستی

اگر هنوز عاشق همسر سابق خود هستید و سعی می کنید با او رابطه سالم داشته باشید، دارید با آتش بازی می کنید. در حالی که این کاملاً طبیعی است که همسر قبلی خود را دوست داشته باشید، اما پایه و اساس خوبی برای یک رابطه افلاطونی ایجاد نمی کند. جدایی ها دردناک است و رابطه سالم با کسی که دوستش دارید و نمی توانید با او باشید سخت است.

رابطه با همسر سابق وقتي هنوز نسبت به او احساسات داريد بسيار دشوار است.

دکتر راشل اونیل، درمانگر فضای گفتگو، توصیه می کند: «توقعات در اینجا مهم هستند. آیا انتظار دارید که از حفظ دوستی با آنها راضی باشید یا امیدوارید که بتوانید دوباره با آنها کنار بیایید؟” اگر هنوز عاشق هستید، این احتمال وجود دارد که حداقل بخشی از شما امید به برافروختن مجدد شعله داشته باشد. در این صورت، دوستی افلاطونی ایده خوبی نیست.

شما آنها را به عنوان پشتیبان نگه می دارید

آیا شما در یک رابطه جدید هستید اما برای اینکه رابطه جدید شما به نتیجه نرسد، با همسر سابق خود دوست می مانید؟ خوب، این برای شریک فعلی یا سابق شما منصفانه نیست. به این فکر کنید که قرار گرفتن در جایگاه آنها چه حسی خواهد داشت. اگر به این فکر می‌کنید که همسر سابقتان هنوز گزینه مناسبی است، ممکن است آن‌طور که باید تلاش یا عشق زیادی برای رابطه جدیدتان انجام ندهید.

شما در بررسی آنها وسواس دارید

در عصر رسانه های اجتماعی، بررسی وضعیت همسر سابق خود بسیار آسان است. اینستاگرام و اسنپ چت به ما اجازه می‌دهند ببینیم کسی کجاست، چه کار می‌کند و مهمتر از همه، با چه کسی است. اونیل می‌گوید: «اگر همسر سابق شما فضای زیادی را در ذهن شما اشغال کرده است، ممکن است ایده خوبی باشد. به عنوان مثال، آیا زمان زیادی را صرف جستجوی آنها در رسانه های اجتماعی می کنید یا متوجه می شوید که مشغول چه کاری هستند یا با چه کسی هستند؟ اگر اینطور است، شاید زمان آن رسیده است که برای به دست آوردن چشم‌اندازی، یک استراحت کامل داشته باشیم.» و لطفاً از تلاش برای نقش کارآگاهی با تعقیب کردن سابق خود و بررسی اینکه چه کسی عکس های آنها را می پسندد دست بردارید.

شما احساس می کنید که آنها شما را عقب نگه می دارند

اگر از هم جدا شده اید، مجرد هستید. و اگر مجرد هستید، نباید از ملاقات با افراد جدید، ایجاد ارتباط، یا قرار ملاقات خودداری کنید. با این حال، قطعاً همیشه اینطور نیست و دوستی با همسر سابقی که هنوز نسبت به او احساس دارید، می‌تواند منجر به احساس گیر کردن شود. اونیل این کار را به‌عنوان «مقابله با دنیایی که قرار نیست، بلکه جدا از هم نیست» توصیف می‌کند – و می‌تواند شما را کاملاً از یافتن عشق جدید زندگی‌تان یا صرفاً سرگرم کردن باز دارد.

رابطه با همسر سابق سالم است اگر…

شما مرزهای مشخصی دارید

تعیین حد و مرز یکی از نکات اونیل برای یک رابطه سالم با یک سابق است. به یاد داشته باشید، این یک خیابان یک طرفه نیست. شما حد و مرزهایی خواهید داشت و همسر سابقتان هم همینطور. برای اینکه دوستی به نتیجه برسد، هر دو باید به قوانین یکدیگر احترام بگذارید. یک مکالمه باز و صادقانه داشته باشید که در آن قوانین اساسی را برای رابطه جدید پس از آشنایی خود تعیین کنید. تصمیم بگیرید که در مورد چه چیزی خارج از محدودیت صحبت کنید.

به عنوان مثال، شاید شما بگویید که هر دو نمی خواهید در مورد زندگی جدید یکدیگر بشنوید. با چنین موقعیت هایی، جهل می تواند سعادت باشد. شما همچنین ممکن است تصمیم بگیرید که مرزهای فیزیکی داشته باشید – تصمیم بگیرید که بهتر است حضوری با هم معاشرت نکنید و ارتباط را به پیام متنی ادامه دهید.

قبل از ازدواج آشنا و فاميل بودید

در برخی موارد، آشنايي قبل از رابطه عاشقانه می تواند داشتن یک رابطه افلاطونی سالم پس از جدایی را آسان تر کند – زیرا شما آنجا بوده اید، این کار را انجام داده اید. شما می دانید که داشتن یک آشنايي و فاميل بودن دلپذیر و غیر عاشقانه با این شخص چگونه به نظر می رسد. گاهی اوقات حتی ممکن است متوجه شوید که شما دو نفر آشنا و فاميل بهتری نسبت به شرکای عاشقانه پیدا می کنید. اگر بتوانید رابطه خود را به حالت قبل برگردانید و از انجام این کار احساس رضایت کنید، دیگر مجبور نخواهید بود برای از دست دادن آن شخص سوگواری کنید.

شما گذشته را در گذشته نگه می دارید

امیدوارم وقتی از هم جدا شدید، هم نارضایتی هایتان را مطرح کردید و هم به نتیجه ای که نیاز داشتید رسیدید. اگر بتوانید با همسر سابق خود محترمانه باشید و از مطرح کردن مسائل گذشته خودداری کنید، عالی است! اگر بتوانید به جای هر چمدان قدیمی بر روی دوستی فعلی که اکنون به اشتراک می گذارید تمرکز کنید، دوستی شما را بسیار نرم تر می کند. شما نمی خواهید دوباره آن زخم ها را باز کنید! بیان مشکلات گذشته فقط شما را عقب می اندازد و مانع از روند ایجاد دوستی افلاطونی شما می شود.

مقاله مرتبط: 6 عادت روزمره برای قوی نگه داشتن عشق در ازدواج

شما تصمیم می گیرید که اصلا رابطه ای نداشته باشید

برای برخی افراد، سالم ترین رابطه، عدم رابطه است. گاهی اوقات، قطع کامل ارتباط بهترین کاری است که می توانید به خاطر سلامت روان خود انجام دهید و می تواند به شما در ادامه راه کمک کند. این می‌تواند به معنای ساده‌ای باشد از صحبت نکردن با آن‌ها یا معاشرت با آن‌ها یا جلوتر رفتن از آن و لغو فالو یا مسدود کردن پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی. دور از چشم، دور از ذهن! همانطور که گفته شد، لازم نیست برای همیشه از زندگی یکدیگر خارج شوید. اگر زمانی فرا رسید که احساس کردید برای داشتن یک رابطه محترمانه با سابق خود آماده هستید، می توانید انسداد را رفع کنید و ارتباط برقرار کنید.

یک دقیقه به ارزیابی روابط فعلی خود با سابق یا سابق خود اختصاص دهید. آیا به نظر می رسد که تمایلات ناسالم شما بیشتر از افراد سالم است؟ انگیزه های واقعی شما با سابق هایتان چیست و انگیزه های آنها در مورد شما چیست؟ با خودتان صادق باشید، در صورت لزوم با همسر سابق خود گفتگوی آزاد داشته باشید و به سمت داشتن سالم ترین روابطی که می توانید حرکت کنید.

مطلب پیشنهادی

تعادل کار و زندگی

چرا تعادل کار و زندگی بسیار مهم است و چگونه آن را حفظ کنیم؟

آیا تا به حال احساس می کنید شغل شما زندگی شما را تسخیر می کند؟ …

اول ازدواج

چرا سال اول ازدواج بسیار مهم است؟

همراه با سعادت ازدواج می تواند فراز و نشیب هایی نیز داشته باشد. در واقع، بسیار طبیعی است که در دو سال اول ازدواج به تکه های خشن برخورد کنید، اما نترسید. با درک برخی از گذارها و موانعی که ممکن است در ازدواج تجربه کنید، شما و شریک زندگیتان می توانید برای ایجاد یک پایه قوی برای سال های آینده با یکدیگر همکاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *