چرا زندگي اينقدر سخت است؟
زندگي گاهي اوقات سخت و طاقت فرسا مي شود. براي تعدادي از افراد زندگي سخت تر از بقيه است.

“چرا زندگی اینقدر سخت است؟” چگونه با این احساس کنار بیایید

نمی توان انکار کرد که این روزها زندگی می تواند واقعاً سخت باشد. اگر احساس می‌کنید چالش‌هایی که با آن روبرو هستید بسیار زیاد است، مطمئناً تنها نیستید. تا سال 2020، 65 درصد از بزرگسالان اظهار داشتند که استرس دارند. این 2 نفر از هر 3 بزرگسال است، به این معنی که اکثر مردم نسبت به زندگی و آینده خود کاملاً نامطمئن هستند.

در نسخه 2023 همان نظرسنجی، اکثر شرکت کنندگان سطوح استرس خود را بین 5 تا 10 در مقیاس 1-10 قرار دادند. به نظر می رسد همه به دلایلی کمی تحت فشار هستند، که عمدتاً به دلیل پیامدهای مداوم ناشی از همه گیری COVID-19 و اضطراب عمومی در مورد امنیت و آینده است. و به احتمال زیاد، عوامل استرس زا شما حتی به مسائل اجتماعی فعلی مربوط نمی شوند، اما می توانند توسط آنها تشدید شوند. زندگی گاهی اوقات ناگزیر سخت است و پر از فراز و نشیب است، اما اگر احساس می‌کنید که زندگی شما به طور مداوم سخت است، این مقاله برای شماست.

ما عواملی را که به مشکلات شخصی کمک می‌کنند، مسائل اجتماعی که کمکی نمی‌کنند، استراتژی‌هایی برای غلبه بر چالش‌های زندگی، و چگونگی یافتن معنا در میان هرج و مرج را بررسی خواهیم کرد.

زندگي براي بعضي آدمها سخت تر از بقيه است.

چرا همه چیز برای من خیلی سخت تر است؟

ممکن است متوجه شوید که چرا همه چیز اینقدر سخت است. شاید شما خود را با همسالان خود مقایسه می کنید و متوجه می شوید که به نظر نمی رسد آن ها همان سطح از اضطراب را تجربه کنند. دلایل زیادی برای این می تواند وجود داشته باشد.

اولاً، سفر هر کس متفاوت است. فقط به این دلیل که به نظر نمی رسد همسالان شما در حال حاضر مشکلی ندارند، ممکن است به طور خصوصی با چالش هایی روبرو شوند. از طرف دیگر، آنها ممکن است به سادگی در فصل متفاوتی از زندگی شما باشند. عبارت مقایسه این است که دزد شادی در این موقعیت وزن دارد، بنابراین بهترین راه برای شروع بازگشت به مسیر این است که چشم خود را روی کاغذ خود نگه دارید.

در هر صورت، این واقعیت که شرایط در مواجهه با تغییر احساس سختی می‌کند، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شما برای تغییر رفتار خود تلاش می‌کنید و این فرآیندی است که از نظر طراحی، آسان نیست.

عوامل

عوامل بی‌شماری وجود دارد که می‌تواند باعث شود زندگی برای ما سخت‌تر از دیگران باشد. اول، ممکن است ما در مرحله رشدی از زندگی خود باشیم که شامل یک تغییر بزرگ است – زیرا تغییر، حتی در بهترین شرایط، به ندرت آسان است. این می تواند رفتن به دانشگاه، تغییر شغل، ازدواج، بچه دار شدن، طلاق گرفتن، یا حتی مهاجرت فرزندان بالغ شما به خارج باشد. بخشی از اینکه چرا تغییر بسیار سخت است به این دلیل است که ما را درگیر تغییر رفتار خود می کند.

تحقیقات نشان می دهد که تغییر رفتار ما یک فرآیند خطی نیست. در عوض، این یک شروع و توقف ناشیانه است، جهشی در پیشرفت فقط برای بازگشت سریع به رفتارهای قبلی. اجازه ندهید این شما را دلسرد کند. در هر صورت، این واقعیت که شرایط در مواجهه با تغییرات سخت است، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شما برای تغییر رفتار خود تلاش می‌کنید و این فرآیندی است که از نظر طراحی، آسان نیست. عمیق تر به این موضوع بپردازید که چگونه چالش های شخصی و عوامل اجتماعی بر مشکلات زندگی می افزایند.

تصدیق تأثیر چالش های شخصی

ما نمی‌توانیم در مورد این احساس از زندگی که فوق‌العاده دشوار است صحبت کنیم، بدون اینکه بدانیم چالش‌های شخصی چگونه بر سختی‌ها تأثیر می‌گذارند. همه ما شرایط مختلفی داریم که می تواند بر شدت سختی های ما بیفزاید.

اولین مورد، اختلال در عملکرد خانوادگی است. اگر از آسیب‌های دوران کودکی جان سالم به در برده‌اید، در روابط مشکل‌ساز با اعضای خانواده تا زانو زندگی می‌کنید، یا از خانواده دور شده‌اید، این می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. این عوامل نه تنها می توانند منجر به احساس تنهایی و شرم شوند، بلکه می توانند حسادت را نیز افزایش دهند، اگر متوجه شوید اطرافیان شما از حمایت خانوادگی قوی برخوردار هستند.

یکی دیگر از شرایطی که می تواند شدت احساس سختی زندگی را افزایش دهد، مسائل بین فردی است. برای مثال، ممکن است در حال جدایی باشید یا کسی را که دوستش دارید از دست داده باشید. از طرف دیگر، ممکن است درگیر درگیری با رئیس خود شوید.

ما در جامعه نیاز داریم – و پیشرفت می کنیم. بدون اجتماع، ممکن است از انزوای اجتماعی یا تنهایی رنج ببریم. به نظر می رسد، انزوای اجتماعی و تنهایی حتی می تواند به پیامدهای نامطلوب سلامتی کمک کند. یک مطالعه اخیر نشان داد که تنهایی در افراد مسن منجر به خواب ضعیف و مشکلات متابولیک، عصبی و هورمونی می شود.

در نهایت، ممکن است در بحران باشید، از اعتیاد، سوء استفاده، فقر یا بیماری مزمن رنج ببرید. این عوامل را نمی توان نادیده گرفت و به ناچار زندگی را به شدت چالش برانگیز می کند. ما راهبردهایی برای حمایت از شما در این فصل دشوار زندگی داریم، اما ابتدا باید بپذیریم که جامعه چگونه ممکن است در احساس شما نقش داشته باشد.

بررسی عوامل اجتماعی و بیرونی

استرس های مالی تنها با وام های دانشجویی، تورم اقتصادی، و زمزمه های رکود در حال وقوع تشدید شده است.

فرهنگ ما عادت دیوانه‌کننده‌ای دارد که به جای سیستم‌های بزرگ‌تری که این افراد در آن کار می‌کنند، مشکلات را به گردن افراد می‌اندازد… برای هر مشکلی که می‌خواهیم به آن بپردازیم، مهم است که به علل سیستمیک نگاه کنیم.

– الگریا لوئیز دمیستر، LMFT

چنین عوامل اجتماعی می تواند آسیب زا باشد و منجر به احساس دشوارتر زندگی شود. این عوامل را به عنوان یک شکست شخصی درونی نکنید. اجتناب از بیماری هنگام پیمایش بیماری مزمن دشوار است. در مواجهه با اثرات رکود اقتصادی، پیشرفت مالی ممکن است غیرممکن به نظر برسد. منطقی نیست که از خودتان انتظار داشته باشید وقتی احساس ناامنی می کنید پر انرژی باشید و آماده تغییرات بزرگ باشید.

آلگریا لوئیز دمستر، درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز، توضیح می‌دهد: «فرهنگ ما عادت دیوانه‌کننده‌ای دارد که مشکلات را به جای سیستم‌های بزرگ‌تری که آن افراد در آن کار می‌کنند، به گردن افراد می‌اندازد. او با بیان اهمیت اشاره به سیستم های جمعی که در آن قرار داریم، ادامه می دهد، نه به سمت خود یا اعضای دیگر جامعه. او تاکید می‌کند: «برای هر مشکلی که سعی می‌کنیم به آن رسیدگی کنیم، مهم است که به علل سیستمیک نگاه کنیم.

وقتی زندگی سخت می شود چه باید کرد

بنابراین، شاید می دانید که چرا زندگی احساس سختی می کند. اکنون زمان آن است که در نظر بگیریم که چه چیزی می تواند در چنین احساسی کمک کند.

زمانی که در این فضا هستید احساس پر از خشم رایج است. در واقع، حتی ممکن است احساس کنید که به نقطه شکست خود رسیده اید و عمیقاً عصبانی هستید. دمیستر می گوید: «خشم شما می خواهد چیزی به شما بگوید. او توضیح می‌دهد: «وقتی در مورد عصبانیت خود کنجکاو می‌شوید، کمتر احتمال دارد که آن را به دیگران منتقل کنید یا سعی کنید از طریق اجبار و اعتیاد آن را بی‌حس کنید.

وقتی می‌توانیم بدون هیچ مزاحمتی با خشم خود روبرو شویم، می‌توانیم از انرژی برای پیشبرد خودمان، مشکلات گذشته و فراتر از آن استفاده کنیم.

استراحت

در حالی که ممکن است برای برخی غیرمعمول به نظر برسد، يك روانشناس به شدت در هنگام عبور از سختی های زندگی، استراحت را تشویق می کند. استراحت نه تنها پادزهر قدرتمندی برای فرهنگ ما است که به طور مداوم نیاز به انجام و اقدام – حتی در میانه سختی‌ها – دارد، بلکه می‌تواند برای رفاه ما نیز معجزه کند.

روانشناس می گوید: «وقتی ذهن شما به خوبی استراحت می کند، روشن تر و خلاق تر می شود. با این وضوح و خلاقیت، توانایی انجام اقداماتی به وجود می آید که به نفع دیگران، جامعه و خودتان باشد.

دریافت پشتیبانی

علاوه بر این، به دنبال پشتیبانی اضافی باشید. در حالی که درمان سختی‌هایی را که با آن روبرو هستید را از بین نمی‌برد، به شما کمک می‌کند تا از آنها عبور کنید. شما مجبور نیستید به تنهایی پیش بروید.

خودت تحقیق کن

در مرحله بعد، به خواندن بپردازید. اگر به دنبال شفقت به خود هستید، بخش No Bad Parts اثر Richard C. Schwartz را بررسی کنید. آیا می خواهید در مسائل قلبی عمیق فرو بروید؟ قلاب های زنگوله All About Love ممکن است آرامش بخشی باشد که به دنبال آن هستید.

کاوش در راه های زندگی خلاقانه می تواند عمیقاً حمایت کننده باشد و برخی از بهترین هنرها از دل شکستگی ناشی می شود. جادوی بزرگ اثر الیزابت گیلبرت را بررسی کنید تا عمیق‌تر در عضله خلاق خود فرو بروید.

کارهایی که می توانید در لحظه انجام دهید

همه این ابزارها زمانی مفید خواهند بود که به عنوان استراتژی های بلندمدت اجرا شوند، اما گاهی اوقات زمانی که در حال پیشرفت هستید، فقط به کاری نیاز دارید که بتوانید فوراً انجام دهید. این می تواند شامل تماس با یک دوست یا عزیز، گذراندن مدتی در خارج از منزل، انجام کاری برای حرکت دادن بدن و خارج شدن از سر خود، انجام برخی تمرینات تنفسی یا یوگا، یا بیان برخی از جملات تاکیدی حمایت کننده از خود باشد.

مقاله مرتبط: سازگاری مالی در یک رابطه چقدر مهم است؟

یافتن معنا و حرکت رو به جلو

عبور از فراز و نشیب های دردناک زندگی آسان نیست. با این حال، چالش‌هایی که تجربه می‌کنید می‌تواند معنا داشته باشد. در واقع، برخی از روش‌های درمانی به طور خاص به این می‌پردازند که گذشته شما چگونه حال شما را شکل می‌دهد و از سختی‌هایی که بر آن‌ها غلبه کرده‌اید معنا می‌بخشد. هیچ کس نباید به عنوان راهی برای به دست آوردن خرد، صدمه ببیند و هیچ کس نباید مورد سوء استفاده، فقر و ستم سیستمی قرار گیرد.

در نظر بگیرید که چگونه می توانید از خشم، ناامیدی و غم خود برای پیش بردن خود استفاده کنید. هنری بسازید که دیگران را به حرکت درآورد، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید کمکی باشید که به شخص دیگری نیاز دارید، و در داستان‌سرایی زندگی خود جستجو کنید. تصور کنید چه داستانی را می خواهید با این فصل جاری بگویید و سپس پایانی را که آرزو دارید بنویسید.

مطلب پیشنهادی

تفاوت سنی در ازدواج

آیا تفاوت سنی بر ازدواج تأثیر می گذارد؟

روابط عاشقانه رضایت بخش در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. با این حال، …

ددي ايشو

“آیا من مشکل بابا (ددي ايشو) دارم؟” تراپيست جواب مي دهد

ددي ايشو مدت‌هاست که موضوع گفتگو در مورد توضیحات کامل برای مشکلات رابطه، مشکلات عزت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *