من نمي خواهم سركار بروم. علت و راه حل
روزهايي در زندگي هست كه احساس مي كنيم حوصله و انگيزه براي سركار رفتن نداريم. در اين شرايط چه كنيم.

سر کار:من نمی خواهم به سر کار بروم – علت ها و راه حل

بسیاری از مردم آن لحظات را دارند – یا روزها یا هفته ها – که نمی خواهند سر کار بروند، اما وقتی این احساس پایدار می شود، وقت آن است که به دلایل اساسی نگاه کنیم. برای انجام این کار، ابتدا باید عواملی که باعث بی میلی شما می شوند را شناسایی کنید تا بتوانید برای رفع آنها کار کنید.

اغلب دلایل زیادی برای عدم تمایل به سر کار وجود دارد. اگر زمانی از خواب بیدار شدید که فکر می‌کنید نمی‌خواهم امروز به سر کار بروم، بیشتر در مورد اینکه چرا ممکن است این احساس را داشته باشید – و چه کاری می‌توانید در مورد آن انجام دهید – در اینجا بخوانید.

آیا نخواستن سر کار طبیعی است؟

اول، مهم است که بدانید هر از چند گاهی احساس بی انگیزگی برای رفتن به سر کار وجود دارد. استرس، فرسودگی شغلی، مشکلات شخصی یا نارضایتی شغلی همگی می توانند بر احساس شما به عنوان یک فرد تأثیر بگذارند.

با این اوصاف، ضروری است که دلایل عدم تمایل خود را بشناسید و تعیین کنید که آیا این یک مرحله موقتی است یا یک مشکل مهم تر که می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد. احساسات منفی مداوم نسبت به کار را نادیده نگیرید – پرداختن به آنها این است که چگونه می توانید به روشی سالم به جلو حرکت کنید.

تقریباً همه احساس عدم تمایل به رفتن گهگاهی به سر کار را تجربه کرده اند. گاهی اوقات ما نیاز داریم که یک روز بهداشت روانی داشته باشیم، به خصوص اگر شغل استرس زا باشد.»

– درمانگر فضای گفتگو، دکتر اولگا مولینا، D.S.W.، LCSW

دلایل رایج برای عدم تمایل به سر کار رفتن

ممکن است به چند دلیل احساس کنید که انگیزه ندارید در هر روز به سر کار بروید.

فرسودگی شغلی:

کار زیاد، ساعات کاری طولانی یا استرس زیاد می تواند منجر به علائم فرسودگی شغلی و بی انگیزگی شود.

عدم رضایت شغلی:

 اگر از نقش خود ناراضی هستید، عدم تمایل به رفتن به سر کار یک واکنش طبیعی – نه قابل درک – است.

بسياري از مردم روزهايي هست كه نمي خواهند سر کار بروند

روابط ضعیف با همکاران یا مدیریت:

تعاملات منفی با همکاران یا سرپرستان می تواند یک محیط کاری سمی ایجاد کند که وظایف را غیر قابل تحمل می کند.

ترس از شکست یا عملکرد ضعیف:

 احساس ناکافی بودن در توانایی های شما ممکن است منجر به اجتناب از چالش ها و انتقاد در محل کار شود.

اگر هنوز از خود این سوال را می‌پرسید که چرا نمی‌خواهم کار کنم، دلایل رایج دیگری وجود دارد که ممکن است پاسخ شما را داشته باشد.

احساس عدم قدردانی یا بیگانگی

عدم به رسمیت شناختن یا حمایت از سوی همکاران و سرپرستان می تواند باعث شود که هر کسی احساس بی ارزشی کند.

ممکن است در شغل فعلی خود احساس بی توجهی یا گوشه گیری کنید، که می تواند تمایل به رفتن به سر کار را دشوار کند. دلیلش هرچه باشد، احساس نادیده گرفته شدن یا بیگانگی باعث تضعیف روحیه می شود و می تواند منجر به احساس بی تفاوتی شود. اگر این احساسات را در محل کار تجربه کرده اید، موارد زیر را امتحان کنید.

به این مسئله رسیدگی کنید:

فکر کردن در مورد اینکه چگونه با رئیس خود در مورد سلامت روان صحبت کنید ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما به خاطر داشته باشید، آنها ممکن است هیچ ایده ای از احساس شما نداشته باشند. با سرپرست خود در مورد احساس خود صحبت کنید و در مورد اینکه چگونه آنها ممکن است مشارکت شما را بهتر تصدیق کنند صحبت کنید.

به دنبال حمایت باشید:

با همکارانی که گمان می‌کنید احساسات مشابهی را تجربه می‌کنند تماس بگیرید و در محل کار ارتباط برقرار کنید.

مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید:

در فعالیت‌هایی خارج از محل کار شرکت کنید که برای شما شادی، آرامش و رضایت به ارمغان می‌آورد، بنابراین شما تنها به تاییدیه محل کار متکی نیستید.

اهداف خود را فراموش کرده اید

از دست دادن تمرکز بر اهداف و اهداف بلندمدت می تواند رضایت شغلی و مشارکت کارکنان را کاهش دهد و باعث می شود از زمان خود در دفتر بیم داشته باشید. خبر خوب این است که رفع این مشکل با استفاده از نکات زیر آسان است.

دوباره با اهداف خود ارتباط برقرار کنید: برای تفکر و شناخت اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود مکث کنید تا دوباره کشف کنید که چرا دوست دارید هر روز سر کار بروید.

یک برنامه اقدام ایجاد کنید:

وظایف بزرگتر را به نقاط عطف کوچکتر تقسیم کنید تا آنها را قابل مدیریت تر کنید، و مسیری واضح تر (و دست یافتنی تر) برای رسیدن به اهداف خود ایجاد کنید.

با مدیریت صحبت کنید:

اهداف شغلی خود را با مدیریت یا منابع انسانی در میان بگذارید تا اهداف شرکت را با فرصت های رشد شخصی هماهنگ کنید.

فرهنگ و زیرساخت شرکت منفی

یک محیط کاری سمی که با ارتباطات ضعیف، سیاست اداری یا سطوح پر استرس مشخص می شود، می تواند هر کسی را وادار کند که از اداره دوری کند. اگر در محل کار سمی هستید، موارد زیر را امتحان کنید.

یک مکان امن ایجاد کنید:

 رفاقت می تواند در غلبه بر سمیت در یک محیط کار مفید باشد. گروهی از کارمندان همکار را پیدا کنید که بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید. در زمان استراحت با هم غذا بخورید، خارج از محل کار دور هم جمع شوید، یا تجربه های پیوندی ایجاد کنید، مانند یک تیم سافت بال کاری یا گردهمایی های اجتماعی بعد از ساعت کاری.

از انتقاد سازنده استفاده کنید:

 سعی کنید به طور سازنده نگرانی های خود را به رهبری برسانید و نارضایتی خود و دیگران را از فرهنگ سمی شرکت ابراز کنید.

مثبت باشید:

نیازی نیست که یک مدیر یا سرپرست باشید تا از کار دیگران تشکر کنید. آنچه در یک موقعیت قرار می دهید اغلب می تواند آنچه را که از آن به دست می آورید تغییر دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از ایده‌های مثبت و «پیدا کردن چیزهای خوب» می‌تواند ذهنیت ذهنی شما را تغییر دهد، با اضطراب و نگرانی شما در مورد رفتن به محل کار مقابله کند و روزهای شما را قابل تحمل‌تر کند.

مسائل مربوط به سلامت روان

شرایطی مانند اختلال اضطراب فراگیر یا افسردگی ممکن است به طور قابل توجهی به احساسات منفی در مورد شغل شما کمک کند. مبارزه با اضطراب، افسردگی یا فرسودگی شغلی می تواند یافتن انگیزه برای کار را دشوار کند.

ارزیابی علائم:

تعیین کنید که آیا آنچه تجربه می کنید با نگرانی های رایج سلامت روان مرتبط با استرس های کاری مانند فرسودگی شغلی مطابقت دارد یا خیر.

ایجاد مرزها:

برای کمک به جدا کردن زندگی کاری از زندگی شخصی، مرزهایی ایجاد کنید. حتی ممکن است به مرخصی استرس از محل کار فکر کنید.

به دنبال کمک حرفه ای باشید:

 به دنبال کمک یک درمانگر یا مشاور باشید که می تواند در مدیریت علائم شما راهنمایی و پشتیبانی کند.

اگر نمی خواهم سر کار بروم چه باید بکنم؟

اگر به نظر نمی‌رسد که نمی‌توانید از رختخواب بلند شوید. نمی‌خواهید صبح‌ها به سر کار بروید. چیزهای خاصی وجود دارد که می‌توانید در زندگی و برنامه‌های روزانه‌تان پیاده‌سازی کنید که ممکن است به شما در یافتن انگیزه مورد نیاز کمک کند.

«اگر در محل کار احساس خستگی می‌کنید، می‌توانید کارهای زیادی برای استراحت و شارژ کردن انجام دهید. به عنوان مثال، می‌توانید یک روز بهداشت روانی داشته باشید، فرصت‌های شغلی جایگزین را بررسی کنید، و با سرپرست خود ارتباط برقرار کنید تا با وظایف شغلی و اهداف شغلی‌تان تطابق بیشتری داشته باشید. تمرین مراقبت از خود، مانند خواب کافی، خوردن غذاهای سالم تر، ورزش و آرامش، چند نکته دیگر هستند که می توانند به شما کمک کنند. جستجوی مشاوره حرفه ای می تواند به شما در افزایش رضایت شغلی و بهبود رفاه شما کمک کند.

– درمانگر فضای گفتگو، دکتر اولگا مولینا، D.S.W.، LCSW

خود اندیشی و درک منبع احساسات خود

یک لحظه فکر کنید که چرا چنین احساسی دارید. آیا احساس فشار، بی ارزشی، یا مشکل در بهزیستی روانی دارید؟

درک علت اصلی ترس شما می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که چه تغییراتی را باید ایجاد کنید تا احساس راحتی بیشتری در محل کار داشته باشید.

سوالات زیر را از خود بپرسید:

جنبه های شغلی خاص باعث استرس یا ناراحتی می شود؟

در کار احساس می کنید با تمام مسئولیت های خود غرق شده اید؟

حمایت همکاران یا مدیریت کم است؟

مسائل شخصی بر انگیزه شما تأثیر می گذارد؟

به دنبال کمک حرفه ای باشید

اگر احساسات شما ادامه یابد یا تشدید شود، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که با یک متخصص سلامت روان با تجربه در استرس مرتبط با شغل مشورت کنید.

استراتژی هایی برای بازیابی عشق به شغلتان

در نظر بگیرید که چرا ممکن است برای کار کردن انگیزه نداشته باشید و در صورت نیاز کمک بگیرید. مکث کنید و فکر کنید که چرا این احساسات را دارید، و در صورت لزوم، از رهبری برای حمایت بخواهید. برخی از چیزهایی که ممکن است به شما کمک کند دوباره در کار خود لذت ببرید می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

حد و مرزهای محکمی را تعیین و اجرا کنید تا احساس نکنید از آنها سوء استفاده شده است

اگر خسته شدید کمک بخواهید

درخواست افزایش حقوق کنید

به تعطیلات رفتن

در طول روز استراحت کنید – سعی کنید برای چند دقیقه پیاده روی سریع داشته باشید یا به طور منظم از دفتر خود خارج شوید

صبح ها قبل از رفتن به محل کار تمرین کنید

جوایز کوچکی ایجاد کنید که بتوانید در طول روز برای رسیدن به آن تلاش کنید، بنابراین چیزی برای انتظار دارید

صبح ها قبل از رفتن به محل کار، یک دفتر خاطرات سپاسگزاری را شروع کنید

دستاوردهای خود را بشناسید

یک روز سلامت روان را انتخاب کنید

در محل کار استراحت کنید و بر روی فعالیت‌هایی تمرکز کنید که باعث شادابی و آرامش خاطر می‌شوند – داشتن یک روز سلامت روان در صورت لزوم می‌تواند از بدتر شدن بیشتر بهزیستی شما به دلیل استرس در محل کار جلوگیری کند.

مقاله مرتبط: مهمترین نشانه هایی که نشان می دهد در حال عاشق شدن هستید

نکات شارژ و مراقبت از خود

اگر نمی توانید یک روز مرخصی بگیرید، مراقبت از خود را در زمان استراحت خود در اولویت قرار دهید و بیاموزید که چگونه بعد از کار از خود بیزار شوید.

هر شب به اندازه کافی بخوابید

برای کاهش استرس به فعالیت بدنی بپردازید

برای وضوح ذهنی و آرامش، مدیتیشن ذهن آگاهی را تمرین کنید

مسیر شغلی خود را تصور کنید

گاهی اوقات نخواستن به سر کار نتیجه احساس گیر افتادن است. اگر احساس می کنید مسیری به جلو ندارید یا مدتی است که در شغل خود راکد بوده اید، مسیر شغلی مورد نظر خود را تصور کنید. ممکن است به شما کمک کند انگیزه داشته باشید و دوست دارید در جهت اهداف خود تلاش کنید تا بتوانید به آن مرحله بعدی برسید.

سعی کنید در مورد اهداف آینده خود با رئیس خود صحبت کنید. همچنین می توانید ثبت نام در کلاس ها یا برداشتن گام های دیگر برای پیشرفت شغلی خود را در نظر بگیرید.

سفر به سمت رضایت شغلی را در آغوش بگیرید

زمانی که احساس می‌کنید نمی‌خواهید به سر کار بروید یا زمانی که کار به نظر یک کار طاقت فرسا است. با ابزار مناسب، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه استرس کاری خود را از کجا می‌آید و بر آن غلبه کنید.

مطلب پیشنهادی

ددي ايشو

“آیا من مشکل بابا (ددي ايشو) دارم؟” تراپيست جواب مي دهد

ددي ايشو مدت‌هاست که موضوع گفتگو در مورد توضیحات کامل برای مشکلات رابطه، مشکلات عزت …

اهداف ازدواج

اهداف رابطه برای قوی تر کردن ازدواج

شاید به دنبال گره زدن هدف به ازدواج هستید. یا شاید به این فکر می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *