ترس از رها شدن
ترس از رها شدن دلايل مختلفي دارد كه مي توان با ريشه يابي آن مشكلات را در رابطه بهبود بخشيد.

آشنايي و ازدواج با كسي كه مشكل ترس از رها شدن دارد. چه كنم؟

در حالی که ترس از دست دادن افرادی که دوستشان دارید غیرعادی نیست. افرادی که دچار مشکل ترس از رها شدن هستند. ممکن است با ترس شدید از صمیمیت دست و پنجه نرم کنند. ترس از اینکه در زندگی خود ترک شوند یا توسط افراد طرد شوند. این ترس‌ها می‌توانند اعتماد به دیگران را برایشان دشوار کند یا باور کنند که احساسات شریک زندگی صادقانه است. برخی از افراد با مشکلات رها شدن از تنها ماندن می ترسند، که آنها را از ترک یک رابطه ناسالم باز می دارد.

افراد ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکلات رها شدن شوند. گاهی اوقات، این اضطراب از آسیب های دوران کودکی ناشی می شود. در حالی که دیگران ممکن است در زندگی بزرگسالی خود حوادث آسیب زا را پشت سر گذاشته باشند.

یادگیری بیشتر در مورد آن می تواند به شما بیاموزد که چگونه به کسی که با مشکلات رها شدن کمک می کند. کمک کنید تا بتوانید حمایت هایی را که نیاز دارند مانند ارتباط، صداقت، درمان آنلاین و موارد دیگر برای او فراهم کنید. حمایت شما از آنها به آنها کمک می کند تا رابطه ای سالم برقرار کرده و حفظ کنند.

درک کنید که چرا آنها این گونه احساس می کنند

ترس از رها شدن می تواند منجر به رفتارهای ناسالم شود. برای کسی که مشکل رها شدن دارد این غیرعادی نیست که با حسادت دست و پنجه نرم کند. درخواست اطمینان دائمی داشته باشد، یا برای جلوگیری از طرد شدن شریک زندگی خود را کنار بزند. این احساسات می تواند احساس امنیت در یک رابطه یا اعتماد به شریک خود را برای آنها دشوار کند.

ترس از رها شدن رقتار شما را در رابطه تغيير مي دهد.

بیشتر بدانید

«وقتی با فردی با مشکلات رها شدن آشنا می‌شوید. ممکن است احساس کنید که بار سنگینی بر دوش شماست. اما وقتی تشخیص داده شد، می‌توان آن راحت‌تر کرد. داشتن مقداری صبر و صرف زمان برای شفاف بودن در برقراری ارتباط می تواند به هر دوی شما کمک کند تا متوجه شوید که صداقت و درک برای به حداقل رساندن هرگونه اضطراب، بی اعتمادی یا شرم که اغلب با ترس از رها شدن همراه است، ضروری است.

وقتی فهمیدید که دليل آنها براي اين رفتار چيست، راحت تر متوجه می شوید که واقعاً به شما مربوط نیست. احتمالاً شفقت بیشتری برای شریک زندگی خود خواهید داشت. بنابراین، بخشی از یادگیری نحوه دوست داشتن کسی که مشکل رها شدن دارد، پذیرش این است که شما عامل ترس شریک زندگی خود نیستید. تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از افراد با مشکلات شدید رها شدن، آسیب‌های شدیدی مانند بی‌توجهی عاطفی یا فیزیکی را تجربه کرده‌اند. سعی کنید به خاطر داشته باشید که رفتارهای شریک زندگی شما ممکن است واکنشی به آسیب های گذشته باشد، نه به کاری که در حال انجام می دهید.

غلبه بر مشکلات رها کردن، حتی با داشتن یک شریک حامی، دشوار است. ترس های شریک زندگی خود را شخصی نگیرید و سعی کنید از گفتن اينكه آنها غیرمنطقی هستند.خودداری کنید. در عوض، به آرامی آنها را تشویق کنید که ترس های خود را باز کنند تا هر دو بتوانید برای ایجاد یک رابطه سالم تر تلاش کنید.

ارتباط و صبر را تمرین کنید

برقراری ارتباط برای هر رابطه ای حیاتی است، اما به ویژه هنگامی که با فردی با مشکلات رها شدن آشنا می شوید، بسیار مهم است. وقتی با شریک زندگی خود باز و صادق باشید، می توانید اعتماد ایجاد کنید و به او کمک کنید احساس امنیت بیشتری کند. ارتباط مداوم نه تنها می تواند رابطه شما را تقویت کند، بلکه می تواند رفاه عاطفی شما را بهبود بخشد.

اگرچه ارتباط یک خیابان دو طرفه است، سعی کنید شریک زندگی خود را تحت فشار قرار ندهید تا احساسات خود را با شما در میان بگذارد. بسیاری از افرادی که ترس از رها شدن دارند محافظت می شوند، و خراب کردن دیوارهایی که ساخته اند ممکن است زمان ببرد. روی به اشتراک گذاشتن احساسات خود تمرکز کنید و به شریک زندگی خود اجازه دهید تا بداند که اگر او بخواهد یا نیاز به صحبت داشته باشد شما همیشه آنجا هستید تا گوش دهید.

چه بخواهید از یک خواستگار حمایت کنید یا بخواهید یاد بگیرید که چگونه زنی را با مشکلات رها کردن دوست داشته باشید، صبر و شکیبایی کلیدی است. ارتباط یک شبه رابطه شما را تغییر نمی دهد، اما می تواند در طول زمان تاثیر مثبتی داشته باشد. به باز بودن و صادق بودن با شریک زندگی خود ادامه دهید و به او نشان دهید که اعتماد کردن به شما اشکالی ندارد.

صادق باش

دروغ گفتن به یک شریک عاشقانه در واقع آنقدرها هم غیر معمول نیست. یک نظرسنجی YouGov در سال 2017 نشان داد که 79 درصد از پاسخ دهندگان حداقل یک بار به طرف مقابل خود دروغ گفته اند. با این حال، اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه به فردی با مشکلات رها کردن کمک کنید، سعی کنید روندها را کنار بگذارید و به حقیقت پایبند باشید.

دروغ همیشه به معنای فریب دادن کسی نیست. گاهی اوقات ممکن است وسوسه شوید که برای محافظت از احساسات شریک زندگی خود به او دروغ بگویید. به خود یادآوری کنید که دروغ‌های سفید کوچک ممکن است بی‌ضرر به نظر برسند، اما برای کسی که مشکلات رها کردن دارد، حتی یک تار کوچک می‌تواند به عنوان تایید عمیق‌ترین ترس‌های او احساس شود و به مشکلات اعتماد بزرگ‌تری منجر شود.شت.

همچنین باید سعی کنید از دروغ های حذفی خودداری کنید. اگر احساسات خود را در خود جمع کنید، ممکن است شریک زندگیتان در مورد چیزی که به او نمی گویید مضطرب شود. صادق بودن در مورد احساسات مثبت و منفی می تواند به شما در ایجاد یک رابطه ایمن کمک کند.

برای اثبات خود آماده باشید

برای کسی که مشکل رها شدن دارد، ممکن است سخت باشد که ترس از طرد شدن را پشت سر بگذارد، حتی زمانی که در یک رابطه حمایتی و محبت آمیز است. گاهی اوقات، ممکن است احساس کنید که شریک زندگی شما دائماً به احساسات شما شک می کند یا به دنبال اثباتی است که واقعاً برای شما مهم نیست. این می تواند ناامید کننده و آسیب زا باشد، به خصوص زمانی که شما زمان و انرژی زیادی را برای رابطه سرمایه گذاری کرده اید.

ممکن است یاد گرفته باشید که چگونه فردی را که دارای مشکلات رها شدن است دوست داشته باشید، اما این بدان معنا نیست که شریک زندگی شما واقعاً می تواند باور کند که احساسات شما صادقانه است. ترس از رها شدن اغلب ریشه در صدمات گذشته دارد و تجارب شریک زندگی شما ممکن است باعث ایجاد مشکلات اعتماد در آنها شده باشد. حتی ممکن است شریک زندگی شما احساس کند که باید از شما فاصله بگیرد تا از خود محافظت کند.

کار کردن از طریق هر ترس رها شدن مستلزم این است که خودتان را ثابت کنید. شما باید به طور مداوم به شریک زندگی خود نشان دهید که با رابطه قبلی او یا سایر افرادی که در گذشته به آنها آسیب رسانده اند متفاوت هستید. سعی کنید وقتی شریک زندگی‌تان احساسات شما را زیر سوال می‌برد، آن را شخصی نگیرید و به خودتان یادآوری کنید که ترس‌های او بازتابی از شما نیستند.

از رفتارهای ناسالم خودداری کنید و سعی نکنید آنها را اصلاح کنید

هنگامی که با فردی با مشکلات رها شدن آشنا می شوید، به راحتی احساس می کنید که مسئول اضطراب رابطه او هستید. ممکن است شریک زندگی تان از از دست دادن شما بترسد، اما این بدان معنا نیست که اگر بخواهید او را درمان کنید. به جای تلاش برای اصلاح شریک زندگی خود، باید روی ایجاد یک رابطه سالم تمرکز کنید.

«ترس از دست دادن اغلب هسته اصلی ترس از رها شدن است. بنابراین، مهم است که این را فعال نکنید. در صورت امکان، افکار مثبت را تأیید کنید و در عین حال نسبت به شریک زندگی خود که ممکن است در گذشته آسیب دیده است، باز باشید. همه روابط نیاز به تلاش دارند، و گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که باید شریک زندگی خود را اصلاح کنید. در عوض، بهتر است با ارائه فضایی برای تفاهم و ارتباط شفاف، فشار را از روی هر دوی خود بردارید.»

حتی اگر ممکن است دشوار باشد، تعیین مرزهای روابط سالم مهم است. از گذراندن وقت به تنهایی یا با دوستان نترسید، حتی اگر شریکتان را مضطرب یا ناراحت کند. توانایی دادن به کسی ممکن است در کوتاه مدت احساس بهتری در او ایجاد کند، اما در دراز مدت می تواند به هر دوی شما آسیب برساند.

طبیعی است که بخواهید به افرادی که برایتان مهم هستند کمک کنید، اما حتی اگر بدانید که چگونه زنی را که مشکل رها شدن دارد یا مردی را که با ترس از رها شدن دست و پنجه نرم می کند دوست داشته باشید، عشق شما باعث از بین رفتن ترس آنها نمی شود. بهترین کاری که می توانید برای شریک زندگی خود انجام دهید این است که به شیوه ای سالم از او حمایت کنید.

مقاله مرتبط: تنهایی مرد: مبارزه ناگفته

درمان را در نظر بگیرید

نه، شما نمی توانید مشکلات شریک خود را از بین ببرید، اما می توانید آنها را تشویق کنید تا کمکی را که نیاز دارند دریافت کنند. درمان می تواند به افراد مبتلا به مسائل ترک کمک کند تا ترومای ترک خود را پردازش کنند، الگوهای افکار منفی را اصلاح کنند و راهبردهای مقابله ای سالم ایجاد کنند.

اگر واقعاً می خواهید رابطه سالم تری ایجاد کنید یا رفتارهای توانمندساز را تغییر دهید، ممکن است بخواهید مشاوره فردی یا زوجی را نیز در نظر بگیرید. یک مشاور می‌تواند به شما و شریک زندگی‌تان کمک کند تا ضمن ارائه راهنمایی و پشتیبانی، مشکلات رابطه‌تان را حل کنید.

همین امروز با مشاوره آنلاین زوج یا مشاوره فردی در ارتباط باشید.

مطلب پیشنهادی

ددي ايشو

“آیا من مشکل بابا (ددي ايشو) دارم؟” تراپيست جواب مي دهد

ددي ايشو مدت‌هاست که موضوع گفتگو در مورد توضیحات کامل برای مشکلات رابطه، مشکلات عزت …

اهداف ازدواج

اهداف رابطه برای قوی تر کردن ازدواج

شاید به دنبال گره زدن هدف به ازدواج هستید. یا شاید به این فکر می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *