چگونه ازدواج خود را نجات دهيم
در زندگي مشترك بارها شرايطي پيش خواهد آمد كه ازدواج شما نياز به نجات دارد.

براي نجات ازدواج خود چه كنيم؟ 8 نکته مورد تایید درمانگر

ازدواج شاد مستلزم تعهد و فداکاری هر دو طرف است. ایجاد تعادل بین مشاغل، تربیت فرزندان، مدیریت تعهدات مالی، و رسیدگی به خانواده گسترده و سایر روابط می تواند از نظر عاطفی مالیات برانگیز باشد. وقتی مشکلات ازدواج پیش می‌آیند، مهم است که اگر می‌خواهید در یک رابطه سالم با شریک زندگی خود بمانید، سریع و مؤثر به آن‌ها رسیدگی کنید. برنده شدن در روابط مستلزم کار است، بنابراین باید فعال باشید و زمان بگذارید. از بازگشت عاشقانه گرفته تا ایجاد مکالمات روزانه بیشتر، در اینجا هشت نکته مورد تایید درمانگر برای بهبود شراکت خود برای مدت طولانی آورده شده است. اگر به دنبال راهنمایی در مورد چگونگی نجات ازدواج خود هستید، ادامه مطلب را بخوانید.

8 نکته برای کمک به نجات ازدواج شما

اگر متعهد به ادامه ازدواج خود هستید و مطمئن هستید که با هیچ خيانتي روبرو نیستید، مدتی را به هر یک از نکات تایید شده توسط درمانگر زیر اختصاص دهید. ایجاد یک ازدواج سالم مستلزم تلاش روتین و فداکاری هر دو طرف است. به خاطر داشته باشید که قبل از شروع کار، بهبود روابط بدون مشارکت فعال همسرتان تقریبا غیرممکن است.

برای نجات یک ازدواج چه چیزی لازم است؟ موارد زیر باید وجود داشته باشد:

از اینجا شروع کنید

هر دو شریک تشخیص می دهند که مشکلاتی وجود دارد

می دانند که در مشکلات نقش دارند

هر دو شریک عشق و احترام به یکدیگر را حفظ می کنند و از تبدیل شدن به یک رابطه زناشویی جلوگیری می کنند

زمان های خوب بیشتر از بد وجود دارد.

هر دو شریک مایل به تلاش برای نجات آن هستند

آیا به دنبال راهبردهای خاصی هستید که می تواند در بازگرداندن ازدواج شما به مسیر اصلی موثر باشد؟ شش نکته زیر را بررسی کنید که می توانید همین الان برای نجات ازدواج خود از آنها استفاده کنید.

شما در مراحل مختلف زندگي مي توانيد ازدواج خود را نجات دهيد.

1.برای ایجاد ارتباط عمیق عاطفی و فیزیکی روی صمیمیت کار کنید

مطمئناً همه ما در زندگی مشغول هستیم. گرفتار شدن در روال‌ها و آنقدر مشغول شدن آسان است که فراموش می‌کنیم به نیازهای شریک زندگی خود توجه کنیم. با این حال، ارتباط صمیمی بین شرکای متاهل برای حفظ یک رابطه سالم ضروری است.

به این فکر کنید که چه کاری می توانید انجام دهید تا زندگی جنسی خود را با همسرتان جذاب تر و سرگرم کننده تر کنید. یک زندگی جنسی سالم بخش مهمی از یک ازدواج قوی و سالم است و زوج های موفق تلاش عمدی را برای بهبود زندگی جنسی خود انجام می دهند.

2.به طور منظم، مؤثر و عمدی با یکدیگر صحبت کنید

ارتباط کلیدی است. دانستن اینکه چگونه ازدواج خود را نجات دهید تا حد زیادی مستلزم کار بر روی ارتباطات است. این یکی از مؤلفه‌های اصلی حفظ نوع ارتباطات عمیق است که به ازدواج اجازه می‌دهد برای همیشه دوام بیاورد. می‌توانید به راهنمای مفید ما در مورد تمرین‌های ارتباطی زوج‌ها مراجعه کنید تا به تسهیل گفتگوهای معنادارتر و مثبت با همسرتان کمک کنید.

آیا نمی دانید چگونه در یک رابطه به طور موثر ارتباط برقرار کنید؟ با همسرتان در مورد علایق، رویاها، اهداف، احساساتتان و حتی در مورد چیزهایی که شما را ناامید می کند، آشکارا صحبت کنید. فراموش نکنید که نیمی از ارتباطات گوش دادن است. به همسرتان اجازه دهید و آن را تشویق کنید تا هر چیزی را که در گفتن او به دیگران مردد است به اشتراک بگذارد. برای راهنمایی های بیشتر، این تمرین های ارتباطی برای زوج ها را بررسی کنید.

“هنر پرسیدن سوالات بیشتر را تمرین کنید.”

3. زمان با کیفیتی را با هم بگذرانید

یکی از راه‌های بسیار مهم و ساده برای نجات ازدواج و ارتباط با همسرتان این است که از گذراندن زمان با کیفیت با هم آگاه باشید. اجازه ندهید آنقدر درگیر کارهای زندگی شوید که فراموش کنید فقط با هم باشید. حتماً شب های ملاقات و فعالیت های مشترک را در اولویت قرار دهید.

هفته‌ای یک‌بار فضا را برای قرار ملاقات‌ها شروع کنید.»

به یاد داشته باشید که شما ازدواج کرده اید تا زندگی خود را به اشتراک بگذارید و با هم به رویاهای خود برسید. حتی اگر زمان شما محدود است، قرار دادن شب ملاقات در اولویت می تواند کمک کند. این می تواند فقط تماشای یک فیلم و سفارش یک پیتزا در خانه باشد – می تواند برای ازدواج شما معجزه کند.

4. بخشش و رها کردن کینه ها را تمرین کنید

بخشش یکی از پاسخ هایی است که چگونه می توان یک ازدواج ناموفق را برطرف کرد. نگه داشتن کینه باعث ایجاد رنجش و درگیری بیشتر می شود.

 اگر به طور مرتب نسبت به شریک زندگی خود احساس تحقیر می کنید، و نمی توانید هیچ راه حلی پیدا کنید، می تواند چالش های طولانی مدت جدی برای ازدواج شما ایجاد کند.

بخشش قدرت دارد، به خصوص زمانی که بتوانید آن را سریع انجام دهید. به یاد داشته باشید که بخشش هدیه ای است به کسی که می بخشید و به خودتان. کینه ای نداشته باشید که فقط فضای عاطفی و ذهنی شما را می خورد. حقیقت این است که کینه توزی می‌تواند تأثیر منفی بر ازدواج شما بگذارد. یک مطالعه بزرگ اخیر نشان می دهد که نگه داشتن خشم و استرس با افزایش فشار خون و واکنش های ضربان قلب مرتبط است.

5. کنترل کننده نباشید

شرکای ازدواج سالم متقابلاً به یکدیگر احترام می گذارند و دائماً از آنها خواسته نمی شود که راه خودشان را بگیرند. هر ازدواج موفقی بر مبنای دادن و گرفتن بنا می شود. به شریک زندگی تان اجازه دهید فضای مورد نیاز خود را داشته باشد تا بتواند فردی باشد که باید باشد.

6. عشق را دوباره روشن کنید تا جرقه را بازگردانید

با گذشت زمان، اشتیاق اولیه در یک رابطه ممکن است کاهش یابد. این ضروری است که به طور مداوم جنبه عاشقانه ازدواج خود را پرورش دهید. شریک زندگی خود را با قرارهای خود به خود غافلگیر کنید، یادداشت های عاشقانه برای او بگذارید یا به سادگی روزهای اولیه زندگی مشترک خود را به یاد بیاورید. این حرکات کوچک می تواند شعله را دوباره روشن کند و به هر دوی شما یادآوری کند که چرا از ابتدا عاشق شدید.

7. اهداف متقابل را برای آینده تعیین کنید

یک ازدواج قوی بر اساس آرزوها و رویاهای مشترک رشد می کند. با همسرتان بنشینید و در مورد اهداف فردی و متقابل بحث کنید، خواه این اهداف مربوط به امور مالی، خانواده، شغل یا رشد شخصی باشد. با تعیین و کار برای رسیدن به این اهداف با هم، پیوند خود را تقویت می کنید و مطمئن می شوید که هر دو در یک جهت حرکت می کنید.

8.دریافت کمک حرفه ای از طریق درمان را در نظر بگیرید

اگر احساس می‌کنید که تلاش زیادی کرده‌اید، اما همچنان کوتاهی می‌کنید و شروع به نگرانی در مورد احتمال طلاق کرده‌اید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به مشاوره آنلاین زوج‌ها فکر کنید.

یک زوج درمانگر باتجربه می تواند تمرینات مختلفی را برای شما و همسرتان ارائه دهد. گاهی اوقات، همه ما می‌توانیم از یک دیدگاه تازه و توصیه‌های حرفه‌ای بهره ببریم، مخصوصاً وقتی صحبت از دانستن چگونگی نجات یک ازدواج می‌شود.

چگونه می دانید که ازدواج شما ارزش نجات دارد؟

یک ازدواج آشفته همیشه به معنای شکست ازدواج نیست. حتی بهترین ازدواج ها هم در مقطعی با مشکل ازدواج مواجه می شوند. در بسیاری از موارد، تا زمانی که هر دو طرف مایل باشند، می توان مسائل را حل کرد.

با این حال، برخی از افراد  عمده بسیاری از ازدواج‌ها را از نقطه‌ی آشتی دور می‌کنند. به عنوان مثال، خیانت، سوء استفاده، غفلت و سلطه، همه مسائلی هستند که ممکن است هیچ راه حلی نداشته باشند. بیایید هر یک را از نزدیک بررسی کنیم.

خیانت

چیزهای کمی می تواند باعث شود که کسی به اندازه خیانت احساس بی احترامی و بی مهری کند. اين امور در ازدواج چندان نادر نیستند. دو دهه تحقیقات تخمین می زند که 10 تا 15 درصد از زنان و 20 تا 25 درصد از مردان خیانت می کنند.

بسیاری از زوج ها در نهایت بر خیانت غلبه می کنند. با این حال، اگر با مشاوره به درستی مورد توجه قرار نگیرد، اثرات فریب خوردن ممکن است گاهی برای چندین دهه باقی بماند و تبخیر شود. در برخی موارد، بخشیدن خیانتکار بسیار دشوار است و زوجین در نهایت طلاق می‌گیرند.

سو استفاده کردن

هر زوج متاهلی گاه به گاه مشاجره یا درگیری را تجربه خواهند کرد. این برای هر دو نفری که زمان کافی را با هم می گذرانند طبیعی است. با این حال، وقتی خشونت فیزیکی یا عاطفی وارد تصویر می شود، همه چیز تغییر می کند. هیچ گاه بهانه موجه یا معقولی برای خشونت در یک رابطه وجود ندارد.

بی توجهی

غفلت طولانی مدت می تواند به اندازه آزار فیزیکی ویرانگر باشد. غفلت می تواند سوء استفاده باشد. اگر شریک زندگی‌تان هرگز توجهی به شما نشان نمی‌دهد، حتی با گفت‌وگوی معمولی با شما، ممکن است لازم باشد پیوند خود را به‌عنوان یک زوج متاهل دوباره ارزیابی کنید تا ببینید آیا هنوز هم برای شما مفید است که بخشی از آن باشید.

مقاله مرتبط: مهمترین نشانه هایی که نشان می دهد در حال عاشق شدن هستید

کنترل

همه ما باید بتوانیم خودمان را بیان کنیم، اهداف شخصی تعیین کنیم و احساس موفقیت فردی در زندگی داشته باشیم. اگر یکی از شرکای ازدواج همیشه به دیگری می‌گوید چه کاری می‌تواند انجام دهد یا نمی‌تواند، برای چه پولی خرج کند، یا کدام اهداف را در زندگی دنبال کند، باید پایان یابد وگرنه ممکن است ازدواج آسیب ببیند.

با کمک حرفه ای ازدواج خود را نجات دهید و تقویت کنید

هنوز در این فکر هستید که چگونه ازدواج خود را نجات دهم؟ خوبه. همه ازدواج ها با شرایط سختی روبرو هستند. عبور از مشکلاتی که در ازدواج شما ایجاد می شود می تواند چالش برانگیز باشد، اما پشتکار برای قوی نگه داشتن ازدواج شما کلیدی است. و مهم نیست که چقدر مشکل دارید، هرگز برای مشاوره ازدواج یا مشاوره زوجین دیر نیست.

مطلب پیشنهادی

ددي ايشو

“آیا من مشکل بابا (ددي ايشو) دارم؟” تراپيست جواب مي دهد

ددي ايشو مدت‌هاست که موضوع گفتگو در مورد توضیحات کامل برای مشکلات رابطه، مشکلات عزت …

اهداف ازدواج

اهداف رابطه برای قوی تر کردن ازدواج

شاید به دنبال گره زدن هدف به ازدواج هستید. یا شاید به این فکر می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *