صحبت نكردن در مورد احساسات
آدم ها دوست دارند همسرشان احساسات خود را با او در ميان بگذارد.

اگر شریک زندگی شما در مورد احساسات خود صحبت نمی کند چه کاری باید انجام دهید

وقتی یک شریک درباره احساسات خود صحبت نمی کند، برای طرف مقابل سخت است و می تواند منجر به اختلاف شود. مردم می خواهند احساس کنند که ارتباطات باز و صمیمیت واقعی دارند. بنابراین، چگونه می توانید شریک زندگی خود را تشویق کنید تا حرف خود را باز کند؟

از ارتباط دست نکشید

به گفته جان گاتمن، زنان کسانی هستند که در 80 درصد موارد در روابط مسائل را مطرح می کنند. شریکی که در مورد احساسات خود صحبت نمی کند یک مسئله رایج است. احساسات اهداف مختلفی را دنبال می کنند. اگر صحبت شریک زندگی شما وقتی از شما خواسته می شود تا احساسات خود را با دیگران در میان بگذارد، کوتاه یا ناراحت باشد، احتمالاً از گفتگو اجتناب می کند یا به شما پاسخ های تک کلمه ای می دهد. این می تواند ناامید کننده شود. دلایل رایج برای ناراحتی آنها در تعامل با شما در مورد احساسات عبارتند از:

صحبت نكردن در مورد احساسات مي تواند دلايل مختلفي داشته باشد.

ترس از بیان نکردن

ترس از اینکه به چیزی متهم شوند

نگران باشید که شرمنده شوند

کمبود هوش هیجانی

ناتوانی در تشخیص آنچه احساس می کنند

مردانگی سمی

چگونه فرهنگ بر بیان احساسات تأثیر می گذارد

فرهنگ ما تا حد زیادی بر ارتباطات ما تأثیر می گذارد. اگر به مردان آموزش داده شود که از آسیب پذیر بودن خودداری کنند یا به دلیل مردانگی سمی نسبت به زنان تعصب داشته باشند، احتمالاً یاد نخواهند گرفت که ابراز احساساتشان سالم است. بنابراین آنها لب بسته خواهند ماند.

اگر شریک زندگی شما در مورد ابراز احساسات صحبت نمی کند، به احتمال زیاد از درمان سلامت روان نیز اجتناب می کند. اضطراب افسردگی، مسائل مربوط به سوء مصرف مواد و مشکلات سلامت روان ممکن است به عنوان ضعف در نظر گرفته شود.

در حالی که احساساتی مانند شادی، غم، خشم و ترس به عنوان احساسات جهانی در نظر گرفته می شوند، برای مثال، برای فرهنگ ژاپنی، در مقایسه با فرهنگ آمریکایی، کمتر مرسوم است که احساسات منفی قوی را در مقابل دیگران نشان دهند.

بر اساس تحقیقات، روش‌های فرهنگی بیان احساسات حتی بر نحوه تجربه احساسات تأثیر می‌گذارد. این مطالعه به دنبال این بود که مشخص کند آیا چینی‌های دارای بیان کمتر از پکن و آمریکایی‌های رساتر از لس آنجلس احساسات را به روش‌های متفاوتی تجربه می‌کنند.

یافته ها نشان می دهد که تفاوت در بیان با تفاوت در نحوه مشارکت مکانیسم های حسی جسمی در ساخت احساسات مطابقت دارد. بنابراین، در حالی که آداب و رسوم و فرهنگ‌های مختلف بر بیان احساسات تأثیر می‌گذارند، درک فرد از احساس خود را نیز شکل می‌دهند.

راه هایی برای تشویق شریک زندگی خود به صحبت در مورد احساسات

از زبان بدن مثبت استفاده کنید

دکتر امی ای کلر، دکترای روانشناسی در روانکاوی، LMFT و زوج درمانگر، می‌گوید با توجه و از طریق لمس، می‌توانید محیطی راحت برای گفتگو ایجاد کنید. او می‌گوید: «یک فرمولی که من به مشتریان آموزش می‌دهم تا با شرکای بی‌پاسخ از آن استفاده کنند این است که به آرامی صحبت کنند، مطمئن شوید که تماس چشمی مستقیم دارید و بازوی آنها را با محبت لمس کنید.»

دکتر امی (آنطور که او ترجیح می دهد نامیده شود) به همین جا بسنده نمی کند. او می‌گوید: «هنگام لبخند زدن، از عباراتی مثبت استفاده کنید. من دوست دارم شما را بهتر بشناسم و در مورد اهمیت رفتن هر هفته به بازی بیسبال پسر رئیستان کنجکاو هستم. به من بگویید که این چگونه به شما کمک می کند و من تمام تلاشم را برای درک و حمایت شما انجام خواهم داد.»

به آنها یادآوری کنید که انتقاد نمی کنید

دکتر امی افزود که شما همچنین می توانید با گفتن این جمله که “این یک حمله یا قضاوت نیست، به دیگری اطمینان دهید. من واقعاً فقط می خواهم افکار شما را در مورد (پر کردن جای خالی) بشنوم.”

اشکالی ندارد که به شریک زندگی خود بگویید که ناامید هستید و احساسات خود را با شریک زندگی خود در میان بگذارید. اما اگر احساس کنند مورد قضاوت قرار می گیرند، ممکن است تعطیل شوند. اگر انتقاد پذیر باشید و نخواهید چه می کنید؟

«یادگیری چگونگی تشخیص اینکه چه زمانی قضاوت می‌کنید اولین قدم است. آن وقت می توانیم فکر خود را تغییر دهیم. امی مورین، LCSW در پادکست خود در مورد کمتر قضاوتی شدن، گفت: این جزء اصلی بسیاری از مهارت‌ها و درمان‌های سلامت روان، مانند رفتار درمانی دیالکتیکی (یا DBT) و ذهن آگاهی است.

به اشتراک گذاری احساسات در مکالمات عادی کنید

با برقراری ارتباط با احساسات خود، اشتراک گذاری سالم را مدل کنید. استاندارد را طوری تنظیم کنید که به طور منظم احساسات خود را به اشتراک بگذارید. هنگامی که شریک زندگی شما شروع به باز کردن کرد، فعالانه گوش دهید (به جای پیمایش در تلفن). حتما از همدلی شناختی و عاطفی استفاده کنید. بهتر است در وسط بحث موضوع را مورد بحث قرار ندهید. یک زمان آرام را انتخاب کنید که در آن هم شما و هم شریک زندگیتان در آرامش باشید.

مقاله مرتبط: آیا ازدواج بین دو درونگرا می تواند کارساز باشد؟

پاسخگو باشید تا شریکتان را تشویق کنید تا حرف خود را باز کند

دانستن روش پاسخگویی شما بر این موضوع تأثیر می‌گذارد که آیا شریک زندگی‌تان احساسات خود را کاهش می‌دهد یا خیر. تحقیقات زیادی فرآیندهای بین فردی را که بیان عاطفی را تسهیل یا مهار می کند، بررسی نکرده است. این تا زمانی است که یک مطالعه در سال 2020 به تأثیر پاسخ‌دهی درک شده شریک زندگی پرداخت و نشان داد که بیان احساسات را تشویق می‌کند.

در این تحقیق از دو مطالعه مختلف (یک دفتر خاطرات روزانه و یک آزمایش آزمایشگاهی) استفاده شد. نتایج کلی نشان داد که باور داشتن شریک زندگی شما به پاسخگو بودن منجر به سطوح بالاتری از بیان عاطفی می شود. نشان داده شد که این یافته برای بیان عاطفی مثبت و منفی، حتی در هنگام کنترل جنسیت و سایر ویژگی‌های رابطه، صادق است.

نتيجه

اگر شریک زندگی شما هنوز احساسات خود را به اشتراک نمی گذارد و ناامیدی شما منجر به عصبانیت شده است، از یک درمانگر برای خود یا یک درمانگر برای هر دوی شما کمک بگیرید.

مطلب پیشنهادی

چالش هاي رابطه راه دور

نحوه برخورد با رابطه از راه دور: 11 نکته از تراپيست

 روابط از راه دور  می تواند سخت باشد، اما ممکن است. ناگفته نماند که همه …

نحوه برخورد با افراد کنترل كننده

نحوه برخورد با افراد کنترل کننده

“نه، این رستوران بهتر است.” چرا به آن سمت می روی؟ راه من سریعتر است.» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *