ازدواج دو درونگرا
به عنوان يك آدم درونگرا ممكن است بخواهيد بدايد يك درنگرا براي شما زوج مناسب تري است يا يك برونگرا

آیا ازدواج بین دو درونگرا می تواند کارساز باشد؟

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که دو قطب مخالف يكديگر را جذب می کند. اما آیا واقعاً کسی می خواهد با کسی که ارزش ها یا عادات سبک زندگی مخالف دارد شریک شود؟ هر چه بتوانیم با یک فرد جدید راحت تر باشیم، شانس ما برای بقای طولانی مدت به عنوان یک زوج بیشتر است. گفته می‌شود، گاهی اوقات زیاده‌روی یک چیز خوب می‌تواند به یک معده درد کامل تبدیل شود. در مورد رابطه دو درونگرا نيز مي تواند چنين باشد. از یک طرف، ترجیحات و بیزاری های یکدیگر را درک خواهید کرد. از سوی دیگر، چه کسی طرف مقابل را برای انجام کارهای سرگرم کننده ترغیب می کند؟ آیا رابطه بین افراد درونگرا ایده خوبی است. زیرا شما به خوبی یکدیگر را درک می کنید. یا قرار است آنقدر با هم به کاناپه بیفتید که نتوانید دوباره بلند شوید؟

یک رابطه درونگرا-درونگرا چگونه به نظر می رسد

تخمین زده می شود که بین 25 تا 40 درصد مردم درونگرا هستند، که ما را در اقلیت قرار می دهد، و علم توضیح داده است که در حالی که برون گراها از تعامل با دیگران انرژی می گیرند، درون گراها از تعامل با ديگران انرژي شان تخلیه می شود. اگر درون گرا هستید که مي خواهيد با یک روح آرام شریک باشید، ممکن است ایده بودن با فردی شبیه به خودتان برايتان جذاب باشد.

این جفت‌سازی نکات مثبت و منفی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، اما ابتدا: احتمالاً هر روز شما با هم چگونه به نظر می‌رسد؟ بکا رید، LCSW، PMH-C توضیح می دهد: “اغلب درک عمیق و احترام متقابل برای نیاز یکدیگر به تنهایی و زمان آرام در روابطی که از دو درونگرا تشکیل شده است وجود دارد.”

وقتی با یک فرد درونگرا دیگر مواجه می شوید، می توانید انتظار داشته باشید که زمان کمتری را صرف توضیح دهید که چرا نمی خواهید در یک رویداد خاص بیرون بروید یا حتی نمی خواهید گاهی اوقات با دوستان معاشرت کنید. رید می‌گوید: «این روابط کمتر به معاشرت مداوم و بیشتر در مورد لذت بردن از فعالیت‌های ساده و صمیمی با هم، مانند مطالعه، تماشای فیلم یا صرف شام‌های آرام است.»

چرا بودن با یک درونگرا دیگر عالی است

بودن با کسی مثل خودتان می تواند مانند رفتن به یک حمام آب گرم باشد، به خصوص اگر قبلا آن را تجربه نکرده باشید. به عنوان یک فرد عمیقاً درونگرا، رابطه با یک برون گرا مطمئناً بر رفاه من تأثیر می گذارد. من حتی هیچ دوست برون گرا هم ندارم! بنابراین من مغرضانه هستم، اما فکر می‌کنم هر درون‌گرای موافق است که بودن با همنوعان ساکت مزایای زیادی دارد.

این واقعیت که شما مجبور نیستید انرژی خود را برای توضیح دادن خود صرف کنید، موضوع بزرگی است. رید می‌گوید: «هر دو طرف احتمالاً نیاز یکدیگر به زمان تنهایی را درک می‌کنند، که می‌تواند درگیری‌های احتمالی را کاهش دهد. این به این معنی است که می‌توانید زمانی را با شریک زندگی خود و زمان دوری از او را بدون مشکل برنامه‌ریزی کنید. در حالی که یک فرد برون گرا ممکن است بخواهد تمام اوقات فراغت خود را با شما بگذراند، یک فرد درون گرا موافقت خواهد کرد که زمان تنهایی برای خوشبختی متقابل شما ضروری است.

هر دو طرف به احتمال زیاد نیاز یکدیگر به زمان تنهایی را درک می کنند، که می تواند درگیری های احتمالی را کاهش دهد

درونگراها اغلب از صحبت های کوچک خوششان نمی آید، به این معنی که رابطه بین این دو می تواند به عمق شگفت انگیزی برسد. رید می گوید: «درونگراها اغلب به دنبال ارتباطات معنی دار و عمیق هستند تا تعاملات سطحی، که می تواند منجر به پیوند عاطفی قوی با یکدیگر شود. این همیشه برای همه صدق نمی‌کند. اما اگر هوس صحبت‌های عمیق را نسبت به صحبت‌های کم‌عمق دارید. یک دوست درون‌گرا ایده خوبی برای یک مسابقه است.

ازدواج دو درونگرا ممكن است عالي به نظر برسد.

در نهایت، درونگراها تمایل دارند در زندگی سرعت کمتری داشته باشند، بنابراین با هم احتمال بیشتری دارد که در طول موج یکسانی در مورد تعداد دفعات مهاجرت به دنیا باشید. رید توضیح می‌دهد: «اغلب یک ترجیح مشترک برای سرعت آرام‌تر و آرام‌تر زندگی وجود دارد که می‌تواند یک رابطه هماهنگ را ایجاد کند.

چرا همیشه کار نمی کند

مانند هر چیز دیگری در زندگی، یک رابطه دو درونگرا همیشه آفتاب و گل سرخ نیست.

معاشرت نکردن به اندازه کافی می تواند مشکل بزرگی باشد. رید می‌گوید: «هر دو شریک ممکن است با شروع فعالیت‌های اجتماعی مشکل داشته باشند که منجر به انزوای بالقوه از دیگران شود. و طبق علم، برای شاد بودن به معاشرت نیاز داریم.

مطالعات نشان داده‌اند که به طور کلی، برون‌گراها افراد شادتری هستند، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید با شخصیت مخالف کاملاً خوشحال باشید. این فقط به این معنی است که باید در نظر داشته باشید که از نظر عاطفی سالم است که با دوستان خود در مناسبت‌ها قرار بگیرید.

حتی بدون معاشرت، برای حواس و رفاه شما مهم است که کمی بیرون بیایید. اگر در خانه کار می‌کنید و با شریک زندگی‌تان هم در آنجا معاشرت می‌کنید، همه چیز ممکن است کهنه شود: “فقدان تنوع و تجربیات جدید ممکن است به مرور زمان رابطه را دچار رکود کند. این می‌تواند بر احساس هیجان و رشد زوجین در رابطه تاثیر بگذارد “رید می گوید.

یکی از مزیت‌های برون‌گراها این است که با تمایل زیاد به صحبت کردن، ممکن است احتمال بیشتری وجود داشته باشد که در صورت بروز مشکلات، با آنها ارتباط برقرار کنند. برای درونگراها زیاد نیست، و این می تواند مشکلاتی ایجاد کند. رید می‌گوید: «درون‌گراها اغلب افکار خود را به صورت درونی پردازش می‌کنند و ممکن است احساس ناراحتی کنند که احساسات خود را آشکارا بیان کنند، به خصوص اگر شامل تعارض باشد. این می‌تواند منجر به بی‌میلی برای طرح مسائل یا بحث در مورد مشکلات در زمان بروز آنها شود.

این بدان معناست که تلاش آگاهانه ای لازم است تا اطمینان حاصل شود که ارتباط بین شما و شریک درون گراتان قوی باقی می ماند.

چگونه از مناطق راحتی خود خارج شوید

کلید کارآمد کردن رابطه بین دو فرد درونگرا این است که به طور کامل به مناطق راحتی خود تسلیم نشوید، حداقل نه همیشه. رید می‌گوید: «خروج از منطقه آسایش بسیار مهم است زیرا رشد، تجربیات جدید و فرصت‌هایی برای تقویت رابطه به ارمغان می‌آورد. چطوری انجامش بدهم؟

پرداختن به چالش‌های بالقوه قبل یا هنگام ورود، به جای اجازه دادن به آنها و ایجاد آنها، بهترین خدمت را به زوج شما خواهد داد. رید به شما پیشنهاد می‌کند «تلاش کنید تا بیشتر معاشرت کنید، فعالیت‌های جدید را امتحان کنید یا به سادگی در گفتگوهای صادقانه درباره نیازها و احساسات آنها شرکت کنید».

اگر همه اینها چالش برانگیز به نظر می رسد، به جای اینکه همه چیز را یکباره انجام دهید، سعی کنید به هر جنبه از رابطه خود به طور جداگانه فکر کنید. از هم پاشیدن چیزها می تواند آنها را از طاقت فرسا شدن باز دارد. به عنوان مثال، با شریک زندگی خود در مورد دوستانی که ممکن است دوست دارید در این ماه ببینید صحبت کنید و یک یا دو تاریخ در تقویم بگیرید.

در مورد آنچه که هر یک از شما می خواستید امتحان کنید بحث کنید و به دنبال یافتن آن در منطقه خود باشید. و یک تاریخ مداوم، مانند هر یکشنبه یا آخرین جمعه ماه، برای بررسی احساسات خود با یکدیگر تعیین کنید. رید می‌گوید: «این تعادل می‌تواند رابطه را غنی‌تر کند و از منزوی شدن آن جلوگیری کند. کمی کار می خواهد، اما شما به پیشرفت رابطه خود کمک خواهید کرد، بنابراین ارزشش را دارد.

مقاله مرتبط: اگر می خواهید عشق و رابطه پایدار داشته باشید، این 5 کار را انجام دهید

 ارتباط با دیگران تأثیری بیشتر از آنچه انتظار دارید دارد

حکم: آیا می تواند کار کند؟

خلاصه بله! یک جفت درون گرا می توانند دو نخود در یک غلاف با هم باشند. آن‌ها مطمئناً با یکدیگر احساس راحتی می‌کنند، احتمالاً عمیق‌تر درگیر می‌شوند و زمان کمتری را برای توضیح دادن خود صرف می‌کنند. با این حال، این کار نیاز به تلاش دارد: افراد درونگرا با هم می توانند از خود راضی شوند و ممکن است از تعارض یا بحث در مورد احساسات اجتناب کنند.

برای اینکه این جفت شدن کار کند، باید کمی تلاش کنید. این در مورد هر رابطه ای صدق می کند، اما وقتی صحبت از دو فرد درونگرا به میان می آید، ممکن است بتوانید زودتر بفهمید که چه مشکلاتی پیش می آید و از آنها پیشی بگیرید. دو فرد درونگرا می توانند اوقات فوق العاده ای را با هم داشته باشند و می توانند یک شریک ایده آل در یکدیگر پیدا کنند، به شرطی که برای همکاری با یکدیگر تلاش کنند.

مطلب پیشنهادی

خودآزاری و ازدواج

وقتی خودآزاری داريد، چگونه ازدواج كنيد؟

هر رابطه موفقی نیاز به نشان دادن آسیب پذیری دارد – هیچ راهی برای دور …

مشكل اعتماد در رابطه

چگونه مشکلات اعتماد را در یک رابطه حل کنیم

اعتماد یک مسئله در جامعه ماست. بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، نزدیک به 71 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *