خواب هاي رايج و معناي آنها
اكثر مردم خواب هاي تكراري و رايجي مي بينند كه معناي آن مربوط به مشكلات در ضمير ناخودآگاهشان است.

خواب هاي رایج و معنای آنها

بسیاری از ما چنین خوابی را دیده ایم. می‌دانی، جایی که توسط کسی تعقیب می‌شوی که ممکن است بشناسید یا ندانید. احتمالاً تا زمانی که متوجه شوید درست از روی صخره فرار کرده اید، با سرعت کامل می دوید. فریاد می زنی، اما چیزی بیرون نمی آید، و ناگهان غرق عرق از خواب بیدار می شوی. اما منظورش چی بود؟

موضوع تعبیر خواب سالهاست که مورد توجه بوده و دلیل خوبی هم دارد. درک معنای عمیق‌تر خوابها می‌تواند به ما در درک احساس و تفکرمان کمک کند، که می‌تواند برای ایجاد بینش شخصی خوب باشد.

درک تعبیر خواب

زیگموند فروید، روانکاو مشهور، خوابها را “جاده سلطنتی” به ناخودآگاه توصیف کرد و پیشنهاد کرد که با مطالعه محتوای آشکار خوابها، می‌توانیم خواسته‌های پنهان و ناخودآگاهی را که منجر به روان رنجوری می‌شوند، آشکار کنیم.

تجزیه و تحلیل نمادهای خواب و نسبت دادن معنی به آنها در فرهنگ عامه منبعی برای سرگرمی و تأمل در خود شده است. آیا خوابها معنایی دارند؟ آیا می توانید خواسته های ناخودآگاه خود را با تعبیر خواب خود بیاموزید؟

خوابها هستند که در حال ایجاد ارتباطات عصبی جدید و پردازش تجربیاتی هستیم که در زندگی بیداری خود داشته ایم.

آنچه خوابهای شما به شما می گویند و اینکه آیا آنها احساسات واقعی شما را آشکار می کنند به عوامل مختلفی بستگی دارد. در حالی که برخی از تئوری‌های مدرن خوابها نشان می‌دهند که پاسخ منفی است – اینکه خوابها ممکن است یک جزء بیولوژیکی بیشتری داشته باشند یا حتی به دلیل وضعیت خواب  باشند – این امر مفسران و تحلیلگران را از تلاش برای شناسایی مضامین و نمادهای رایج خواب منع نکرده است.

خوابهای رایج

محققان دریافته‌اند که هفت خواب رایج شامل مورد حمله یا تعقیب، دیر رسیدن، مردن عزیزان، افتادن، پرواز، مدرسه و رابطه جنسی است.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از رایج‌ترین خواب‌ها بیندازیم و کتاب‌های تعبیر خواب درباره آن‌ها چه می‌گویند.

خوابهای مربوط به سقوط

خوابهای افتادن از ارتفاعات بسیار رایج است. در حالی که یک افسانه رایج وجود دارد که اگر در خوابی خود به زمین بخورید در زندگی واقعی خواهید مرد، این به سادگی درست نیست. بنابراین، خوابهای افتادن واقعاً چه معنایی می تواند داشته باشد؟

طبق بسیاری از تعابیر رایج خوابها و حداقل یک مطالعه، افتادن خوابها نشانه آن است که چیزی در زندگی شما خوب پیش نمی رود.

راسل گرانت، نویسنده کتاب “فرهنگ لغت خوابی مصور” می گوید: “خواب افتادن بسیار رایج است. این نمادی از ترس در زندگی واقعی است – شاید شکست در کار یا زندگی عاشقانه.” او می افزاید که «سقوط اغلب بیانگر نیاز به رها کردن بیشتر و لذت بردن بیشتر از زندگی است.»

چند خواب رايج وجود دارد كه اكثر مردم آنها را مي بينيد.
Peaceful Woman Asleep In Bed As Day Break Through Curtains

خوابهایی در مورد برهنه شدن در ملاء عام

آیا تا به حال یکی از آن خواب های ناخوشایند را دیده اید که در مدرسه یا اداره با کت و شلوار خود ظاهر می شوید؟ نگران نباشید.

پنی پیرس، نویسنده «فرهنگ لغت خوابیی برای آدمک‌ها»، پیشنهاد می‌کند که دیدن برهنگی عمومی ممکن است نشان‌دهنده این باشد که احساس می‌کنید دروغگو هستید یا از آشکار کردن کاستی‌های خود می‌ترسید.

خوابهایی درباره تعقیب شدن

خوابهایی که توسط یک مهاجم شناخته شده یا ناشناس تعقیب می شوند، می توانند به خصوص ترسناک باشند. و بسیاری از مردم این نوع خوابها را تجربه می کنند. اما خوابهای تعقیب شدن در مورد آنچه در ذهن شما می گذرد چه می گویند؟

مترجمان خوابها اغلب پیشنهاد می کنند که چنین خوابهایی به این معنی است که شما سعی می کنید از چیزی در زندگی روزمره خود اجتناب کنید. تونی کریسپ، نویسنده «فرهنگ لغت خواب»، پیشنهاد می کند که تعقیب شدن در خواب ممکن است نشان دهنده تمایل به فرار از ترس ها یا خواسته های شما باشد.

کلید درک معنای چنین خوابیی تا حدی به هویت تعقیب کننده شما بستگی دارد:

یک حیوان:

 ممکن است از خشم، احساسات و سایر احساسات خود پنهان شوید.

تعقیب کننده ناشناخته:

اگر تعقیب کننده شما یک شخصیت مرموز و ناشناخته است، ممکن است نشان دهنده یک تجربه کودکی یا آسیب گذشته باشد.

عضوی از جنس مخالف:

به این معنی است که شما از عشق می ترسید یا توسط یک رابطه گذشته تسخیر شده اید.

خوابهای از دست دادن دندان

اگر دندان هایتان بیفتد خواب چه تعبیری دارد؟ پنی پیرس، نویسنده «فرهنگ لغت خوابیی برای آدمک‌ها»، پیشنهاد می‌کند که خواب از دست دادن دندان‌ها می‌تواند معانی متعددی داشته باشد.

به عنوان مثال ممکن است به این معنی باشد که شما نگران جذابیت یا ظاهر خود هستید. همچنین ممکن است نشان دهنده این باشد که شما در مورد توانایی خود در برقراری ارتباط نگران هستید، یا نگران این هستید که ممکن است چیزی شرم آور گفته باشید.

او توضیح می‌دهد: «ماهیت واقعی دندان‌ها توانایی آن‌ها در گاز گرفتن، بریدن، پاره کردن و ساییدن است. اگر دندان هایتان بیفتد، قدرت شخصی و توانایی خود را برای قاطعیت و محافظت از خود از دست می دهید.

خوابهای در مورد مردن

مرگ یکی دیگر از موضوعات رایج خوابها است که می تواند به ویژه نگران کننده باشد. خوابپردازان گاهی اوقات خواب مرگ یکی از عزیزانشان را می بینند یا حتی خودشان می میرند. تعبیر خواب های رایج نشان می دهد که چنین خوابهایی منعکس کننده اضطراب در مورد تغییر یا ترس از ناشناخته هستند.

لوری لوونبرگ در کتاب «خواب» پیشنهاد می‌کند: «تغییر نیز مانند مرگ می‌تواند ترسناک باشد، زیرا ما نمی‌دانیم «آن سوی» تغییر چیست، به همین دلیل است که ذهن خوابپرداز تغییر را با مرگ برابر می‌داند. روی آن: خوابهای خود را باز کنید، زندگی خود را تغییر دهید.”

مانند مرگ، تغییر نیز می‌تواند ترسناک باشد، زیرا – همچنین مانند مرگ – ما نمی‌دانیم «آن طرف» تغییر چیست، به همین دلیل است که ذهن خوابپرداز، تغییر را با مرگ برابر می‌داند.

لوونبرگ همچنین بر این باور است که خواب دیدن مرگ یکی از عزیزان می تواند بازتاب ترس مشابهی از تغییر، به ویژه در مورد فرزندان ما باشد. وقتی کودک بزرگ می شود، ذهن والدین شروع به تعجب می کند که نسخه کوچکتر کودک کجا رفته است. بنابراین، خوابهای مردن، نوعی سوگواری برای گذشت زمان را نشان می دهد.

مطالعات همچنین نشان داده است که کسانی که به پایان زندگی نزدیک می شوند و عزیزان اطرافشان خوابهای مهم و معناداری را تجربه می کنند که اغلب مربوط به حضور آرامش بخش، آماده شدن برای رفتن، تماشای یا درگیر شدن با متوفی، عزیزان در انتظار، تجربیات ناراحت کننده و کارهای ناتمام است. .

خوابهایی درباره شرکت در آزمون

مطالعات همچنین نشان داده‌اند که خوابهای امتحان دادن رایج هستند. به گفته کریگ همیلتون پارکر، نویسنده “معنای پنهان خوابها”، امتحان کردن در خواب ممکن است ترس اساسی از شکست را آشکار کند.

او می نویسد: «امتحانات، تجربیات استرس زا هستند که در آنها مجبور می شوید با کاستی های خود روبرو شوید. “خواب دیدن اینکه در یک امتحان مردود شده اید، در یک امتحان دیر می آیید یا آماده نیستید نشان می دهد که برای چالش های زندگی بیداری احساس آمادگی نمی کنید.”

خوابهایی درباره خیانت

خواب دیدن اینکه همسر یا شریک زندگی شما با شخص دیگری به شما خیانت می کند می تواند بسیار استرس زا باشد. در برخی موارد، ممکن است حتی شروع به تعجب کنیم که آیا این خواب واقعاً حقیقت دارد یا خیر. آیا خواب دیدن اینکه همسرتان خیانت می کند به این معنی است که ممکن است این اتفاق بیفتد؟ یا اینکه در حال حاضر اتفاق افتاده است؟

تریش و راب مک گرگور، نویسندگان کتاب “واژه نامه کامل خوابها: راهنمای کنار تخت برای دانستن معنی خوابهای شما” می گویند، اگرچه این خواب ها ممکن است بازتاب ترس از خیانت باشد، اما احتمالاً چنین خوابهایی به این معنی نیست که همسر شما خیانت می کند. “

نویسندگان پیشنهاد می کنند: «این یکی دیگر از خوابهای «چه می شد اگر» است – شما در حال آزمایش محدودیت های واقعیت هستید.

ایو آدامسون و گیل ویلیامسون، نویسندگان «فرهنگ لغت نامه راهنمای کامل خوابی احمق»، معتقدند که خوابهای مربوط به خیانت نشان دهنده مشکلات مربوط به اعتماد، وفاداری و ارتباط در یک رابطه است. آنها می نویسند: “اگر شما یا شریک زندگیتان در خوابتان خیانت کرده اید، یکی از شما در حال حاضر آنچه را که از آن رابطه نیاز دارید دریافت نمی کند.”

خوابهای پرواز

بسیاری از مردم خوابهای مربوط به پرواز را تجربه می کنند. خوابهای پرواز می تواند هیجان انگیز و حتی رهایی بخش باشد، اما گاهی اوقات می تواند کاملاً ترسناک باشد (به ویژه برای کسانی که از ارتفاع می ترسند).

به گفته تونی کریسپ، نویسنده «فرهنگ لغت خواب»، خوابهای مربوط به پرواز اغلب دو جنبه متفاوت دارند. آنها می توانند احساسات آزادی و استقلال را نشان دهند. از سوی دیگر، آنها همچنین می توانند تمایل به فرار از واقعیت های زندگی را نشان دهند.

او می نویسد: “پرواز به تنهایی بیشتر اوقات رخ می دهد و جنبه مستقل پرواز را نشان می دهد. اما از آنجایی که اغلب شامل احساسات مثبت لذت است، پرواز ممکن است تمایلات جنسی ما را به تصویر بکشد… به خصوص جنبه هایی از آن که بیانگر آزادی از هنجارها و محدودیت های اجتماعی است.”

خوابهای مربوط به بارداری

مترجمان خواب اغلب پیشنهاد می کنند که خوابهای بارداری نشان دهنده همه چیز از خلاقیت تا ترس است. دیوید سی. لوهف، نویسنده “دایره لغت خوابها” معتقد است که خوابهای بارداری ممکن است گاهی اوقات ترس یک زن از اینکه یک مادر ناکافی باشد را نشان دهد.

نویسنده تونی کریسپ، برداشت متفاوتی دارد و پیشنهاد می‌کند که خوابهای بارداری نشان می‌دهد که خواب بیننده در حال توسعه بخشی از پتانسیل یا تعمیق یک رابطه است. مترجم خواب، راسل گرانت می‌نویسد که این خوابها زمان‌های سختی را پیش‌بینی می‌کنند.

تم های خوابیی رایج تر

مضامین خوابیی دیگری نیز وجود دارد که نسبتاً رایج هستند. آنها عبارتند از:

کشف اتاق ها یا معابر جدید

نامناسب لباس پوشیدن

ناتوانی در یافتن توالت

دیر رسیدن به جایی

داشتن یک موج عظیم که به شما نزدیک می شود

پیدا کردن پول

سوالات متداول

وقتی کسی را در خواب می بینید به چه معناست؟

کارل یونگ، روانکاو معتقد بود که اگر خواب فردی نزدیک به خود یا شخصی را ببینید که برای شما مهم است، ممکن است نشان دهنده احساس شما نسبت به آن شخص در زندگی واقعی باشد. در حالی که اگر در خواب شخصی را ببینید که با او صمیمی نیستید (مانند شخصی در گذشته) یا فردی ناشناس، آن شخص نمادین تر است.

زیگموند فروید پیشنهاد کرد که محیط اطراف شخصی که در خواب می بینید نیز ممکن است مهم باشد، مانند خواب دیدن والدین خود در مکان هایی که معمولاً یک پادشاه و ملکه پیدا می کنید، که نشانه احترام شما به آنها خواهد بود.

تعبیر خواب چقدر دقیق است؟

هیچ راهی برای پاسخ به این سوال با قطعیت وجود ندارد زیرا تعبیر خواب هم فردی و هم ذهنی است. آنها از این نظر فردی هستند که معنای خوابها برای یک شخص ممکن است برای دیگری یکسان نباشد. تعابیر خواب نیز از این جهت ذهنی هستند که بر اساس معانی هستند که شما به آنها اختصاص می دهید و این معانی اختصاص داده شده نیز می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

چرا تعبیر خواب در روانکاوی مهم است؟

تئوری خودسازماندهی خواب نشان می دهد که خوابها بازتابی از فعالیت های فیزیولوژیکی و روانشناختی فرد هستند، بنابراین اطلاعات مهمی در مورد افکار و وضعیت عاطفی فرد ارائه می دهند. سپس روانکاوان می توانند از خوابهای فرد برای درک بهتر آنچه در ذهن او می گذرد استفاده کنند، شاید در سطح ناخودآگاه.

خواب های جنسی به چه معناست؟

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که دیدن خوابهای جنسی نتیجه افکار و خیال‌پردازی‌های شما در هنگام بیداری است، و افکار مکرر در مورد رابطه جنسی در بیشتر این خواب‌ها نقش دارند. برخی دیگر خوابهای جنسی را با تمایل به قرار گرفتن در موقعیت‌های محرک جنسی مرتبط می‌دانند. . این نوع خوابها رایج هستند و بیش از 95 درصد از افراد گزارش داده اند که خواب هایی با ماهیت وابسته به عشق شهوانی دارند.

خواب های تکراری به چه معناست؟

برخی از محققان این نظریه را مطرح می کنند که خوابهای تکرار شونده و منظم نشان دهنده ناامیدی در مورد نیازهای روانی است که برآورده نشده اند.

خواب های واضح به چه معناست؟

در برخی موارد، دیدن خوابهای واضح یا شدید نتیجه یک ضربه شدید است، با برخی از مطالعات نشان می دهد که این نوع خوابها پس از 9/11.26 افزایش یافته است.

خوابهای واضح معمولاً در طول خواب REM رخ می دهند و همچنین می توانند به دلیل خواب پراکنده، کمبود خواب، اختلال خواب، استرس، بارداری یا دارویی باشد که مصرف می کنید.

مقاله مرتبط: نحوه تمرین مدیتیشن سپاسگزاری برای آرامش روزانه

نتيجه

آیا برخی از این تعابیر خواب دقیق به نظر می رسند؟ اگر نه، نگران نباشید – خوابهای شما منحصر به فرد و بسیار شخصی هستند. به احتمال زیاد، چیزهایی که در خوابهایمان تجربه می کنیم، احتمالاً منعکس کننده نگرانی هایی هستند که در زندگی روزمره یا رویدادهای اخیر با آن روبرو هستیم.

چگونه یک خواب را تجزیه و تحلیل می کنید؟

اولین قدم این است که به محض بیدار شدن از خواب، هر چیزی را که می توانید به خاطر بسپارید، یادداشت کنید. خوابها اغلب به سرعت فراموش می شوند، بنابراین یادداشت جزئیات می تواند به یادآوری کمک کند. بعد، به محتوای خواب نگاه کنید و به معنای آن در زندگی فکر کنید. چه ارتباطی با وقایع خواب دارید؟ چه نوع احساساتی را برانگیخت؟ در بسیاری از موارد، ممکن است متوجه شوید که خوابی شما منعکس کننده رویدادها یا نگرانی های زندگی بیداری شما است.

مطلب پیشنهادی

چالش هاي رابطه راه دور

نحوه برخورد با رابطه از راه دور: 11 نکته از تراپيست

 روابط از راه دور  می تواند سخت باشد، اما ممکن است. ناگفته نماند که همه …

نحوه برخورد با افراد کنترل كننده

نحوه برخورد با افراد کنترل کننده

“نه، این رستوران بهتر است.” چرا به آن سمت می روی؟ راه من سریعتر است.» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *