سازگاری مالی
يكي از موضوعاتي كه بايد قبل از ازدواج بررسي كنيد بحث سازگاری مالی زوجين است.

سازگاری مالی در یک رابطه چقدر مهم است؟

مسائل مالی برای بسیاری از افراد موضوع حساسی است. چه آنها در مراحل اولیه یک رابطه باشند و چه برای چندین دهه با هم بوده اند. اما در واقعیت، سازگاری مالی با یک شریک بسیار مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

حکمت غالب کارشناسانی که برای این ماجرا با ما صحبت کردند؟ سازگاری مالی به این معنا نیست که به همان میزان پول به دست آورید، بلکه به این است که از نحوه ارتباط شریکتان با آن راحت باشید.

خلاص شدن از شر کلیشه های قدیمی نیز ضروری است. در بیشتر روابط مدرن، دیگر انتظار نمی رود مرد حقوق بگير خانه باشد، زنان تنها کسانی نیستند که با بچه ها در خانه می مانند و همه با هم تصمیمات مالی بزرگی می گیرند. و با هر تصمیم مالی یا عادت، مهم است که با شریک زندگی خود همسو باشید.

زمان آن فرا رسیده است که درباره امور مالی به طور آشکار و شجاعانه صحبت کنید.

در یک نگاه

سازگاری مالی به این معناست که شما و فردی که با او در ارتباط هستید در مورد پول با یکدیگر همسو هستید. همه ما در مورد پس‌انداز یا خرج کردن، عقاید و عادات خود را داریم و اگر دیدگاه‌های شریک زندگی‌تان بسیار متفاوت از دیدگاه شما باشد، می‌تواند باعث درگیری شود و نشانه‌ای از ناسازگاری مالی باشد. همچنین چندین پرچم قرمز وجود دارد که باید در مورد پول مراقب آنها باشید، یعنی: بدهی و خرج بیش از حد. اگر در مورد عادات پولی شریک زندگی خود نگرانی دارید، مطمئن شوید که یک گفتگوی صادقانه و عمیق در مورد موضوع دارید.

سازگاری مالی يكي از مهمترين مسائل در انتخاب همسر است.

استرس مالی: نحوه مقابله

جورجینا استورمر (BACP)، یک مشاور مستقر در بریتانیا، می‌گوید که وقتی مشتریان را می‌بیند، مسائل مالی اغلب یک موضوع اساسی یا «فرعی» است، اما نگرانی‌های مالی معمولاً ریشه در نحوه تربیت آنها دارد.

«رویکرد ما به امور مالی اغلب با تربیت و تاریخچه شخصی ما شکل می‌گیرد، به همان شکلی که رویکرد ما به روابط با این عوامل شکل می‌گیرد. اگر رویکردهای متناقضی در مدیریت مالی داشته باشیم، می تواند منجر به اضطراب، ناامیدی، رنجش، عصبانیت، بی اعتمادی و ترس شود.

تفاوت در رویکردهای مالی را می توان از همان ابتدای مدرسه مشاهده کرد. بر اساس داده های سال 2018 مرکز ملی آمار آموزش ایالات متحده – که شامل اطلاعات غیر باینری یا

شرکت کنندگان زنان بیشتر با خانواده خود در مورد بودجه خانه صحبت می کردند، اما مردان بیشتر در مورد اخبار مالی صحبت می کردند.

رویکرد ما به امور مالی اغلب با تربیت و تاریخچه شخصی ما شکل می گیرد…اگر رویکردهای متناقضی در مدیریت مالی داشته باشیم، می تواند منجر به اضطراب، ناامیدی، رنجش، خشم، بی اعتمادی و ترس شود.

– جورجینا استورمر، BACP

امی کولتون (MBA) با مشتریان در طیف گسترده ای از مسائل مالی کار می کند، و مقدار زیادی از کار او بر روی کسانی است که در حال طلاق هستند. او می‌گوید که تنش اغلب زمانی به وجود می‌آید که یک نفر بیشتر خرج می‌کند و دیگری پس‌انداز می‌کند، اما معمولاً یک نفر است که رهبری امور مالی را بر عهده می‌گیرد.

«به طور کلی، یک طرف بیشتر از طرف دیگر روی امور مالی متمرکز است. و گاهی اوقات این یک مسئله کنترلی است و گاهی اوقات فقط یک علاقه طبیعی است.»

پول و جنسیت/نقش های اجتماعی

سوالات ناراحت کننده در مورد پول مختص یک گروه یا جامعه نیست. جنی لوزانو-ریورا (LCSW)، که هم در مطب خصوصی و هم به عنوان مدیر خدمات اورژانسی سلامت روان در مرکز پزشکی پالیزادز کار می‌کند، بحث‌های فرهنگی را در بحث مالی حیاتی می‌داند.

او می‌گوید که این مکالمه می‌تواند به‌ویژه در جایی که نقش‌های جنسیتی به وجود می‌آیند، مهم باشد: مثلاً اگر مردی اجتماعی شده باشد تا باور کند که باید تنها حقوق بگير خانه باشد، یا یکی از اعضای خانواده از فرهنگی می‌آید که فرستادن پول به خانواده اصلی شماست. اگر در موقعیتی هستید که این کار را انجام دهید، انتظار می رود.

«اگر بخواهم کار کنم چه؟ یا اگر برنامه دیگری داشته باشم چه؟ هدفی داشته باشم چه؟ یا اگر بخواهم به خانواده ام کمک مالی کنم چه؟ شما نمی خواهید در یکی از این موقعیت ها گیر کنید که در آن شما تنها کسی هستید که کار می کند و از شریک زندگی خود حمایت می کند، اگر آن چیزی که می خواستید نیست.» لوزانو-ریورا می گوید..

زندگی مدرن اکنون کاملاً متفاوت است. خانواده های با درآمد دوگانه، مشاغل آزاد، قراردادها ، کارت های اعتباری، هزینه های یکبار مصرف، فرهنگ مصرف. تصور می‌کنم که این بدان معناست که فضای بیشتری برای تضاد بر سر تصمیم‌گیری در مورد هزینه‌ها وجود دارد، زیرا نقش‌ها و درآمدهای ما دائماً در حال تغییر است.

– جورجینا استورمر، BACP

و در جایی که آن هنجارهای جنسیتی وجود دارد، تعارض نیز وجود دارد. استورمر می گوید که هنجارهای جدید محیط کار مدرن نیز نقش مهمی در زمانی که ما در مورد انتظارات مالی و نقش های جنسیتی صحبت می کنیم، ایفا می کند.

پی بردن به سازگاری مالی شما

اما وقتی صحبت از رابطه شما به میان می‌آید، معامله‌گران مالی چطور؟ کارشناسان می گویند قبل از اینکه بتوانید پرچم قرمز خود را شناسایی کنید، شروع گفتگو در مورد پول اولین قدم است و سازگاری مالی بیش از هر چیز دیگر به ارتباط است. برخی از پیشنهادات عبارتند از:

صراحتا در مورد مقدار پولی که پس انداز کرده اید

باز بودن در مورد بدهی

یافتن راهی برای صحبت در مورد هرگونه خرید اجباری، قمار یا رفتار خرج کردنی که ممکن است شما یا شریک زندگیتان در آن انجام دهید.

صحبت در مورد برنامه های بازنشستگی

حساب های بانکی مجزا، مشترک یا فردی و مشترک

بحث در مورد اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت

بحث در مورد امتیاز اعتباری یکدیگر و توانایی یکدیگر برای دریافت وام یا وام مسکن، از جمله اینکه آیا شریک تا به حال مجبور به ورشکستگی شده است.

هزینه ها و بودجه بندی

چگونه پول در خانواده های اصلی شما مورد بحث و بررسی قرار گرفت

تعهدات مالی به دیگران

سرمایه گذاری و سبک های مدیریت پول

اشتباهات مالی گذشته

و هنگامی که ناخوشایند در مورد موضوع به طور اجتناب ناپذیری ایجاد می شود، استورمر می گوید که بسیار مهم است که وقت بگذارید تا بفهمید این نگرانی از کجا می آید.

مقاله مرتبط: راه هاي مديريت درآمد: چرا نبايد وقتي درآمد زياد داريد زياد خرج كنيد؟

تفاهم

برای درک سبک خرج کردن یکدیگر آماده باشید. و اگر مجموعه نامحدودی از پول نقد وجود ندارد (و اجازه دهید با آن روبرو شویم، بسیاری از ما در این وضعیت نیستیم) پس عادات مالی خود را با هم پیدا کنید. این شامل مواردی است که برای شما مهم است و بدون آن چه می توانید زندگی کنید.

اما زمانی که شخصی که با او قرار می گذارید، رابطه ای واقعا ناسازگار یا ناسالم با پول دارد، ممکن است دلیلی برای مکث و تجدید نظر در سازگاری شما باشد. این می تواند در میزان بدهی آنها مشهود باشد، اگر آنها عادات خرید یا قمار دارند، یا حتی اگر تمایلی به صحبت در مورد موضوع با شما ندارند.

مطلب پیشنهادی

ددي ايشو

“آیا من مشکل بابا (ددي ايشو) دارم؟” تراپيست جواب مي دهد

ددي ايشو مدت‌هاست که موضوع گفتگو در مورد توضیحات کامل برای مشکلات رابطه، مشکلات عزت …

اهداف ازدواج

اهداف رابطه برای قوی تر کردن ازدواج

شاید به دنبال گره زدن هدف به ازدواج هستید. یا شاید به این فکر می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *