خيانت و راه هاي برخورد با آن
وقتي در رابطه خيانت اتفاق مي افتد دچار دل شكستگي مي شويم و نمي دانيم چه كنيم.

چگونه با خیانت در رابطه برخورد كنيم؟

با توجه به این واقعیت که از هر 10 ازدواج، 4 ازدواج با خیانت یکی از طرفین روبرو می شود، بحث در مورد آن خالی از لطف نیست. وقتی یکی از طرفین خیانت می کند، می تواند باعث احساس درد شدید شود که به نوبه خود می تواند اساس ازدواج یا رابطه را متزلزل کند. خیانت یکی از چالش برانگیزترین مشکلاتی است که زوج ها تا به حال به آن پرداخته اند. با این حال، زمانی که هر دو طرف به طور کامل به روند بهبودی متعهد باشند، روابط می توانند زنده بمانند، و گاهی اوقات، این سفر ممکن است در واقع منجر به صمیمیت عاطفی عمیق تر و یک رابطه قوی تر شود.

در اینجا، ما به بررسی آنچه محققان و متخصصان روابط در مورد چگونگی مقابله با خیانت در یک رابطه آموخته اند و اینکه آیا شرکت در مشاوره آنلاین رابطه می تواند کمک کند، می پردازیم. ما نکات هوشمندانه‌ای را برای بازسازی اعتماد به شریک زندگی‌تان و عبور از تخلف یا تقلب او ارائه می‌کنیم، اگر این همان کاری است که شما می‌خواهید انجام دهید.

راههايي هست كه مي توانيم با خيانت برخورد كنيم.

خیانت چیست؟

خیانت شامل زنا می شود، اما چیزی فراتر از این است. همچنین می توان آن را به عنوان عدم انجام یک تعهد اخلاقی تعریف کرد. زوج‌ها می‌توانند ایده‌های متفاوتی در مورد اینکه چه چیزی به‌طور خاص شریک خیانت‌کاری است، داشته باشند. اغلب، این یک عمل واحد و کاملاً مشخص نیست.

بیشتر بدانید

نمونه هایی از خیانت غیر جنسی و خیانت عاطفی می تواند شامل موارد زیر باشد:

ارسال متن های جنسی یا شهوانی برای شخص دیگری

ایجاد پیوندهای عمیق و صمیمی با شخص دیگری

حفظ پروفایل در سایت های دوستیابی آنلاین

ارسال عکس برهنه برای کسی

درگیر شدن در معاشقه معمولی

تصور شخص دیگری در حین رابطه جنسی

معاشرت با یک شریک سابق

مخفی کردن امور مالی از افراد دیگر در رابطه

اساساً، خیانت هر عمل غیر وفاداری است که به اعتماد یک شریک خیانت می کند، تا زمانی که این اعتماد مبتنی بر انتظارات واقع بینانه باشد.

چه چیزی باعث خیانت می شود؟

خیانت می تواند در یک رابطه مشکل دار یا سالم اتفاق بیفتد. عوامل مختلفی می توانند در بی وفایی نقش داشته باشند، از جمله:

دوره های طولانی جدایی

اعتیاد – قمار، مواد مخدر، الکل یا رابطه جنسی

دادن و گرفتن نامتعادل در یک رابطه

عدم فداکاری در ابراز محبت به یکدیگر

عدم ارتباط در مورد نیازهای عاطفی و جنسی

رویدادهای مهم زندگی که رابطه را تغییر می دهند، مانند انتقال به والدین

شرایط سلامت روان مانند اختلال دوقطبی و افسردگی مزمن

شرایط سلامت مزمن، به ویژه آنهایی که باعث ناتوانی جسمی می شوند

مسائل مالی مانند وام، بدهی پزشکی یا بدهی کارت اعتباری

ترس از درگیری، ترس از صمیمیت و نارضایتی شخصی نیز می تواند از عواملی باشد که منجر به خیانت می شود.

آیا درد خیانت هرگز از بین می رود؟

اعتماد به شریک زندگی به معنای احساس امنیت در کنار اوست. وعده های دروغین، دروغ های صریح و خیانت جنسی می تواند منجر به شکست اعتماد شود، و ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا از این درد عبور کنید.

درک چگونگی غلبه بر خیانت ارتباط زیادی با بخشش دارد. ما در مورد نوع بخششی که به سادگی گفته می شود صحبت نمی کنیم. بیشتر شبیه نوعی است که در درون شما طنین انداز می شود. عبور از درد شدید خیانت دشوار خواهد بود، اما برای شفای خود شما ضروری است. مانند ازدواجی که آزمون زمان را تحمل می کند، روابط صمیمانه نیاز به ظرفیت کنار گذاشتن اشتباهات و تخلفات شریک زندگی دارد.

برخی از اشتباهات آنقدر آزاردهنده هستند که نمی‌توان آنها را ببخشد، و ازدواج باید پایان یابد، اما بخشش همچنان می‌تواند برای رفاه شخصی شما ارزشمند باشد. با این حال، در بسیاری از موارد، خیانت چیزی است که یک زوج فداکار می توانند بر آن غلبه کنند – اگر هر دو طرف متعهد به روند درمان و بازسازی اعتماد شکسته شده باشند.

چه مدت طول می کشد تا از خیانت عبور کنیم؟

اینکه چه مدت طول می کشد غلبه بر خیانت به عمل (یا اعمال) خاصی که رخ داده مربوط است. مطمئناً بخشش یک حادثه خیانت راحت‌تر از سال‌ها یک رابطه مکرر است. برای برخی، بخشش خیانت عاطفی، مانند معاشقه‌های گاه به گاه، آسان‌تر از بخشیدن یک رابطه طولانی‌مدت خارج از ازدواج است. هیچ کس ملزم به غلبه بر خیانت نیست و این یک انتخاب شخصی برای آن شخص یا افراد است که آیا برای شروع آن سفر راحت هستند یا خیر.

«خیانت یکی از سخت‌ترین تجربه‌هایی است که یک شراکت می‌تواند تحمل کند، شبیه به غم و اندوه و از دست دادن، بنابراین منصفانه است که انتظار داشته باشیم احساسات ما موجی شوند و به همان سرعتی که سقوط می‌کنند بالا بیایند. در آغوش گرفتن جایی که هستیم برای شفای ما ضروری است.»

مدت زمان لازم برای غلبه بر خیانت همسر به پنج عامل کلیدی بستگی دارد. بهبودی از آسیب خیانت می تواند به محض اینکه هر دو شریک زندگی خود را به موارد زیر اختصاص دهند اتفاق می افتد:

نشان دادن تعهد صادقانه به شفا

کار در جهت بازسازی رابطه

درک جزئیات خیانت

تلاش برای بازسازی اعتماد

خشم و کینه را کنار بگذارید

هر یک از این عوامل باید اتفاق بیفتد تا یک زوج به طور کامل از خیانت عبور کنند. تکنیک های مختلفی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه از خیانت عبور کنید و چگونه خشم را در یک رابطه کنترل کنید.

نکاتی برای غلبه بر خیانت در رابطه

غلبه بر خیانت مستلزم صبر، تعهد، ارزیابی مجدد رابطه، تفکر زیاد و مهمتر از همه بخشش است.

بخشش کلید است

نگه داشتن ناامیدی، آسیب، خیانت، عصبانیت و بی‌حساسیت گذشته برای رفاه شما (و رابطه شما) سمی است. مراقبت طولانی مدت از درد ناشی از خیانت می تواند باعث احساس خشم مزمن، تلخی و حتی نفرت شود.

این احساسات منفی به طور باورنکردنی برای سلامت جسمی و روحی شما مضر هستند، نه به هدر دادن انرژی و زمان شما.

عدم توانایی بخشیدن شما را از نظر روحی و جسمی خسته می کند. پنهان کردن کینه، آرامش شما را از بین می برد و پایه و اساس رابطه متعهدانه فعلی شما را از بین می برد، و همچنین در خطر نابودی روابط آینده نیز خواهید بود.

تحقیقات به ما نشان می دهد که بخشش فواید متعددی دارد. می تواند به موارد زیر کمک کند:

بهبود خواب

کاهش فشار خون

کم شدن خطر حمله قلبی

کاهش سطح کلسترول LDL

کاهش درد و التهاب سیستمیک

مطالعات همچنین نشان می دهد که تمرین عمدی بخشش سطوح افسردگی، اضطراب و استرس را کاهش می دهد.

تصمیم بگیرید که شریک زندگی خود را ببخشید

مهم است که آگاهانه تصمیم بگیرید که خیانت همسرتان را ببخشید. بخشیدن یک متقلب، انتخابی برای اصلاح رابطه خود است. به همان اندازه مهم است که شریک زندگی شما واقعاً از رفتار خود متاسف باشد و کاملاً متعهد به بازگرداندن یکپارچگی رابطه باشد.

برای افکار بد آماده باشید

اگر تصمیم دارید خیانت همسرتان را حل کنید، احتمالاً باید برای جرقه‌های تصاویر آزاردهنده‌ای که در ذهن شما رخنه می‌کند، آماده باشید. مکان آرام خود را پیدا کنید ذهن خود را طوری آموزش دهید که افکار منفی را رها کند و آنها را با جملات تاکیدی مثبت جایگزین کند.

مقاله مرتبط: پانزده مورد از مشكلات رايج زوج ها و راه حل

از خیانت همسرتان به عنوان مهمات استفاده نکنید

اگر هدف صادقانه شما این است که شریک زندگی خود را ببخشید و از خیانت او عبور کنید، پس باید اجازه دهید او نیز از آن عبور کند. از اشتباه آنها به عنوان سلاحی علیه آنها استفاده نکنید. در برابر اصرار برای مطرح کردن عمل خود در بحث ها یا گفتگوهای آینده مقاومت کنید. این فقط درد را خام و زنده نگه می دارد و شادی شما را مختل می کند.

بفهم که شاید هرگز نفهمی

بپذیرید که ممکن است هرگز دلایل خیانت همسرتان را درک نکنید. البته، توانایی شما برای مقابله با این موضوع بستگی زیادی به تعهد شریک زندگی شما برای تکرار نکردن اشتباه وحشتناک خود دارد. به یاد داشته باشید که بخشیدن کسی با چشم پوشی از کاری که انجام داده متفاوت است. با خودتان صبور باشید و هدف را به خاطر بسپارید.

دنبال انتقام نباش

“رابطه انتقام جویانه” به طور کلی هرگز ایده خوبی نیست. این فقط برای گسترش احساسات منفی که قبلاً با آنها سر و کار دارید، معمولاً در هر دو طرف عمل می کند. همچنین به احتمال زیاد به هر حال به شما کمک نخواهد کرد که احساس بهتری داشته باشید.

چگونه می توانم درد ناشی از خیانت را رها کنم؟

پی بردن به اینکه چگونه خیانت را پشت سر بگذاریم، نیازمند فداکاری و صبر است – از طرف هر دو طرف. با هم کار کنید تا تصویر بزرگ زندگی و اهداف روابط آینده خود را حفظ کنید. عبور از این دوران سخت تنها در صورتی امکان پذیر است که هر یک از شما تعهدی محکم و پایدار داشته باشید.

«مفهوم خیانت مانند یک برج جنگا می تواند مفید باشد. به خیانت فکر کنید که انگار شراکت شما چند بلوک را از دست داده است به جای داشتن برجی که سقوط کرده است. ما بلوک های حذف شده را درمان می کنیم، آنها را به رسمیت می شناسیم، احساسات را در آغوش می گیریم، و سپس برای بازسازی صمیمیت با هم کار می کنیم. گاهی اوقات ایجاد فضا برای مشارکت، خود می تواند اولین قدم باشد.

اگر متوجه شدید که نمی توانید خیانت همسرتان را ببخشید، به دنبال کمک حرفه ای از یک درمانگر رابطه یا خانواده باشید. آنها می توانند روش های مختلفی را برای رهایی از آسیب و حرکت رو به جلو در زندگی به شما آموزش دهند. سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید تلاش کنید و رابطه عاشقانه‌تان را به چیزی قوی‌تر بازسازی کنید یا آماده‌اید برای شروع درمان درد خود کار کنید تا بتوانید به سمت نوع دوست داشتنی و حمایتی بروید. رابطه سالمی که لایق آن هستید اگر یک چیز وجود دارد که باید مطمئن باشید، این است که وقتی کار را انجام دادید و بهبود یافتید، می‌توانید کاملاً اعتماد کنید و یک بار دیگر متعهد شوید.

سايت مرتبط: هلث لاين

مطلب پیشنهادی

ددي ايشو

“آیا من مشکل بابا (ددي ايشو) دارم؟” تراپيست جواب مي دهد

ددي ايشو مدت‌هاست که موضوع گفتگو در مورد توضیحات کامل برای مشکلات رابطه، مشکلات عزت …

اهداف ازدواج

اهداف رابطه برای قوی تر کردن ازدواج

شاید به دنبال گره زدن هدف به ازدواج هستید. یا شاید به این فکر می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *