خواستگاري از همکار
خواستگاري از همکار مي تواند بسيار خوب يا بسيار بد تمام شود. بستگي به سياست شما دارد.

بايدها و نبايدها در آشنايي و خواستگاري از همکار

بیشتر بزرگسالان یک سوم عمر خود را صرف کار می کنند. جای تعجب نیست که جرقه ها با یک همکار زیبا به پرواز درآیند. در حالی که چنین روابط عاشقانه رایج است، درخواست آشنايي از یک همکار می تواند آداب اداری را مختل کند و چالش هایی را در زندگی کاری و عشقی شما ایجاد کند. برخی از محل های کار حتی دستورالعمل های سختگیرانه ای دارند که عاشقانه های اداری را ممنوع می کند.

 یک نظرسنجی نشان داد که بیش از 60 درصد از بزرگسالان ایالات متحده در مقطعی از دوران کاری خود با یک همکار قرار آشنايي گذاشته اند. در حالی که همان نظرسنجی نشان داد که 43 درصد از این عاشقانه های اداری در نهایت به ازدواج ختم می شود، این بدان معنا نیست که روابط در محل کار پتانسیل ایجاد مشکل را ندارند

سياست هايي كه بايد براي خواستگاري از همکار بلد باشيد.

عاشقانه های اداری می توانند جواب دهند، و هیچ قانون ایالتی یا فدرال وجود ندارد که بگوید نمی توانید با همکار خود قرار ملاقات بگذارید. با این حال، شرکت شما ممکن است سیاست هایی در رابطه با چنین روابطی داشته باشد، بنابراین مهم است که قبل از اینکه یک رابطه بالقوه را دنبال کنید، خود را در مورد این دستورالعمل ها آموزش دهید. این رابطه باید مورد استقبال و توافق دوجانبه قرار گیرد – در غیر این صورت، ممکن است آزار باشد که غیرقانونی است. به خواندن ادامه دهید تا درباره برخی از بایدها و نبایدهای قرار ملاقات با همکار بیشتر بدانید.

خواستگاري از  همکار نياز به سياست دارد.

بايدها در آشنايي براي ازدواج با يك همكار:

سیاست شرکت را بدانید

خطرات را درک کنید

تصمیم بگیرید که آیا ارزشش را دارد یا خیر

آهسته شروع كنيد.

حرفه ای و محترمانه رفتار كنيد.

نبایدها در آشنايي با يك همكار براي ازدواج:

در محل کار بحث نكنيد

زمان زیادی را با هم در محل کار نگذرانيد

آزار و اذیت، تبعیض یا تلافی

طرفداری نشان ندهيد.

ارزیابی شایستگی آشنايي با همكار براي ازدواج

اولین چالش قبل از آشنايي براي ازدواج  با کسی در محل کار شاید مهم ترین باشد. تصمیم بگیرید که آیا ارزش ریسک کردن را دارد یا خیر. پریدن به یک عاشقانه طوفانی ممکن است عاشقانه به نظر برسد. اگر بعداً متوجه شوید که همه در مورد یکدیگر اشتباه می کنید، واقعیت می تواند بسیار کمتر خوشحال کننده باشد.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم تصمیم می‌گیرند که آشنايي براي ازدواج در محل کار ارزشمند است. از این گذشته، شما بیشتر روز خود را در تعامل با آنها سپری می کنید، بنابراین احتمالاً با آنها احساس راحتی می کنید و به خوبی آنها را می شناسید. اولین برداشت های عاشقانه اولیه شما می تواند پیش بینی خوبی برای موفقیت یک رابطه باشد

از آنجایی که با هم کار می کنید، تجربیات مشترکی نیز دارید که شما را به هم نزدیک می کند. چنین ارتباطاتی می‌تواند داستان‌های زیادی (و جوک‌های درونی) به شما بدهد که می‌تواند به شما کمک کند خارج از محل کار با هم پیوند برقرار کنید.

بعلاوه، بیایید صادق باشیم، اغلب یافتن زمانی در خارج از محل کار برای دنبال کردن سایر علایق عاشقانه دشوار است. قرار ملاقات با کسی که می‌شناسید، دوست دارید و می‌توانید هر روز با او وقت بگذرانید، می‌تواند یک برد-برد به نظر برسد.

اما این بدان معنا نیست که شما نباید به طور جدی برخی از خطرات قرار ملاقات با یک همکار را در نظر بگیرید. چالش‌های بالقوه‌ای که ممکن است هنگام آشنايي براي ازدواج با یک همکار با آن روبرو شوید عبارتند از:

شایعات در محل کار

تصورات طرفداری

مشکلات منابع انسانی

درگیری یا ناراحتی پس از جدایی

تاثیرات منفی روی کار شما

خطرات شغلی شما

 درک سیاست رسمی

فرض کنید خطرات را سنجیده اید و به این نتیجه رسیده اید که بله، این شخص ارزش دنبال کردن را دارد. شما علاقه مند هستید و آنها علاقه مند هستند، پس چه چیزی مانع شما می شود؟

حتی اگر این رابطه نویدهای زیادی داشته باشد، باید سیاست های رسمی آشنايي براي ازدواج در محل کار شرکت خود را نیز در نظر بگیرید.

عاشقانه های اداری ممکن است در برخی از محل های کار ممنوع باشد، در حالی که برخی دیگر تصریح می کنند که یک رابطه باید به یک مدیر یا منابع انسانی افشا شود. همیشه قبل از شروع یک رابطه، سیاست رسمی را بررسی کنید تا از عواقب احتمالی جلوگیری کنید.

اگر تصمیم به پیگیری این رابطه داشته باشید، در تاریکی این سیاست ها می تواند منجر به مشکلاتی شود.

اگر مطمئن نیستید که آیا این رابطه خوب است یا نیاز به افشای آن دارید، قبل از اینکه وارد یک رابطه عاشقانه شوید، از منابع انسانی برای توضیح در مورد روابط اداری بخواهید.

آزار و اذیت جنسی و تبعیض

آشنایی در محل کار غیرقانونی نیست – اما آزار و اذیت جنسی و تبعیض غیرقانونی است. قرار ملاقات با همکار تا زمانی که این رابطه قوانین فدرال را در برابر آزار و اذیت جنسی نقض نکند، نقض قانونی نیست. اما این خطر بالقوه اتهامات آزار و اذیت و شکایت های حقوقی است که کارفرمایان را نگران می کند. به علاوه، نگرانی از هرگونه عواقب قانونی احتمالی وجود دارد که در صورت تیره شدن رابطه ممکن است با آن مواجه شوند.

یک رابطه اگر شامل موارد زیر باشد:

رفتارهاي جنسی ناخواسته

رفتاری که به منزله آزار جنسی باشد

در کار فرد اختلال ایجاد می کند

یک محیط کاری خصمانه، ترسناک یا توهین آمیز ایجاد می کند

خلاصه

بسیاری از شرکت‌ها سیاست‌هایی در مورد روابط در محل کار دارند. همیشه باید دفترچه راهنمای کارمند خود را بررسی کنید تا ببینید سیاست رسمی چیست و به هر آنچه که خط مشی رسمی گفته است پایبند باشید.

شروع  آهسته

حتی بعد از اینکه ریسک‌ها را سنجیدید و خط‌مشی شرکت را بررسی کردید، همچنان مهم است که بعد از اینکه تصمیم گرفتید با همکار خود قرار آشنايي براي ازدواج بگذارید، مراقب باشید.

عجله در یک رابطه عاشقانه با شخصی در محل کار می تواند دستور العملی برای فاجعه باشد. برای ایجاد یک رابطه عاشقانه محکم (و اجتناب از به خطر انداختن رابطه حرفه ای خود)، مهم است که کارها را آهسته پیش ببرید و ابتدا یک پایه محکم بسازید.

اجازه ندهید عشق (یا شهوت) قضاوت شما را تحت الشعاع قرار دهد. اگر خیلی عجولانه وارد یک رابطه شوید، اگر همه چیز طبق برنامه پیش نرود، ممکن است کور شوید.

برای مثال، اگر خیلی سریع حرکت کنید، اگر ناگهان متوجه شوید که برای شما مناسب نیستند، ممکن است همه چیز در محل کار بسیار ناخوشایند شود. از سوی دیگر، ممکن است آنقدر خود را درهم و برهم بیابید که تمرکز روی کارتان سخت باشد – که ممکن است هر دو شغل شما را به خطر بیندازد.

صحبت کردن و برنامه ریزی بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات است. در مورد اینکه چگونه به رابطه برخورد خواهید کرد، چرا آهسته کردن کارها مهم است، و اینکه چگونه کارها را کاملاً حرفه ای در دفتر خواهید داشت، بحث کنید.

حفظ حرفه ای گری

علاوه بر آهسته بودن آن، تعیین برخی قوانین اساسی ضروری است. حفظ حرفه ای بودن کلیدی است. این به معنای ایجاد و حفظ برخی مرزهای روشن بین زندگی شخصی و حرفه ای است.

فرانک تیوس، LCSW، درمانگر و صاحب درمان Path Forward Therapy، می‌گوید: «افراد اگر ثبات عاطفی و انعطاف‌پذیری لازم برای مقابله با جدایی را داشته باشند، می‌توانند هنگام قرار ملاقات، حرفه‌ای بودن را در محل کار حفظ کنند. “اگر هر یک از طرفین نتواند آن نتیجه شدید را تحمل کند، شاید این رابطه باید تجدید نظر شود.”

از علني كردن ارتباط خود در محل كار صرف نظر کنید

ارتباط را در محل کار کاملا حرفه ای نگه دارید. این بدان معناست که در حین کار هیچ نمایش عمومی محبت یا بحث در مورد مسائل شخصی وجود ندارد. با همدیگر همانگونه رفتار کنید که با همکارانتان وقتی سر ساعت هستید یا در حضور کارکنان اداری خود رفتار می کنید. (و زمانی که سر کار هستید نام غيررسمي را کنار بگذارید).

به یاد داشته باشید که رابطه شما ممکن است بر دیگران در محل کار تأثیر بگذارد. به مرزهای همکاران خود احترام بگذارید و از ایجاد ناراحتی آنها اجتناب کنید.

مرزهای محکم را حفظ کنید

بین شغل و زندگی شخصی خود یک جدایی واضح ایجاد کنید. یعنی در مورد زندگی شخصی خود در محل کار صحبت نکنید و بالعکس.

جونز پیشنهاد می‌کند: «درباره ماهیت رابطه خود با شریک زندگی‌تان شفاف‌سازی کنید و اطمینان حاصل کنید که هر دوی شما در مورد انتظارات و مرزهای خود در یک صفحه هستید.

مرزهای قوی می تواند خطر بروز هرگونه تضاد منافع را که ممکن است شغل یا رابطه شما را به خطر بیندازد، به حداقل برساند. به علاوه، به حفظ تعادل بین کار و زندگی سالم‌تر کمک می‌کند.

علاقه نشان ندهید

در مورد رفتار یکسان با شریک زندگی خود و همکاران خود محتاط باشید. جونز پیشنهاد می کند: «در صورت امکان، از بحث در مورد رابطه خود با سایر همکاران یا درگیر کردن آنها در مسائل شخصی خودداری کنید تا از قضاوت ناعادلانه دیگران در محل کار خودداری کنید.

 اگر همکارانتان بدانند که شما با فردي براي ازدواج قرار آشنايي می گذارید، اگر فکر کنند که هر کدام از شما بر اساس وضعیت رابطه خود با شما برخورد خاصی می کند، احتمالاً احساس رنجش می کنند. با رعایت انصاف و عادلانه بودن با همه، موضوع را دور بزنید.

مقابله با چالش ها

قرار آشنايي براي ازدواج گذاشتن با یک همکار بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید، اما این بدان معنا نیست که همیشه آسان است. برخی از چالش‌هایی که می‌توانند در زندگی کاری و عشقی شما تاثیر بگذارند عبارتند از:

توجه ناخواسته و شایعات اداری

مشکل در حرفه ای ماندن

درگیری های شخصی که به محیط کار سرازیر می شود

درگیری های محل کار که در طول زمان شخصی شما با هم به مشاجره تبدیل می شود

ناهنجاری یا ناراحتی همکاران

حسادت یا عصبانیت همکارانی که فکر می‌کنند این رابطه به طرفداری منجر می‌شود

پویایی قدرت دشوار است، به ویژه اگر یکی از شرکا در موقعیت اقتدار بر دیگری باشد

افزایش استرس ناشی از تلاش برای دستکاری در تعهدات محل کار، رابطه، و نیاز به حرفه ای نگه داشتن کارها

ناراحتی و درگیری در صورتی که رابطه به جدایی ختم شود

هر رابطه عاشقانه در محل کار به یک تعهد طولانی مدت ختم نمی شود، بنابراین اگر همه چیز درست نشد، حرفه ای باشید. اگر رابطه به جدایی ختم شد، باید چشم خود را به تصویر بزرگتر نگاه کنید. روی کار خود تمرکز کنید و اجازه ندهید هیچ نمایش شخصی منجر به اختلال در محل کار شود.

در حالی که ممکن است وسوسه شوید که در محل کار از همسر قبلی خود دوری کنید (یا به دنبال آن بگردید)، این کار را نکنید. ممکن است آسان نباشد، اما مهم است که با آنها درست مثل هر همکار دیگری رفتار کنید. جونز می‌گوید: «تعارض‌ها در هر رابطه‌ای اتفاق می‌افتند، اما ضروری است که به طور بالغانه با آنها برخورد کنید و از بحث کردن یا بحث در مورد مسائل شخصی در محل کار خودداری کنید.

ملاحظات حقوقی

تعدادی از ملاحظات قانونی وجود دارد که قبل از قرار ملاقات با همکار باید در نظر داشته باشید. اینها عبارتند از پتانسیل:

آزار جنسی:

رابطه باید 100% توافقی باشد. نظرات، پیشرفت‌ها یا درخواست‌های ناخواسته ممکن است آزار جنسی باشد.

نقض خط مشی:

در حالی که ممکن است یک شرکت به طور کامل همه  آشنايي براي ازدواج در محل کار را ممنوع نکند، ممکن است قوانین خاصی را علیه زیردستان قرار دهد.

مسائل مربوط به حریم خصوصی:

شما ممکن است انتظارات خاصی از حریم خصوصی داشته باشید، اما زمانی که با یک همکارتان رابطه عاشقانه دارید، حفظ آن به صورت روزمره دشوار است.

تضاد منافع:

 روابطی که شامل یک سرپرست و یک زیردست می شود، می تواند تضاد منافع، از جمله احتمال سوء استفاده از قدرت را ایجاد کند.

تبعیض و تلافی:

 اگر رابطه به پایان برسد، ممکن است به ادعای تبعیض و تلافی منجر شود، اگر یک نفر احساس کند با او ناعادلانه رفتار می شود.

“بیشتر شرکت ها نگران روابط در محل کار هستند، به خصوص بین یک سرپرست و یک زیردست، زیرا روابط عاشقانه ممکن است به هم ریخته شود!” جونز می گوید. این مسئولیت سازمان است که بر نقض خط‌مشی‌های شرکت نظارت کند تا از تبدیل موقعیت‌ها به ادعاهای آزار جنسی، تضاد منافع و/یا دعوای محیط کار خصمانه جلوگیری کند.

به لطف جنبش #MeToo، افراد بیشتری از انواع سوء استفاده هایی که مردم اغلب در محل کار تجربه می کنند آگاه هستند. این شامل روش های اغلب ظریفی است که افراد ممکن است در رابطه با یک همکار احساس فشار کنند.

زمانی که یک کارمند زیردست با فردی بالاتر از زنجیره فرماندهی قرار می گیرد، مانند شخصی که با رئیس خود قرار ملاقات می گذارد، موضوع سخت تر می شود. اولاً این نگرانی وجود دارد که فرد ممکن است به دلیل فشار یا ترس از تلافی در صورت نه گفتن وارد رابطه شده باشد. این سازمان را در معرض خطر شکایت به دلیل آزار جنسی ایجاد یک محیط کاری خصمانه قرار می دهد.

ساير كارمندان

بعلاوه، سایر کارمندان ممکن است طرفداری را درک کنند یا معتقد باشند که کارمند زیردست به عنوان راهی برای کسب لطف یا پیشرفت حرفه ای درگیر این رابطه است. چنین برداشت هایی می تواند به شایعات اداری منجر شود و دستاوردهای حرفه ای افراد را تضعیف کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هزینه‌های قرار ملاقات با بالاترین محل کار می‌تواند زیاد باشد. زیردستان در عاشقانه های اداری کمتر به فعالیت های توسعه حرفه ای دعوت می شوند و احتمال ترفیع کمتری دارند.

قبل از اینکه از همکارتان درخواست کنید، مطمئن شوید که هر دو از نظر علاقه در یک صفحه هستید. هیچ یک از شما نباید تحت فشار یا موظف به بله گفتن به قرار ملاقات باشید. به نشانه های اجتماعی توجه کنید و عواملی را که ممکن است در بازی وجود داشته باشند، از جمله پویایی قدرت و نقش های محل کار در نظر بگیرید. مطمئن شوید که طرف مقابل احساس امنیت می کند و می تواند در صورت عدم علاقه شما را رد کند.

به دنبال پشتیبانی و مشاوره

همچنین ممکن است صحبت با دیگران در مورد رابطه بالقوه و معنای آن برای زندگی شخصی و حرفه ای شما مفید باشد. وقتی در هیجان اولیه شیفتگی گرفتار می شوید، به راحتی می توانید در احساسات مثبت در مورد طرف مقابل غرق شوید و در مورد موقعیت کمتر هدفمند شوید.

صحبت با یک دوست خوب، کارشناس حرفه ای، متخصص سلامت روان یا حتی یک وکیل را در نظر بگیرید.

تحقیقات نشان می دهد که نحوه دریافت مشاوره در مورد عاشقانه های محل کار به طور قابل توجهی به خود توصیه بستگی دارد. مردم بیشتر به توصیه‌هایی گوش می‌دهند که مثبت و حمایت‌کننده هستند، اما کمتر به توصیه‌های ناخواسته، بدبینانه، مبهم یا انتقادی می‌پذیرند.

مشاوره از یک کارشناس حرفه ای

برای کمک به دوری از عوارض احتمالی، جونز توصیه می‌کند:

دانستن و رعایت سیاست های شرکت در رابطه با روابط محل کار

با شریک زندگی خود مانند هر همکار دیگری رفتار کنید

پرهیز از نمایش عمومی محبت و علاقه

خصوصی نگه داشتن مسائل شخصی

برخورد بالغانه و حرفه ای با درگیری ها

او توضیح می دهد: “اما مهمتر از همه، برای تغییر آماده باشید! ما می دانیم که روابط گاهی اوقات می تواند منجر به تغییر در پویایی کار شود یا به طور غیرمنتظره ای به پایان برسد. آماده باشید که این تغییرات را به صورت حرفه ای هدایت کنید.”

اگر در حال حاضر با یک همکار قرار می گیرید و این به شیوه های غیرمنتظره ای بر زندگی کاری شما تأثیر می گذارد، در نظر داشته باشید که با یک متخصص بهداشت روان تماس بگیرید. آنها می توانند به شما در ایجاد و حفظ مرزها کمک کنند. شما همچنین می توانید استراتژی های مقابله ای را ایجاد کنید که به شما کمک می کند روابط بین فردی، استرس و تعادل بین کار و زندگی خود را به طور موثرتری مدیریت کنید.

مقاله مرتبط: غلبه بر رنجش از همسر در ازدواج

نتيجه

در حالی که افراد بیشتر و بیشتری در حال برقراری ارتباط عاشقانه به صورت آنلاین هستند، محل کار هنوز یکی از رایج ترین تنظیمات برای شکوفایی روابط عاشقانه است. شکی وجود ندارد که می‌تواند مکانی برای ملاقات با کسی باشد که با او ارتباط نزدیکی دارید-اما پتانسیل زیادی وجود دارد که همه چیز اشتباه شود.

قبل از اینکه احتمال یک رابطه را مطرح کنید، مدتی را صرف فکر کردن به پیامدهای شخصی و حرفه ای یک رابطه عاشقانه اداری کنید. آیا طرف مقابل از این علاقه استقبال می کند؟ آیا آنها از رد کردن شما احساس امنیت می کنند؟ اگر پاسخ به هر یک از این سؤالات چیزی کمتر از یک «بله» قاطع باشد، پس یک عاشقانه بالقوه ممنوع است.

همچنین، در نظر بگیرید که ممکن است برای سلامت شغلی و روانی شما چه معنایی داشته باشد. آیا قرار ملاقات با همکارتان می تواند به شغل شما آسیب برساند؟ آیا تعامل با همکارانتان چالش برانگیزتر خواهد شد؟ و اگر رابطه به نتیجه نرسد، چگونه پاسخ می دهید؟ فقط شما می توانید به این سؤالات پاسخ دهید، اما قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا قرار ملاقات با همکارتان انتخاب درستی است یا خیر، ارزش آن را دارد که خطرات و مزایای آن را در نظر بگیرید.

عشق را می توان در بسیاری از جاها یافت، و بسیاری از مردم عشق پایدار را با یک همکار پیدا کرده اند. فقط مطمئن شوید که خطرات را سنجیده اید و با سیاست های رسمی مشورت کرده اید قبل از اینکه تصمیم بگیرید آیا این انتخاب مناسب برای شما است یا خیر.

مطلب پیشنهادی

خودآزاری و ازدواج

وقتی خودآزاری داريد، چگونه ازدواج كنيد؟

هر رابطه موفقی نیاز به نشان دادن آسیب پذیری دارد – هیچ راهی برای دور …

مشكل اعتماد در رابطه

چگونه مشکلات اعتماد را در یک رابطه حل کنیم

اعتماد یک مسئله در جامعه ماست. بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، نزدیک به 71 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *