افزايش میل جنسی
میل جنسی در طول زندگي متغير است ولي راه هايي وجود دارد كه به افزايش ميل كمك كند.

10 راه برای افزایش میل جنسی و رابطه زناشويي

گام هایی که می توانید در خانه برای بهبود میل جنسی خود بردارید

میل جنسی شما معمولاً در طول زمان در نوسان است. همه چیز از استرس روزانه گرفته تا نوسانات هورمونی می تواند بر آن تاثیر بگذارد. سن نیز می تواند یک عامل باشد، اما افراد می توانند میل جنسی سالم را تا سال های پیری خود حفظ کنند. اگر می خواهید میل جنسی خود را افزایش دهید، یکی از این 10 روش ساده (یا همه!) را امتحان کنید.

یک نکته مهم

اگرچه میل جنسی به طور طبیعی در طول زمان تغییر می‌کند و نوسان می‌کند، رد کردن هر گونه علت پزشکی کاهش میل می‌تواند مفید باشد. اگر مشکلات سلامتی، از جمله تغییر ناگهانی یا شدید در میل جنسی خود را تجربه می کنید، لطفا از یک متخصص پزشکی کمک بگیرید.

اضطراب را مدیریت کنید

زمانی که مضطرب هستید احساس جنسی سخت است و این از نظر بالینی ترجمه می شود. در واقع ثابت شده است که اضطراب اختلال عملکرد جنسی را بدتر می‌کند. انواع مختلفی از اختلالات اضطرابی وجود دارد و این اختلالات بر افرادی که با آن‌ها سر و کار دارند به طرق مختلف تأثیر می‌گذارند. راه‌های مدیریت اضطراب شامل اشکال مختلف درمان، مصرف داروهای ضد اضطراب یا روش‌های طبیعی مانند مدیتیشن، تنفس عمیق و مدیریت استرس است.

 اگر با اضطراب سر و کار دارید و همچنین در مورد تمایلات جنسی مضطرب هستید، می تواند مانند یک شمشیر دولبه باشد که بر میل شما تأثیر بیشتری می گذارد. در این مثال، مدیریت اضطراب به طور کلی باید بدون توجه به آن کمک کند.

درمان افسردگی

افسردگی می تواند مانند اضطراب تأثیر منفی بر میل جنسی داشته باشد. هنگامی که افراد افسرده هستند، اختلال عملکرد جنسی شایع است. به همین ترتیب، هنگامی که افسردگی بالینی درمان می شود و علائم عاطفی و جسمی بهبود می یابد، عملکرد و میل جنسی تمایل به بازگشت دارند. مانند اضطراب، می‌توانید افسردگی را با درمان، داروها و/یا روش‌های درمانی طبیعی درمان کنید.

اگر میل جنسی کم ناشی از عوارض جانبی داروهای افسردگی خود را تجربه می کنید، ممکن است به خصوص ناامید کننده باشد. اگر کمبود میل جنسی باعث می شود احساس افسردگی بیشتری کنید، ممکن است بخواهید با پزشک خود در مورد مدیریت افسردگی خود به روشی متفاوت صحبت کنید.

میل جنسی مي تواند تغيير كند و افزايش يابد

بهبود کیفیت خواب

خواب خوب شبانه کلید یک روز خوب است. اختلالات خواب با بسیاری از مشکلات سلامتی، از جمله کاهش میل جنسی و اختلال عملکرد جنسی مرتبط است. اگر مشکل خفیف تری دارید، مثلاً گهگاه با بی خوابی مواجه می شوید، یا زمانی که سعی می کنید بخوابید، افکار مسابقه ای را تجربه می کنید، می توانید روش هایی را برای بهبود عادات خواب خود امتحان کنید.

داروهای طبیعی موثر را امتحان کنید

مطالعات نشان داده‌اند که برخی از داروهای طبیعی که وعده افزایش میل را می‌دهند، دارای خطراتی هستند که بیشتر از فواید آن‌ها هستند، در حالی که برخی دیگر موثر بوده و عوارض جانبی ندارند.

چندین گیاه طبیعی مختلف و آداپتوژن وجود دارد (یعنی موادی که نشان داده است افسردگی و خستگی را کاهش می دهند) که نشان داده شده است همه چیز را از میل جنسی گرفته تا قدرت باروری و باروری را بهبود می بخشد. .

ماکا

ریشه پرویی معروف به ماکا یکی از گیاهان دارویی است که به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است. با این حال، تحقیقات مقدماتی تر است زیرا صنعت مکمل ها به اندازه صنعت داروسازی بودجه ندارد.

می توانید ماکا را به شکل پودر پیدا کنید تا به اسموتی ها اضافه کنید، یا می توانید آن را به شکل قرص مصرف کنید. همچنین می توانید نوشیدنی هایی با ماکا تهیه کنید تا برانگیختگی خود را افزایش دهید.

جینسینگ

یکی دیگر از ریشه های گیاهی، جینسینگ، تاثیر مثبتی بر میل جنسی و عملکرد جنسی دارد نشان داده شده است که یکی از انواع جینسینگ که به نام جینسینگ قرمز کره ای شناخته می شود، در بهبود میل جنسی زنان یائسه موثر است.

جینکو بیلوبا

جینکو بیلوبا گیاهی است که به عنوان عصاره استفاده می شود. عصاره جینکو بیلوبا (GBE) برای جنبه فیزیکی کاهش میل جنسی استفاده می شود. به دلیل تأثیر آن بر جریان خون می تواند میل جنسی را افزایش دهد. به طور خاص، GBE جریان خون را در ناحیه تناسلی افزایش می دهد. نشان داده شده است که میل و رضایت جنسی را افزایش می دهد

به عنوان عصاره، GBE به صورت تنتور یا در قالب مایع محصور شده در دسترس است.

ورزش

هیچ کمبودی در فوایدی که بدن ما از طریق فعالیت بدنی به دست می آورد وجود ندارد، اما می توانید میل جنسی بهبود یافته را به لیست طولانی پاداش های ورزش اضافه کنید.

ثابت شده است که ورزش میل جنسی را افزایش می دهد. راه های متعددی وجود دارد که فعالیت بدنی به بهبود میل جنسی کمک می کند، و این راه ها شامل تصویر مثبت بدن از خود، بهبود سلامت قلب و عروق و خلق و خوی، افزایش فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک و بهبود سیستم غدد درون ریز است.

درست مانند اینکه هر شکلی از ورزش بهتر از هیچ است، هیچ قاعده‌ای درباره فعالیت‌های افزایش‌دهنده تناسب اندام وجود ندارد که اگر برای بهبود میل جنسی خود ورزش می‌کنند.

آنچه را که بیشتر از همه از آن لذت می برید انجام دهید، زیرا این همان کاری است که بهترین کار را برای پایبندی به آن انجام خواهید داد و افزایش میل جنسی تنها یکی از بسیاری از مزایای ارتقاء سلامت خواهد بود.

غذاهای تقویت کننده میل جنسی بخورید

در حالی که هیچ غذای جادویی وجود ندارد که فوراً میل جنسی شما را افزایش دهد، حقیقت زیادی در پس ایده غذاهای تقویت کننده جنسی وجود دارد. این غذاها بیشتر حول دریافت مواد مغذی کلیدی به طور منظم به شما متمرکز هستند تا اینکه به طور جادویی “دکمه های خود را فشار دهید” تا بخواهید رابطه جنسی داشته باشید.

برخی از انواع غذاهای مفید برای میل جنسی عبارتند از:

غذاهای غنی از روی که تستوسترون و استقامت بدن را تنظیم می کنند، مانند صدف، گوشت قرمز و آجیل کاج

تقویت کننده استقامت و گردش خون مانند محصولات تازه، غلات کامل و حبوبات

غذاهای سرشار از فلاونوئید که به جلوگیری از اختلال عملکرد جنسی کمک می کنند، مانند مرکبات، فلفل، چای و کاکائو

غذاهای کاهش میل جنسی را محدود کنید

غذاهایی که میل جنسی را کاهش می دهند، آنافرودیزیاک نامیده می شوند. مشابه اینکه غذاهای مقوی جنسی نمی توانند شما را به شکلی جادویی در خلق و خوی رابطه جنسی قرار دهند، غذاهای آنافرودیزیاک نیز به همان اندازه بعید است که شما را از آن خلق و خوی خارج کنند. بیشتر در مورد مصرف منظم این غذاهاست.

اما، در نقطه مقابل، از آنجایی که غذاهای مقوی جنسی مواد مغذی را ارائه می دهند که عملکرد جنسی را بهبود می بخشد، غذاهای آنافرودیزیاک دارای مواد مغذی یا ویژگی هایی هستند که می توانند سلامت جنسی شما را کاهش دهند. این غذاها عبارتند از:

چربی های اشباع شده بالا، همانطور که در غذاهای سرخ شده یافت می شود، منجر به گرفتگی عروق و کاهش جریان خون می شود.

سویا، که می تواند استروژن را افزایش دهد

چربی های غیراشباع چندگانه، مانند روغن نباتی، می توانند سطح تستوسترون را کاهش دهند

سدیم بالا که باعث افزایش فشار خون می شود

غذاهایی که برای پردازش به انسولین نیاز دارند، مانند آرد سفید و شکر، می توانند سطح تستوسترون را کاهش دهند.

روی رابطه خود کار کنید

هر چه مدت طولانی تری در یک رابطه باشید، احساس می کنید که شیمی جنسی بین شما و شریک یا شریک زندگی تان از بین رفته است. عدم احساس جنسی یا هیجانی نسبت به شریک زندگی خود ممکن است به سختی وارد خلق و خوی صمیمی با او شوید.

این را می توان با کار کردن روی رابطه خود با یکدیگر حل کرد. می توانید رابطه جنسی را با هم، زوج درمانی، برنامه ریزی برای قرار ملاقات شبانه، رفتن با هم به تعطیلات، یا انجام تماس های عمدی با هم امتحان کنید. هرچه رابطه شما از نظر عاطفی به شما احساس بهتری داشته باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که بخواهید با شریک زندگی خود صمیمی باشید.

بی طرفی بدن را تمرین کنید

گاهی اوقات افراد میل جنسی کم را تجربه می کنند زیرا در بدن خود احساس راحتی نمی کنند. یکی از راه های مقابله موثر با این مشکل، تمرین بی طرفی بدن است. این ایده این است که بدن خود را همان طور که هست بپذیرید، بدون اینکه سعی کنید آن را دوست داشته باشید، در مواقعی که این امکان وجود ندارد، و برای قدردانی برای عملکردهایی که می تواند انجام دهد.

بی طرفی بدن را می توان به روش های مختلف انجام داد، از نحوه انتخاب لباسی که می پوشید تا نحوه انتخاب غذاهایی که می خورید. علاوه بر این، فواید بسیاری برای سلامت روان دارد که برخی از آنها مانند کاهش استرس، به طور طبیعی میل جنسی را بهبود می بخشد.

الکل و سایر مواد را محدود کنید

جای تعجب نیست که الکل و داروهای تفریحی می توانند تأثیر منفی بر میل جنسی شما داشته باشند. در حالی که الکل ممکن است در حال حاضر مانند یک تقویت کننده میل جنسی به نظر برسد، اما در واقع یک افسردگی است، بنابراین افزایش اولیه میل شما به رابطه جنسی موقتی است.

الکل می تواند تأثیر منفی بر قسمت هایی از بدن شما که برای عملکرد و نیروی جنسی مهم هستند، از جریان خون گرفته تا عملکرد اندام ها داشته باشد.

مقاله مرتبط: 10 راه برای افزایش باروری مردان و افزایش تعداد اسپرم

 الکل و هورمون ها: چه ارتباطی با هم دارند؟

مواد مخدر تفریحی، مانند کوکائین، ممکن است در لحظه حال شما را بسیار خوب کند. آنها همچنین ممکن است به شما این حس را بدهند که در آن لحظه میل جنسی بالاتری دارید. با این حال، این داروها می‌توانند در درازمدت مواد شیمیایی احساس خوبی را از بین ببرند و بدن شما را با آن‌ها پر کنند و سپس شما را تخلیه کنند. بنابراین، آنها در این حوزه آسیب بسیار بیشتری نسبت به سود دارند.

اگر میل جنسی پایینی دارید، دلیل بیشتری برای اجتناب از آنهاست.

میل های جنسی به طور طبیعی در نوسان است، اما راه های زیادی وجود دارد که می توانید در صورت نیاز در مسیر بهبود قرار بگیرید. یک یا چند مورد از این توصیه‌ها را امتحان کنید تا بتوانید احساس کنید و عملکرد بیشتری داشته باشید.

مطلب پیشنهادی

ترس از رها شدن

آشنايي و ازدواج با كسي كه مشكل ترس از رها شدن دارد. چه كنم؟

در حالی که ترس از دست دادن افرادی که دوستشان دارید غیرعادی نیست. افرادی که …

چگونه ازدواج خود را نجات دهيم

براي نجات ازدواج خود چه كنيم؟ 8 نکته مورد تایید درمانگر

ازدواج شاد مستلزم تعهد و فداکاری هر دو طرف است. ایجاد تعادل بین مشاغل، تربیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *