چطور از رابطه بد خارج شويم
افراد زيادي هستند كه با آدم بد آشنا مي شوند وارد رابطه بد مي شوند و حتي با او ازدواج مي كنند! رابطه بد را بايد قبل از مرحله ازدواج بشناسيم و از آن خارج شويم.

چگونه از یک رابطه بد خارج شویم

قسمت

1

شناسایی یک رابطه بد

جامعه ما نياز به تشكيل خانواده هاي سالم و خوشحال دارد تا بتوانند فرزندان خوشحال و خوشبخت تربيت كنند. در مرحله آشنايي وقتي مي بنيد در يك رابطه بد و اشتباه هستيد بايد به جاي ادامه دادن آن رابطه بد را ترك كنيد. در اين مقاله مراحل ترك رابطه بد را آورده ايم.

مرحله 1 خود واقعی خود باشید.

خود واقعی خودت باش. همه وقتی وارد یک رابطه جدید می شوند کمی تغییر می کنند. شما شروع به تماشای فوتبال می کنید زیرا نامزدتان به آن علاقه دارد، یا فیلم های درام تماشا می کنید زیرا این تمام چیزی است که نامزد شما می خواهد تماشا کند. اگر احساس می کنید همه چیز در مورد شما در حال تغییر است، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.

از خود بپرسید که آیا ارزش ها، نظرات یا ترجیحات لباس خود را برای نامزدتان به خطر می اندازید یا خیر.

به یاد داشته باشید که قبل از رابطه چه کسی بودید و تفاوت آن با وضعیت فعلی شما را در نظر بگیرید.

رابطه بد را اول بايد بشناسيد.

مرحله 2 به نگرانی های دوستان و خانواده گوش دهید.

به نگرانی های دوستان و خانواده گوش دهید. قرار نیست همه به اندازه شما طرف مقابلتان را دوست داشته باشند، اما اگر چند نفر از نزدیکان شما نگرانی هایی را مطرح کنند، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به او گوش دهید.

مرحله 3 برای خودتان تصمیم بگیرید.

برای خودت تصمیم بگیر یک رابطه باید در همه جنبه ها متقابل باشد، بنابراین تصمیمات بزرگ باید توسط هر دو نفر گرفته شود.

اگر دائماً در قرار ملاقات به جایی که او می‌خواهد می‌روید یا به خانواده و دوستانش می‌روید، باید به دلیل آن فکر کنید.

اگر نامزد شما هرگز نمی‌خواهد به مهمانی‌هاي خانواده شما برود، برای قرار ملاقات بیرون برود یا همیشه شما را مجبور می‌کند در آن بمانید، باید در نظر بگیرید که آیا این نوع رابطه‌ای است که می‌خواهید. با این حال، مطمئن شوید که این احتمال وجود دارد که نامزد شما با چیزی سروکار دارد که بیرون رفتن را برای او دشوار می کند، مانند مسائل اضطرابی حل نشده.

مرحله 4 مراقب کنترل رفتار باشید.

مراقب رفتار کنترلی باشید. طرف مقابل شما نباید تمام جنبه های زندگی شما را کنترل کند. در یک رابطه شما می خواهید در کنار شریک زندگی خود باشید. با این حال، شما هنوز هم باید یک فرد باشید.

اگر طرف مقابلتان شروع به محدود کردن افرادی کرد که با آن‌ها معاشرت می‌کنید یا چقدر خانواده‌تان را می‌بینید، این را یک علامت هشدار در نظر بگیرید. اگر شما و نامزدتان برای همه چیز بیش از حد به یکدیگر وابسته هستید، ممکن است در یک رابطه وابسته باشید. این زمانی است که1 یا هر دو شریک عزت نفس خود را بر اساس شخص دیگر قرار می دهند و پویایی ناسالم ایجاد می کند.

گفتن اینکه چه نوع لباسی بپوشید، محدود کردن موسیقی که به آن گوش می دهید، یا تصمیم گیری در مورد اینکه با چه کسی مجاز به دوستی هستید، نمونه هایی از رفتار کنترلی هستند.

مرحله 5 اعتماد در رابطه را اندازه گیری کنید.

اعتماد در رابطه را اندازه گیری کنید. اعتماد متقابل جزء مهمی از یک رابطه است. بدون آن، روابط به راحتی بد می شود.

سؤالات مداوم نشانه عدم اعتماد است.

حسادت در مورد معاشرت با دیگران یک مسئله اعتماد است.

مرحله 6 توجه داشته باشید که شریک زندگی شما چقدر از شما انتقاد می کند.

توجه داشته باشید که شریک زندگیتان چقدر نسبت به شما انتقاد دارد. انتقاد سازنده از طرف شریک زندگی شما می تواند مفید باشد، اما نباید در رابطه شما ثابت باشد. شما نباید هر بار که در کنار شریک زندگی خود قرار می گیرید سرکوب شوید و همیشه نباید سوژه شوخی باشید.

اگر انتقادهایی در مورد ظاهر یا شخصیت خود می شنوید، این یک علامت هشدار دهنده از یک رابطه بد است.

انتقاد مداوم نشان دهنده یک رابطه ناسالم است. در یک رابطه سالم، وقتی با طرف مقابل هستید، باید احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید.

قسمت

2

آماده شدن برای جدایی

مرحله 1 بپذیرید که در یک رابطه بد هستید.

اعتراف کنید که در یک رابطه بد هستید. برای رهایی از یک رابطه بد، اولین قدم این است که تشخیص دهید در یک رابطه هستید. نادیده گرفتن علائم و ادامه زندگی روزمره خود در یک رابطه شکست خورده آسان است، اما هیچ کس نباید چنین رنجی را تحمل کند. همه سزاوار شاد بودن هستند.

علائم هشدار دهنده ای را که احساس می کنید در رابطه شما اتفاق می افتد را یادداشت کنید. فهرست را مرور کنید تا تصویر واضحی از آنچه واقعاً در حال وقوع است به دست آورید.

با یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده در مورد نگرانی های خود صحبت کنید تا نظر شخص دیگری را بشنوید.

بدانید که شما قدرت ایجاد تغییر و خروج از رابطه را دارید.

مرحله 2 مکانی را برای رفتن پس از جدایی ترتیب دهید.

مکانی را برای رفتن پس از جدایی ترتیب دهید. از یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده بپرسید که آیا می توانید پس از قطع رابطه، مدتی را با آنها بگذرانید. داشتن حمایت شخصی از نزدیک شما کمک می کند تا در مورد تصمیم خود احساس بهتری داشته باشید.

اگر رابطه شما سابقه سوء استفاده داشته است، مهم است که به کسی اطلاع دهید که برنامه های شما را برای کمک به ایجاد امنیت پس از جدایی به شما می دهد. همچنین باید برای زمانی که رابطه را ترک می کنید، یک برنامه ایمنی ایجاد کنید. این باید شامل دریافت حمایت از عزیزان و متخصصان خشونت خانگی، پیش بینی تغییر نظر و مقاومت در برابر میل به ماندن، و آماده کردن وسایل خود برای رفتن باشد.

مرحله 3 یک برنامه اقدام ایجاد کنید.

یک برنامه اقدام ایجاد کنید. برای اینکه بتوانید در پایان دادن به یک رابطه بد موفق باشید، باید یک برنامه داشته باشید. ایجاد یک برنامه عمل می تواند به شما کمک کند تا خود را مسئول پیگیری آن بدانید.

اگر دلم برای نامزد سابقم تنگ می‌شود، به یکی از دوستانم زنگ می‌زنم تا بروم.

“در صورتيكه از تصمیم خود پشیمان شوم، لیستی از دلایلی را که ترک کرده ام را می نویسم.”

“اگر به خاطر جدایی افسرده شوم، در این صورت به دنبال کمک خواهم بود.”

قسمت

3

پایان دادن به رابطه

مرحله 1 زمانی را برای صحبت با  نامزد خود برنامه ریزی کنید.

زمانی را برای صحبت با نامزد خود برنامه ریزی کنید. خود را برای زمانی که قرار است رابطه را پایان دهید، آماده کنید.

برای جلوگیری از درگیری، در یک فضای عمومی آرام ملاقات کنید.

مرحله 2 به نامزد  خود بگویید که رابطه تمام شده است.

به نامزد خود بگویید که رابطه تمام شده است. صریح و مستقیم باشید. هنگام پایان دادن به یک رابطه، بهترین کار این است که در مورد نیت خود دقیق باشید. به جای تماس تلفنی یا پیامک، به نامزد خود بگویید که چه احساسی دارید تا به شما کمک کند آنچه را که اتفاق می‌افتد پردازش کنید و نشان دهید منظورتان از آنچه می‌گویید.

اطمینان حاصل کنید که به حقایق پایبند هستید تا گرفتار احساسات نشوید و برای جلوگیری از قرار دادن طرف مقابل در حالت تدافعی از جملات “من” استفاده کنید، مانند: “من اخیراً از رابطه خود ناراضی بوده ام و زمان آن رسیده است که به پایان برسد. چیزهایی که بین ماست».

پیام را با صدایی آرام و مستقیم برسانید تا طرف مقابلتان بداند که شما در تصمیم گیری جدی هستید: “من با شما قطع رابطه می کنم.”

اگر می ترسید که طرف مقابلتان واکنش خشونت آمیزی به پایان رابطه نشان دهد، نباید شخصا یا به تنهایی ملاقات کنید. در این صورت یک تماس تلفنی گزینه بهتری خواهد بود.

مرحله 3 بین خود  سابق و جدیدتان فاصله بیندازید.

بین خود و سابق جدیدتان فاصله بیندازید. پس از پایان رابطه، باید از فردی که ترک کرده اید دوری کنید. ترک روابط بد اغلب از نظر ذهنی دشوار است. با قطع ارتباط با آن شخص، کار را برای خود آسان تر کنید تا وسوسه نشوید که دوباره با هم باشید.

سابق خود را در تمام حساب های رسانه های اجتماعی حذف کنید.

شماره تلفن سابق خود را از تلفن خود خارج کنید.

برای سرگرمی به مکان‌های مختلفی بروید که در آنجا سابق خود را نخواهید دید.

از دوستانتان بخواهید در مورد سابقتان صحبت نکنند تا به شما در ایجاد فاصله کمک کنند.

قسمت

4

حرکت رو به جلو

مرحله 1 اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنید.

اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنید. پس از خارج شدن از یک رابطه سمی، مهم است که اطراف خود را با افراد مناسب احاطه کنید. شما باید در کنار کسی باشید که شما را بسازد و به شما یادآوری کند که کار درست را انجام دادید.

مرحله 2 پشیمانی خود را رها کنید.

پشیمانی خود را رها کنید هنگامی که یک رابطه به پایان می رسد، به راحتی در دام قرار گرفتن در مورد کارهایی که می توانستید برای تغییر نامزد قبلی خود بهتر انجام دهید، بیفتید. بدان که هرچقدر هم به گذشته فکر کنی، تغییر نمی کند.

به جای اینکه از رابطه پشیمان شوید، از رابطه یاد بگیرید. سعی کنید روی چیزی که می خواهید در حال حرکت رو به جلو تمرکز کنید تا به شما کمک کند مثبت بمانید و در مسیری که می خواهید حرکت کنید.

با خودت مهربان باش. سعی کنید به دلایلی که باعث بد شدن رابطه می شود فکر نکنید. تمرکز بر گذشته فقط مانع از فکر کردن به آینده می شود.

مرحله 3 خودتان را ببخشید.

خودت را ببخش. شما نباید نسبت به یک رابطه شکست خورده احساس بدی داشته باشید. بسیاری از مردم به دلیل ندیدن نشانه های یک رابطه بد، خود را مورد ضرب و شتم قرار می دهند، اما این نوع تفکر تنها باعث بدتر شدن احساس شما می شود.

با بیان بلند یا نوشتن آن، خود را ببخشید.

به خود یادآوری کنید که همه اشتباه می کنند و شما می توانید از رابطه شکست خورده درس بگیرید.

مرحله 4 به یاد داشته باشید که قبل از شروع رابطه چه کسی بودید.

به یاد داشته باشید که قبل از شروع رابطه چه کسی بودید. وقتی در یک رابطه بد بوده اید، از دست دادن علایق واقعی خود آسان است. اکنون زمان دارید تا دوباره خود را کشف کنید و علایق خود را احیا کنید یا به دنبال موارد جدید باشید.

در کلاسی شرکت کنید که قبلاً از یادگیری آن لذت می بردید.

به یک باشگاه بپیوندید.

یک سرگرمی از گذشته خود انتخاب کنید.

مرحله 5 کمک بخواهید.

کمک بخواهید. هنگامی که پردازش جدایی توسط خودتان خیلی سخت است، ممکن است نیاز به کمک داشته باشید. از دوستان یا خانواده کمک بخواهید؛ وقتی احساس ناراحتی می کنید با افرادی که به شما نزدیک هستند صحبت کنید.

اگر نیاز به کمک خواستید، خجالت نکشید. بسیاری از مردم خود را در یک مکان می یابند و کمک های حرفه ای آنها را دوباره روی پای خود باز می کند.

از خانواده و دوستان خود برای حمایت عاطفی برای کمک به بازسازی خود پس از یک رابطه بد استفاده کنید.

مقاله مرتبط: چگونه به همسر خود بگوييم فتيش پا داريم؟

مرحله 6 برای دستورات حفاظتی با مقامات محلی تماس بگیرید.

6

برای دستورات حفاظتی با مقامات محلی تماس بگیرید. اگر سابقتان شما را مورد آزار و اذیت یا ارعاب قرار می دهد، با پلیس محلی تماس بگیرید تا دستور منع را درخواست کنید. اگر احساس خطر می‌کنید، با گروه‌های حمایتی تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی

استرس عروسی را چطور مديريت كنيم.

چگونه استرس عروسی را مدیریت کنیم

ازدواج هیجان انگیز است، اما همچنین می تواند فوق العاده استرس زا باشد. برنامه ریزی …

خواستگاري از همکار

بايدها و نبايدها در آشنايي و خواستگاري از همکار

بیشتر بزرگسالان یک سوم عمر خود را صرف کار می کنند. جای تعجب نیست که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *