هزينه پنهان سفر با هواپيما
علاوه بر هزينه بليطي كه مي پردازيم هزينه هاي پنهان سفر با هواپيما وجود دارد.

تمام هزینه های پنهان پرواز و نحوه اجتناب از آنها

وقتی نوبت به رزرو پرواز می رسد، هزینه پروازی که در ابتدا می بینید، همیشه مهم نیست. این بلیت هواپیمای ارزان در ابتدا بسیار عالی به نظر می رسد. اما زمانی که به صفحه آخر مي رسيد، قیمت ناگهان دو برابر شده است.

واقعیت این است که ما در دورانی زندگی می کنیم که هزینه های ظالمانه خطوط هوایی وجود دارد. خطوط هوایی مقرون به صرفه مانند Allegiant Air و Spirit Airlines مسافران را با پروازهای 49 دلاری جذب می کنند، اما پس از آن برای انتخاب صندلی، نوشیدنی های داخل پرواز، فضای بیشتر برای پاها و حتی چاپ کارت پرواز در فرودگاه به جای خانه، هزینه اضافی از شما دریافت می کنند. حتی شرکت‌های هواپیمایی بزرگ مانند دلتا و یونایتد برای چمدان‌های چک‌شده که بیش از محدودیت‌های وزن، اندازه یا تعداد است، تا 200 دلار دریافت می‌کنند.

متأسفانه هیچ راهی برای اجتناب از هزینه های هواپیمایی وجود ندارد. اما اگر تحقیق کنید و چند ترفند یاد بگیرید، ممکن است بتوانید قیمت نهایی بلیط را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. در اینجا چند هزینه وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید – و در صورت امکان چگونه از آنها اجتناب کنید.

بار سفر

پرداخت هزینه اضافی برای چمدان ها و وسایل دستی دیگر واقعاً تعجب آور نیست. و از آنجایی که شرکت‌های هواپیمایی سالانه میلیاردها دلار به تنهایی از طریق هزینه‌های بار جمع‌آوری می‌کنند، این روزها تا حد زیادی با هزینه‌های پرواز همراه است. (پس به این زودی انتظار بازگشت به روزهای چمدان رایگان را نداشته باشید!)

اکثر خطوط هوایی داخلی به مسافران یک چمدان دستی و یک کالای شخصی را رایگان می دهند – به جز خطوط هوایی ارزان قیمت فوق الذکر. طبق My Baggage، هواپیمایی Spirit برای چمدان دستی بین 31 تا 64 دلار هزینه می‌گیرد (در صورت رزرو آنلاین کمترین هزینه را می‌پردازید و اگر آن را در فرودگاه رزرو کنید، بیشترین هزینه را می‌پردازید)، در حالی که Allegiant بین 15 تا 75 دلار در فرودگاه. فقط در صورتی می توانید از این هزینه ها طفره بروید که بتوانید تمام وسایل خود را در یک کوله پشتی یا وسیله شخصی قرار دهید. مسافران JetBlue که انتخاب می کنند. Blue Basic یک کیف دستی فراتر از کالای شخصی خود دریافت نمی کند و اگر یکی را به هواپیما بیاورد، بررسی می شود و هزینه آن بین 65 تا 180 دلار است.

بهترین چمدان سال 2024

چمدان چک جایی است که خطوط هوایی واقعاً شروع به جمع آوری پول نقد می کنند.  برای دو چمدان تحویل‌شده اول هزینه‌ای دریافت نمی‌کند، و JetBlue یک یا دو چمدان چک‌شده رایگان را برای کلاس‌های Blue Plus، Mint و Mosaic ارائه می‌کند، اما تقریباً هر ایرلاین بزرگ دیگری حدود 25 دلار هزینه دارد. شما می توانید با قرار دادن همه چیز در یک وسیله دستی و شخصی از این هزینه ها اجتناب کنید. یکی دیگر از هک های محبوب این است که قبل از رسیدن به فرودگاه، لباس های خود را لایه لایه کنید. در نتیجه چمدان خود را سبک کنید تا از هزینه های اضافه وزن جلوگیری کنید (و مطمئن شوید که تمام لباس های شما با شما به مقصد می رسد!.

انتخاب صندلی

پرداخت اضافی برای انتخاب صندلی از قبل یکی دیگر از هزینه های استاندارد این روزها است. هنگام خرید بلیط، تقریباً همیشه مرحله‌ای در فرآیند وجود دارد که به مشتریان امکان می‌دهد صندلی خود را از روی نقشه کوچک انتخاب کنند – صندلی‌های استاندارد ممکن است 10 دلار قیمت داشته باشند، در حالی که ردیف‌های خروجی یا صندلی‌های پنجره بالاتر خواهند بود. این هزینه فقط برای یک مرحله از سفر شما اعمال می شود، بنابراین اگر چندین پرواز توقف یا اتصال دارید، این اعداد خیلی سریع جمع می شوند.

واضح ترین راه برای جلوگیری از هزینه انتخاب صندلی این است که این مرحله را به طور کامل نادیده بگیرید. (علی‌رغم آنچه که خطوط هوایی از شما می‌خواهند باور کنید، انتخاب صندلی کاملاً اختیاری است.) در برخی از خطوط هوایی، زمانی که برای پرواز خود در عرض 24 ساعت پس از پرواز چک‌این می‌کنید، شانس دیگری برای انتخاب صندلی‌های خود خواهید داشت. اگر زمانی که پنجره 24 ساعته باز می شود، یک تایمر روی تلفن خود تنظیم کنید تا این کار را درست انجام دهد، به احتمال زیاد بتوانید صندلی های موجود در کنار شریک سفر خود را پیدا کنید. در بدترین حالت ممکن، در یک صندلی وسط گیر کرده اید یا باید از مهمانی سفر خود جدا شوید.

چيدمان صندلي

در حالی که چیدمان صندلی ممکن است برای مسافران انفرادی یا زوج‌ها مهم نباشد، اما برای خانواده‌های دارای فرزند بسیار مهم است. به همین دلیل است که اطلاعیه‌های جدید وزارت حمل‌ونقل خطوط هوایی را تشویق می‌کند تا خانواده‌ها را بدون هزینه اضافی کنار هم بنشینند تا به کاهش هزینه‌های پرواز برای خانواده‌ها کمک کند.

اگر نمی‌خواهید در ردیفی متفاوت از فرزندانتان بنشینید، هزینه‌های انتخاب صندلی خطوط هوایی مختلف را بپردازيد. به گفته NerdWallet، صندلی های پایه در خطوط هوایی اصلی داخلی از 0 تا 23 دلار متغیر است. آلاسکا، هاوایی، جت بلو و یونایتد قیمت‌های معتدل‌تری دارند، در حالی که دلتا، آمریکایی، اسپیریت و فرانتیر بسیار بالاتر هستند.

بنابراین، برای مثال، در حالی که بلیط‌های Spirit بسیار ارزان شروع می‌شوند، اگر می‌خواهید صندلی‌های خود را از قبل انتخاب کنید، باید به ازای هر مسافر ۲۳ دلار اضافه کنید. بسته به اندازه مهمانی سفر شما، این به طور بالقوه می تواند صدها دلار به خط نهایی شما اضافه کند. از سوی دیگر، بلیط های خطوط هوایی آلاسکا ممکن است گران تر باشند، اما انتخاب صندلی برای اقتصاد پایه کاملا رایگان است. حساب کنید و بفهمید چه چیزی برای موقعیت شما بهتر است.

هزینه رزرو

احتمالاً به رزرو آنلاین پرواز عادت کرده اید، اما آیا می دانستید که ممکن است برای این راحتی هزینه اضافی پرداخت کنید؟ این بیشتر در مورد آن دسته از خطوط هوایی ارزان قیمت صدق می کند. Allegiant برای هر مسافر 22 دلار “هزینه استفاده الکترونیکی” در هر بخش دریافت می کند. و Spirit “هزینه استفاده از مسافر” 22.99 دلار برای هر مسافر، در هر بخش دارد. حتی خرید بلیط از طریق تلفن می تواند 15 دلار اضافی برای هر نفر هزینه داشته باشد.

هک اجتناب از هزینه های رزرو کار ناخوشایندی است:

 بلیط های خود را شخصاً خریداری کنید. این شامل رانندگی به سمت فرودگاه، پارکینگ، یافتن باجه‌های بلیط هواپیمایی (که فقط در زمان‌های خاصی باز هستند) و خرید بلیط‌های خود از نماینده است. (و به یاد داشته باشید: در صورت پرداخت در فرودگاه، هزینه چمدان اغلب افزایش می یابد.) این گزینه احتمالاً برای بیشتر افراد بسیار دردسرساز است. اما برای خانواده‌های بزرگ با توقف‌های متعدد، پس‌انداز ممکن است ارزش زحمت را داشته باشد.

تغییر پرواز

بسیاری از شرکت‌ها در طول همه‌گیری بسیار نرم‌تر شده‌اند و برخی حتی هزینه‌های تغییر را به‌طور کلی حذف کرده‌اند. اما مطمئناً می خواهید قبل از رزرو از خط مشی خطوط هوایی خود مطلع شوید.

وب‌سایت تحلیل مالی ValuePenguin یک تفکیک عالی از سیاست‌های هر خطوط هوایی، از جمله به‌روزرسانی‌های COVID-19 دارد. سخت‌گیرانه‌ترین سیاست‌ها از سوی شرکت‌های ارزان‌هزینه ناشی می‌شوند. Spirit تنها در صورتی که 60 روز یا بیشتر قبل از تاریخ عزیمت شما انجام شود، تغییرات رایگان را مجاز می‌کند. از آنجا، اگر تغییر در عرض 48 ساعت پس از پرواز انجام شود، هزینه ها به آرامی به 99 دلار افزایش می یابد. Frontier سیاست های مشابهی دارد، اگرچه حداکثر هزینه آنها 79 دلار برای تغییراتی است که در شش روز پس از پرواز انجام می شود. برخی از خطوط هوایی مانند دلتا (75 دلار) و آلاسکا (50 دلار) فقط برای تغییرات در همان روز هزینه می گیرند.

در حالت ایده‌آل، باید هر گونه تغییری در پروازها ظرف 24 ساعت پس از رزرو اولیه خود ایجاد کنید. اگر این امکان پذیر نیست، ValuePenguin پیشنهاد می کند که از طریق شرکت کارت اعتباری خود بازپرداخت کنید. کارت‌های اعتباری با بیمه مسافرتی – مانند Chase Sapphire – اغلب برای سفرهایی که به دلیل بیماری، مرگ، آب و هوا و عوامل دیگر لغو شده‌اند، بازپرداخت می‌کنند.

کارت پرواز

پرداخت اضافی برای چاپ کارت پرواز در فرودگاه یکی از احمقانه ترین هزینه های خطوط هوایی است، اما ما اینجا هستیم. Spirit برای هر گذر ۲۵ دلار و Allegiant ۵ دلار برای هر پاس دریافت می‌کنند که اگر به‌عنوان خانواده سفر می‌کنید، خیلی سریع اضافه می‌شود.

خوشبختانه، دو راه بسیار آسان برای جلوگیری از این هزینه‌ها وجود دارد: 1) گذرنامه‌ها را در خانه چاپ کنید، یا 2) بلیط‌ها را در تلفن یا برنامه هواپیمایی خود ذخیره کنید. به هر حال دانلود آن برنامه ها واقعاً هیچ اشکالی ندارد، بنابراین ممکن است به دنبال آن باشید.

امکانات در پرواز

فکر می کنید پس از خرید بلیط، هزینه ها به پایان می رسد؟ دوباره فکر کن خطوط هوایی همچنان می‌توانند پس از ورود به هواپیما، دلارها را از شما خارج کنند و برای غذا، نوشیدنی، وای‌فای، و حتی پتو و بالش، قیمت‌های بالایی دریافت کنند.

بسیاری از خطوط هوایی هنوز میان وعده ها و نوشیدنی های غیر الکلی رایگان ارائه می دهند، اما باید انتظار داشته باشید که تا 12 دلار برای وعده های غذایی یا میان وعده های ممتاز بپردازید. آبجو، شراب و مشروبات الکلی از 5 تا 16 دلار برای هر نوشیدنی متغیر است. همیشه می‌توانید پس از گذراندن مراحل امنیتی، غذا و نوشیدنی را در فرودگاه تهیه کنید، اما قیمت‌های فرودگاه خیلی پایین‌تر نیستند. بهترین شرط صرفه جویی در هزینه شما این است که از قبل تنقلات را در خانه تهیه کنید (فقط مطمئن شوید که مورد تایید TSA هستند) و یک بطری آب قابل استفاده مجدد برای پر کردن در فرودگاه به همراه داشته باشید.

مقاله مرتبط: 7 نکته برای اولین بار سفر به تنهایی

WiFi یکی دیگر از هزینه های بالقوه است. JetBlue تنها شرکت هواپیمایی ایالات متحده است که در حال حاضر وای فای رایگان را به همه مسافران ارائه می دهد، اگرچه دلتا در حال حاضر WiFi رایگان را در برخی از پروازها ارائه می دهد و قصد دارد خدمات رایگان خود را تا سال 2023 گسترش دهد. آنها همچنین برنامه های ماهانه و سالانه برای پروازهای مکرر دارند. جنوب غربی کم هزینه ترین است، با نرخ ثابت 8 دلار در روز. اگر می‌خواهید فقط به پیام متنی دسترسی داشته باشید، هواپیمایی آلاسکا یک بسته فقط متنی ارائه می‌دهد.

در حالی که برخی از خطوط هوایی هزینه پتو و بالش را پرداخت می کنند، برخی دیگر اصلاً این امکانات را در کلاس اقتصادی ارائه نمی دهند. با بسته بندی بالش و پتو گردن خود (یا روسری بلند، اگر نیاز به صرفه جویی در فضای دستی دارید) راحت باشید. به هر حال شما نمی خواهید هزارمین سر باشید که آن بالش ها را لمس می کند

مطلب پیشنهادی

استرس عروسی را چطور مديريت كنيم.

چگونه استرس عروسی را مدیریت کنیم

ازدواج هیجان انگیز است، اما همچنین می تواند فوق العاده استرس زا باشد. برنامه ریزی …

خواستگاري از همکار

بايدها و نبايدها در آشنايي و خواستگاري از همکار

بیشتر بزرگسالان یک سوم عمر خود را صرف کار می کنند. جای تعجب نیست که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *