راز حفظ رابطه پايدار
شروع رابطه را همه مي توانند ولي ادامه رابطه نياز به كسب مهارت و آموزش دارد.

اگر می خواهید عشق و رابطه پایدار داشته باشید، این 5 کار را انجام دهید

کشف شخص شما می تواند مانند یک رویا باشد. به همین دلیل است که ممکن است وقتی ترس به طور غیرمنتظره ای به درون شما نفوذ کند، شما را غافلگیر کند.افکار مزاحم به وجود می آیند: آیا اگر واقعاً مرا می شناختند، مرا دوست خواهند داشت؟ آیا این رابطه خیلی خوب است که درست باشد؟ مرا ترک خواهند کرد؟ می تواند برای همیشه ادامه یابد؟ در حالی که اضطراب ممکن است طاقت فرسا باشد، این ترس اغلب با روابط همراه است و لزوماً نشان دهنده مشکلات نیست. عشق ذاتاً ماهیتی دوگانه دارد. وقتی با شخصی که همیشه می خواستید ملاقات کردید. به این معنی است که اکنون چیزی برای از دست دادن دارید. داشتن یک رابطه سالم می تواند یکی از بزرگترین تجربیات دنیا باشد، اما کنار هم ماندن نیازمند تلاش سخت است. خبر خوب این است که این نوع تلاش نباید چندان دشوار باشد.

رابطه در یک نگاه

در اين مقاله، پنج نکته را به اشتراک گذاشتم که همه زوج ها باید درباره عشق بدانند. بیایید با پنج کاری که می‌توانید برای ماندگار کردن عشق انجام دهید، بیشتر تلاش کنیم. چه به تازگی با هم باشید و چه ده‌ها سال است که با همسر خود بوده‌اید، در اينجا كارهايي وجود دارد كه براي پايداري عشق در ازدواجتان انجام دهيد.

مسئولیت پذیر باشيد.

وقتی در 20 سالگی بودم، غافل بودم که چگونه ترومای زمینه‌ای من باعث می‌شود موقعیت‌هایی را انتخاب کنم که نشان دهنده رابطه درونی من با خودم باشد – و این خوب نبود. روابط من آینه ای بودند که ترس ها، دردها، عدم عزت نفس و ظرفیت کم صمیمیت مرا آشکار می کرد.

من متقاعد شدم که بقیه در اشتباه بودند. با این حال نقاط کور من دنیای من را کوتاه و کوچک نگه می‌داشت. من رشد نمی کردم اما در الگوهای راکد لجبازتر می شدم. متوجه شدم که نمی‌توانم آن موقعیت‌های بیرونی را کنترل کنم، اما می‌توانم کاری را که در حرکت رو به جلو انجام می‌دهم کنترل کنم.

حفظ رابطه بسيار سخت تر از شروع آن است

روابط من آینه ای بود که ترس ها، دردها، عدم عزت نفس و ظرفیت کم برای صمیمیت را آشکار می کرد.

باید قبول می‌کردم که محیط‌های کاری پر هرج و مرج را انتخاب کردم، زیرا درام به این معنا بود که زمانی برای نشستن با خودم ندارم. باید اذعان کنم که نامزد سابقم را انتخاب کردم که از نظر عاطفی آزار دهنده بود، زیرا آنقدر خودم را دوست نداشتم که به غرایز درونی ام اعتماد کنم. من از سرزنش آنها دست کشیدم و مسئولیت رفتارهای ناسالم خود را به عهده گرفتم تا در نهایت بتوانم قسمت های بد خودم را کشف کنم. این سفر از من یک شخص بهتر و شریک بهتری ساخت.

وقتی مسئولیت پذیر هستید. شما دستان خود را بالا می گیرید و اعتراف می کنید که مایلید چیزی متفاوت را امتحان کنید. وقتی اشتباه می کنید، می توانید صاحب چیزی شوید، در یک بحث باز بمانید و سعی کنید دیدگاه دیگران را ببینید.

شریک زندگی شما از توانایی گسترده شما در اعتراف به اشتباهات، تفکر خود و ایجاد تغییرات مثبت قدردانی خواهد کرد. وقتی می خواهید برای بهتر شدن پیشرفت کنید، از مقدسات و زیبایی رابطه خود محافظت می کنید. این اقدام شجاعانه اعتماد را پرورش می دهد. می توانید حق با شما باشد یا می توانید عاشق باشید. این انتخاب تو است.

به سمت پیشنهادات شریک زندگي خود بچرخید

جان گاتمن، روانشناس، پیشنهاد را به عنوان «واحد اساسی ارتباط عاطفی» تعریف می کند.  یک پیشنهاد، نمایانگر دنیای کوچکی از تمایل ما برای نزدیک شدن به کسی است. برخی از مثال های کلامی و غیرکلامی جلب توجه، محبت، حمایت و/یا تایید عبارتند از:

مشاهداتی را به اشتراک می‌گذارد تا آنها را با خود به یک لحظه بکشاند:

«آن مرغ مگس خوار را بیرون دیدی؟ من خیلی خوشحالم که برای خاطرات خاص آن فیدر را در حیاط پشتی قرار دادیم.»

درخواست کمک:

«تازه به فروشگاه رفتم. آیا می توانید مواد غذایی را کنار بگذارید؟»

آسان کردن زندگی به روشی ملموس:

«بیا به مادرت سر بزنیم. من می دانم که ما چندین گفتگو در مورد سلامتی او داشته ایم و من واقعاً دوست دارم در کنار خانواده شما باشم. آخر هفته آینده چطوره؟”

بررسی روزشان یا درگیر شدن در مکالمه:

 «وای، کار استرس‌زا به نظر می‌رسد! پروژه شما در این هفته چه اتفاقی افتاد؟ آیا همه چیز در زمین خوب پیش رفت؟»

خندیدن به جوک ها:

یک شوخی خنده دار. تماشای یک فیلم با هم.

یادگیری چیزی و/یا تلاش برای چیزهای جدید: «من می‌دانم که شما عاشق موج‌سواری هستید و مدت‌هاست که می‌خواهید تلاش کنم. با وجود اینکه من هماهنگ نیستم، در تعطیلات آینده‌مان درس‌هایی را رزرو کردم تا بتوانیم زمان با کیفیتی را با هم بگذرانیم.»

تظاهرات غیرکلامی:

تماس چشمی. لبخند بزنيد.، در را براي همسرتان باز كنيد. ماساژ دادن همسرتان همسرتان را ببوسيد. با او رابطه زناشويي برقرار كنيد.

برای درک موثر پیشنهاد، باید بدانید که پاسخ به پیشنهاد یا در حال فرسایش یا عمیق‌تر کردن ارتباط شما است. به نظر ساده می‌رسد، اما مطالعه آزمایشگاهی گاتمن نشان داد که پیشنهادها تأثیر قابل‌توجهی در تقویت امنیت روابط دارند: محققان دریافتند که زوج‌های همسو که متاهل ماندند، 86 درصد میزان تعامل و پاسخگویی را به سمت یکدیگر نشان دادند، در حالی که شرکای ناسازگاری که طلاق گرفتند تنها 33 درصد از آنها را انجام دادند. زمان.

بیایید بگوییم که شریک زندگی شما یک بازی کننده ویدیویی مشتاق است. برقراری ارتباط و چرخش به طرف شریک زندگی خود صادقانه از آنها در مورد بازی جدیدی که در حال آزمایش کردن هستند، سؤال می کند، حتی اگر این موضوع به شما مربوط نباشد. نادیده گرفتن اشتیاق آنها احمقانه است.

شاید شما یک گیمر نیستید، اما پیروی از اشتیاق شریکتان نشان می دهد که می خواهید به او توجه عمیق و چندلایه داشته باشید. بعلاوه، زمانی که شریک زندگی شما در مورد چیزی که به طور جدی به آن علاقه مند است، صحبت می کند، شایان ستایش است. ممکن است بازی های ویدیویی را درک نکنید، اما می خواهید آنها را درک کنید. آنها می توانند احساس کنند وقتی شما به مناقصه آنها توجه می کنید و به آنچه در زندگی آنها اتفاق می افتد با علاقه واقعی اهمیت می دهید.

با هم خوش بگذرانید

تحقیقات اشاره می‌کند که خنده مشترک یکی از واضح‌ترین نشانه‌های رضایت از رابطه است. گذراندن اوقات خوش فراتر از لذت بردن از شام‌های شیک برای یک سالگرد یا رفتن به تعطیلات است. اگرچه این یک وسیله برای آن است.

سرگرمی شامل عمدی بودن در مورد داشتن تجربیات مثبت و افزودن بازیگوشی خاصی به پویایی شماست. لازم نیست ژست بزرگی باشد، اما می‌توانید به برخی از مراسم شیرین مانند پیام‌های صبح بخیر یا غافلگیری شریک زندگی‌تان با مرغ سوخاری برای غذای تقلبی‌اش تکیه کنید. این لحظات خاص کیفیت ارتباط شما را افزایش می دهد، ادراک مثبت را حفظ می کند و خوش بینی را برای آینده مشترک شما پرورش می دهد.

درست همانطور که وقت گذاشتن برای رابطه جنسی مهم است. ماجراجویی نیز مهم است. پس با بازی لذت ببرید! این می تواند تماشای یک برنامه تلویزیونی جدید، رقصیدن در آشپزخانه در حالی که یک دستور غذای جدید را امتحان می کند. غافلگیر کردن شریک زندگی خود با یک هدیه. گذاشتن یادداشت زیر بالش. یا با هم ورزش جدیدی را امتحان کنید. امکانات بی پایان هستند. روال های خود را با هم ترکیب کنید و هر جا که می توانید تازگی داشته باشید.

همانطور که عشق پرشور به عشق دلسوزانه بالغ می شود، خواسته های زندگی – اعم از خستگی، کار، امور مالی، خانواده و سایر عوامل استرس زا – گاهی اوقات می تواند اولویت دادن به ارتباط شما را چالش برانگیز کند. با این حال، این رابطه سرمایه گذاری مهم است. با لذت بردن از ارتباط، لحظات سخت را کم‌تر می‌کند و شما را به عنوان بهترین دوستان نزدیک‌تر می‌کند.

 رها کردن انتظارات

همه ما تصوراتی از آنچه عشق باید باشد داریم. در حالی که شریک زندگی ما ممکن است با بسیاری از انتظارات ما هماهنگ باشد، مهم است که بدانیم یافتن کسی که با هر جنبه از زندگی در حال تغییر ما سازگار باشد، غیرممکن است. به طور واقع بینانه، این در مورد یافتن فردی رشد گرا است که بتواند به طور مشترک جنبه های مختلف زندگی را با هم هدایت کند.

من با زوج های زیادی کار کرده ام که به دلیل اختلافاتشان نتوانسته اند دست از دعوا بردارند. اغلب، آنها سعی می کنند سرسختانه رابطه را بر اساس خواسته های خاص خود بدون در نظر گرفتن فردیت نیازهای شریک زندگی خود شکل دهند. اما یک شریک یک چک لیست نیست – آنها نیز فردی هستند که نظر خودشان را دارند.

برای جلوگیری از کمال گرایی و ذهن خوانی، توصیه من این است که با توقعات صادقانه و معقول ارتباط برقرار کنید تا بتوانید نقاط مشترکی را با هم پیدا کنید. وقتی بتوانید خیال‌پردازی‌های خود را با واقعیت تطبیق دهید، راحت‌تر می‌توانید روی لحظه حال تمرکز کنید، که همکاری، حمایت و گرما را به ارتباط شما القا می‌کند.

شریک یک چک لیست نیست – آنها نیز فردی هستند که نظر خودشان را دارند.

برای روشن بودن، این به معنای کاهش توقعات غیرقابل مذاکره، نیازهای اساسی، یا احترام، محبت، اعتماد و رفتاری که شایسته شماست نیست. با این حال، برخی از رویاهای شما ممکن است نیاز به تجدید نظر داشته باشند، زیرا انرژی لازم برای عملی کردن آنها را صرف می کنید و امیدوارید که به آنچه می خواهید تبدیل شوند.

رسیدن به این عمق باز بودن اعتماد و شفقت را افزایش می دهد. شما نشان می‌دهید که نیازهای در حال رشد آن‌ها ارزش توجه دارند و برای خوشحال کردن آنها حاضرید مصالحه کنید. یعنی کنار گذاشتن عقاید از پیش تعیین شده عشق و درک مشارکت یک مذاکره است. با نشان دادن اینکه آنها را همان طور که هستند و می خواهند باشند، واقعاً احساس می کنید که می توانید هر کاری را با هم انجام دهید.

توهمات مثبت در مورد شریک زندگی خود را حفظ کنید

من واقعاً معتقدم که عشق دلیل انجام هر کاری در دنیاست. عشق یکی از جادویی ترین تجربیات انسانی است که می توانیم داشته باشیم. به همین دلیل است که کمک به مردم برای یافتن و حفظ روابطشان، فراخوان واقعی زندگی من است.

از طریق تمرین مربیگری و تحقیقات گسترده، من کشف کرده ام که مردم می توانند مسمومیت عشق را تا سنین بالا حفظ کنند. یک نظرسنجی در سال 2010 با بررسی 470 مطالعه در مورد سازگاری نشان داد که ارتباط، ارزش‌های مشابه و تعهد، اگرچه مهم هستند، تنها عوامل تعیین‌کننده عاشقانه طولانی مدت نیستند. در مورد شریک زندگی خود

عامل کلیدی که عشق پایدار را تضمین کرد، توانایی حفظ “توهمات مثبت” در مورد شریک زندگی خود بود.

اگر فکر می‌کنید که شریک زندگی‌تان به‌طور مداوم جذاب، خنده‌دار، مهربان و شیرین است – هر کدام از ویژگی‌ها را ایده‌آل می‌بینید – به احتمال زیاد رضایت پایداری را در رابطه خود تجربه خواهید کرد. فرض کنید شریک زندگی شما دوران سختی را پشت سر می گذارد و نمی تواند تمام انتظارات معمول شما را برآورده کند. به جای ناامید شدن، وضعیت آنها را با مهربانی می بینید و زمان هایی را که از انتظارات شما فراتر رفته اند را به یاد می آورید. این دیدگاه به شما این امکان را می دهد که با مثبت اندیشی و شفقت واقع بینانه، ایرادات درک شده آنها را ببینید.

مقاله مرتبط: بيماري و اختلال تنفرجنسی چیست؟ و چه بايد كرد؟

من شخصاً می توانم این را تأیید کنم. نامزدم  شریک رویایی من است. احساس می کنم خیلی خوش شانس هستم که با کسی هستم که به من احساس دیده شدن، امنیت و ارزش می دهد. وقت گذاشتن برای قدردانی کردن او باعث می شود که او احساس کند که دوستش دارد. در عوض، او همان انرژی را متقابلاً پس می‌گیرد. این یک چرخه قدردانی در حال گسترش برای یکدیگر ایجاد می کند.

حفظ یک رابطه طولانی مدت مستلزم سرمایه گذاری در فروتنی، رشد، ملاحظه و سازش است. با این حال، پاداش همراهی، وفاداری، و عشق بی قید و شرط قیمتی ندارد.

مطلب پیشنهادی

چالش هاي رابطه راه دور

نحوه برخورد با رابطه از راه دور: 11 نکته از تراپيست

 روابط از راه دور  می تواند سخت باشد، اما ممکن است. ناگفته نماند که همه …

نحوه برخورد با افراد کنترل كننده

نحوه برخورد با افراد کنترل کننده

“نه، این رستوران بهتر است.” چرا به آن سمت می روی؟ راه من سریعتر است.» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *