در اوايل آشنايي در مورد چه موضوعاتي حرف نزنيم.
در اول آشنايي بسيار مهم است چه موضوعاتي رو نگوييد. اين نگفتني ها از گفتني ها مهم تر است.

در اوايل آشنايي در مورد اين هفت موضوع صحبت نكنيد.

روزهاي  اول آشنايي و خواستگاري می تواند فوق العاده، هیجان انگیز، اعصاب خردکن و انبوهی از احساسات دیگر باشد. برای آماده شدن براي ديدار، آشنايي و خواستگاري، افراد لباس مناسب، مکان، موضوعات گفتگو و غیره را برنامه ریزی می کنند تا احساس کنند می دانند چه کاری باید انجام دهند. چیزی که مردم به ندرت در نظر می گیرند این است که چه کاری را نباید انجام دهند يا چه حرفي را نبايد بزنند..

در اين مقاله  هفت موضوعي را كه نبايد در اولين روزهاي آشنايي و خواستگاري بگوييد آورده ايم. اميدواريم كمكي باشد كه بتوانيد رفتار خود را مديريت كنيد و آشناييتان ختم به يك ازدواج شاد شود.

در اوايل آشنايي در مورد تعريف از خانواده تان زياده روي نكنيد.

اگرچه شما والدین خود را دوست دارید، اما نام بردن از آنها در اولین قرار ملاقات می تواند باعث شود شما را نابالغ و نه خانواده محور به نظر برسيد. فرد مقابل شما در اين قرار ملاقات مي خواهد با شما آشنا شود و  پس در اوايل آشنايي  در مورد صحبت در مورد خانواده تان زياده روي نكنيد. موضوعات  زیاد ديگري وجود دارد که می‌توانید درباره آنها صحبت کنید.

یک استثنا این است که طرف مقابل شما در مورد خانواده تان سؤال کند. اگر این اتفاق افتاد، یک خاطره خنده دار  و مودبانه در مورد والدین خود به اشتراک بگذارید تا مکالمه خود را شاد و جالب نگه داريد.

مقاله مرتبط: در جلسه اول آشنايي در مورد چي صحبت كنيم؟

در مورد سياست صحبت نكنيد.

هرچقدر هم که به دیدگاه های سیاسی علاقه دارید و فكر مي كنيد موضوعات سياسي جالب هستند. هرگز نباید در اولین قرار ملاقاتو اوايل آشنايي  به آنها اشاره کنید. این یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای ناراحت کردن طرف مقابل و خراب کردن آشنايي است..

اگر واقعا اين موضوع براي شما بسيار مهم است قبل از جلسه خواستگاري و آشنايي يك پرس و جوي مختصر از اطرافيان و معرف داشته باشيد. تا بدانيد حدود ديدگاه سياسي طرف مقابل چطور است ولي در جلسه آشنايي صحبت هاي چالش برانگيز سياسي مطرح نكنيد.

بازی  با اعداد راه نيندازيد.

طبيعي است كه در مورد گذشته فردي كه با او قصد ازدواج داريد كنجكاو باشيد و بخواهيد بدانيد چند خواستگار داشته به خواستگاري چه كساني رفته و موضوعات مشابه. ولي اوايل آشنايي جاي پرسيدن اين نوع پرسش ها نيست.

جالب اين است به همان اندازه كه مي خواهيد جواب اين پرسش ها را بدانيد ولي در واقع نمي خواهيد بدانيد.

اگر طرف مقابل اخیراً  خواستگارهاي زیادی داشته ، شما احساس ناامنی یا حسادت خواهید کرد. یا، اگر آنها برای مدت طولانی مجرد بوده اند و هيچ خواستگاري نداشته اند، ممکن است تعجب کنید: قبل از اینکه دلیل مجرد بودن آنها را بدانید چه مشکلی دارند. اين موضوعات كاملا حال و هواي مكالمه و جلسه آشنايي را به هم مي ريزد. واقعا نبايد در اوايل آشنايي در اين مورد صحبت كنيد.

اين اعداد را فراموش كنيد. الان تنها موضوع مهم اين است كه طرف مقابل را بشناسيد و بررسي كنيد كه آيا او زوج مناسب شما است يا نه.

وقتي در صحبت در مورد گذشته زياده روي كنيد. فقط اين معني را مي رساند كه مناسب آشنايي نيستيد.
وقتي در مورد همسر يا عشق سابقتا زياد توضيح مي دهيد، خاطره مي گوييد. اين به معني است كه او را فراموش نكرده ايد پس مناسب آشنايي با آدم جديد نيستيد.

در مورد همسر سابق يا عشق سابق خود حرف نزنيد.

وقتي شما به خواستگاري فرد جديدي مي رويد و مي خواهيد با او آشنا شويد. بايد زندگي سابق خود را فراموش كنيد. وقتي از همسر سابق يا عشق سابق خودتان در اوايل آشنايي حرف مي زنيد اين دو معني مي دهد يعني هنوز او را فراموش نكرده ايد و رابطه با شما دشوار است چون در گذشته سير مي كنيد.

در اوايل آشنايي روي شناخت خودتان و طرف مقابل تمركز كنيد. وقتي رابطه عميق تر شد مي توانيد از گذشته هم صحبت كنيد.

روش انتخاب موضوع براي صحبت در جلسه آشنايي

گاهی اوقات تصمیم گیری در مورد اینکه در اولين آشنايي چه چیزی باید و چه چیزی نباید بگویید می تواند یک چالش باشد.

خوشبختانه، من یک راه سریع دارم که می توانید از آن استفاده کنید. اگر تا به حال به این فکر کرده اید که آیا چیزی که می خواهید بگویید برای اولین قرار ملاقات مناسب است یا خیر از خود بپرسید:

آیا احساس راحتی می کنید که اگر جمله را كه مي خواهيد بگوييد، در یک بیلبورد با عکس خود در خيابان نصب كنيد؟

اگر پاسخ منفی است، پس این چیزی نیست که بخواهید زمانی که برای اولین بار با طرف مقابل آشنا می شوید، درباره خود فاش کنید.

از منفی نگری پرهیز کنید

هرگز با روحيه بد به جلسه خواستگاري و آشنايي نرويد. احساسات مسری هستند و وقتی در مورد روز وحشتناک خود در محل کار صحبت می کنید یا اینکه چگونه یک هفته طاقت فرسا را سپری کرده اید، روي ديدگاه طرف مقابل شما تاثير مي گذارد. او شروع به احساس ناراحتی می کند. این امر در مورد هر رویداد منفی جاری نیز صدق می کند.

به یاد داشته باشید، شما در یک آشنايي برای کشف یک رابطه جدید هستید. شما باید برای کشف همه چیزهای شگفت انگیز در مورد شخص و چیزهایی که با او مشترک هستید هیجان زده باشید.

ناامنی های خود را پنهان کنید

زمانی که عصبی هستیم، گاهی اوقات به عبارات كلماتي مانند «خیلی»، «شاید»، «جوری»، «فکر می‌کنم» اضافه می‌کنیم. اگر شما یکی از افرادی هستید که این کار را انجام می دهید، باید تمرین کنید که آن عبارات را از مکالمات خود حذف کنید.

گفتن اين كلمات نه تنها باعث می شود که شما نامطمئن به نظر بیایید، بلکه یک مطالعه مشترک بین استنفورد و دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا نشان داد که استفاده از این کلمات در اولین قرار ملاقات، قدرت ارتباطی که شما و شریک زندگی تان احساس می کنید را کاهش می دهد. عدم قطعیت در این اظهارات باعث می‌شود که هر دوی شما مطمئن نباشید که آیا یک ارتباط واقعی برقرار کرده‌اید و این می‌تواند شانس شما را برای قرار ملاقات دوم از بین ببرد.

نتيجه گيري

ممكن است تفسير اشتباهي از جمله خودت باش داشته باشيد. خود بودن به معني اين نيست كه شما دروني ترين لايه هاي شخصيتتان را براي كسي كه تازه با او آشنا شديد آشكار كنيد و به او احساس ناامني بدهيد. خود بودن يعني اولين لايه شخصيت تان را در اوايل آشنايي آشكار كنيد و به مرور با عميق تر شدن رابطه نكات بيشتري از خودتان را به اشتراك بگذاريد. لطفا در جلسه اول آشنايي و خواستگاري خيلي عميق خودتان نباشيد.

مطلب پیشنهادی

ايجاد مرزهای عاطفی در ازدواج

چگونه در ازدواج خود مرزهای عاطفی ایجاد کنید

مرزهای عاطفی محدودیت هایی هستند که شما برای انرژی و احساساتی که در یک رابطه …

باج‌گیری عاطفي

چگونه باج گیری عاطفی را بشناسیم و از خود محافظت کنیم

همه ما آن یک نفر را در زندگی خود داریم که همه دکمه های ما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *