مشكلات رايج زوج ها
اكثر زوج ها مشكلات شبيه به هم در ازدواج تجربه مي كنند.

پانزده مورد از مشكلات رايج زوج ها و راه حل

روابط صمیمانه زوج ها این روزها نادر به نظر می رسند. آنها تنها زمانی زنده می مانند که افراد ظرفیت یافتن زمینه مشترک، تعهد به یکدیگر و غلبه بر چالش ها را داشته باشند. مسائل مربوط به رابطه رایج هستند، اما تعدادی روش آزمایش شده و واقعی برای مقابله با هر یک از مسائل رابطه وجود دارد. ما در حال بررسی 15 مورد از رایج‌ترین مشکلات که زوج‌ها در رابطه با آن‌ها دارند می‌پردازیم، در مورد اینکه برای حل آن‌ها چه کاری می‌توانید انجام دهید و مشاوره آنلاین چگونه می‌تواند کمک کند، بحث می‌کنیم. با ذهنیت و دانش مناسب، شما و همسرتان می توانید در مسیر یک رابطه شاد و سالم و سلامت روانی بهتر باشید.

1. ارتباطات زوج ها

اگر افراد در یک رابطه بتوانند بر برقراری ارتباط مسلط شوند، احتمال اینکه سایر مشکلات رایج رابطه را تجربه کنید بسیار کمتر خواهد بود.

ارتباط موثر و صادقانه برای موفقیت رابطه ضروری است.

تمام زوج ها مشكلاتي را در ازدواج تجربه مي كنند.

بیشتر بدانید

افراد مختلف به طور متفاوتی ارتباط برقرار می کنند. ممکن است در حالی که همسرتان پرحرف است ساکت باشید. صرف نظر از سبک های ارتباطی شما، روابط برای پیشرفت به عنوان یک واحد نیاز به ارتباط موثر و منظم دارند.

«بیشتر زوج‌ها برای کمک در ارتباط با من مراجعه می‌کنند. این واقعاً چالش برانگیز است که در ارتباط باشید، همچنان احساس همسویی و صمیمیت داشته باشید، در حالی که از مکالمه دوری می‌کنید، احساس می‌کنید که گویی مشکلی را حل کرده‌ایم. راه اندازی، معمولاً دو فرد بسیار متفاوت، با این ایده که آنها در یک تیم هستند، می تواند سوئیچی باشد که آنها را به این مکان می رساند.”

شاید دیگر ارتباط خود را با روشی که قبلا انجام می دادید متوقف کرده باشید. این یک مشکل مشترک رابطه برای بسیاری از زوج ها است. برای برخی از زوج ها، هر مکالمه ای دارای لبه ای از رویارویی است. دیگران ممکن است فراموش کنند

ارتباط قرار است شامل چه چیزی باشد و چقدر برای خوشبختی مهم است. برای بهبود ارتباط و ارتباط عاطفی در رابطه عاشقانه خود، سعی کنید روی موارد زیر تمرکز کنید:

روی شناسایی جایی که مکالمات شما در حال شکست است کار کنید

از همسرتان انتظار نداشته باشید که ذهن شما را بخواند

در مورد احساسات خود باز و صادق باشید

تمرین کنید شنونده خوبی باشید

قبل از پاسخ دادن فکر کنید

ارتباط یک خیابان دو طرفه است که هر دو نفر باید با هم روی آن تمرکز کنند. اگر می خواهید رابطه عاشقانه شما در درازمدت کار کند، ارتباط موثر باید در اولویت باشد. نکته خوب این است که تمرینات ارتباطی بسیار مفیدی برای تمرین زوج ها وجود دارد.

2. استدلال

بحث‌های مرتبط برای ابراز وجود سالم و مهم هستند. با این حال، استدلال های کینه توزانه آسیب زا هستند و هیچ هدف خوبی ندارند. زوج های موفق قوانینی برای مشاجره دارند، مانند:

قبل از پاسخ دادن نفس بکشید

پرهیز از به کار بردن فحاشی

مقاومت در برابر نامگذاری

ماندن در بحث

اگر میل دارید که به شریک زندگی خود چیزی کینه توزانه بگویید، ابتدا از خود بپرسید که چه احساسی دارید. آیا عصبانی هستید؟ غمگینی؟ آیا احساسات شما جریحه دار شده است؟ آیا شما ناامید هستید؟ از چی ناراضی هستی؟

زمانی را برای نشستن و بحث در مورد مسائل در حال توسعه قبل از ایجاد مشکل یا چالش در رابطه اختصاص دهید. به جای جوشیدن و انفجار بر روی یکدیگر، خود را با آرامش، با تفکر قبلی و با حفظ احترام بیان کنید. برای حل این مشکل رابطه به کمک نیاز دارید؟ تکنیک های زوج درمانی ممکن است به شما کمک کند. اگر در کنترل خشم و ناامیدی خود نسبت به شریک زندگی خود مشکل دارید، راهنمای ما در مورد نحوه کنترل خشم در یک رابطه نیز ممکن است به شما کمک کند.

3. نزدیک ماندن

با گذشت زمان، هر رابطه طولانی مدت تغییر خواهد کرد. برخی از چیزهایی که قبلاً مهم‌تر به نظر می‌رسیدند، ممکن است دیگر حتی شما را به چالش نکشند. علاوه بر این، با تغییر همه چیز در رابطه، شما و شریک عاشقانه‌تان نیز ممکن است به روش‌های متفاوتی تغییر کرده و به‌عنوان فردی تکامل پیدا کنید.

این بدان معنا نیست که رابطه طولانی مدت شما نمی تواند به کار خود ادامه دهد. این فقط به این معنی است که شما باید تلاش کنید تا زمان عمدی را صرف کشف مجدد یکدیگر کنید.

انتظار اینکه مردم در تمام طول زندگی خود یکسان بمانند، واقع بینانه نیست. افراد پیر می شوند، رشد می کنند، تطبیق می یابند و اساساً به طرق مختلف با تجارب زندگی خود تغییر می کنند.

مهم است که به عنوان یک زوج صمیمی بمانید، حتی زمانی که به عنوان فردی در حال تغییر هستید. با یکدیگر صحبت کنید و صادقانه در مورد چگونگی پیشرفت آینده صحبت کنید. از کشف اینکه چگونه هر دو به عنوان انسان در حال رشد هستید لذت ببرید. تغییر در یک رابطه سالم می تواند هیجان انگیز باشد.

4. رابطه جنسی و صمیمیت

بسیاری از مشکلات رابطه جنسی مبتنی بر رابطه جنسی است. از خود بپرسید که از نظر جنسی چه می خواهید. با خودتان صادق باشید و باز باشید. شریک زندگی خود را به انجام همین کار تشویق کنید. سپس، دور هم جمع شوید و درباره آنچه که هر دو می خواهید صحبت کنید.

به خواسته ها و نیازهای یکدیگر احترام متقابل داشته باشید. به احتمال زیاد، هر دوی شما با ایجاد تغییراتی در زندگی جنسی خود شگفت زده و هیجان زده خواهید شد. البته، برخی از مشکلات جنسی برای برطرف شدن نیاز به کمک حرفه ای دارند. در برخی موارد، شما یا همسرتان ممکن است ترس از صمیمیت داشته باشید که بر زندگی جنسی شما تأثیر می گذارد. انجام زوج درمانی با یک درمانگر جنسی می تواند یک سرمایه بزرگ برای هر رابطه ای باشد. قبل از از دست دادن امید، این گزینه را بررسی کنید.

5. خیانت

اگر شریک زندگی‌تان به شما خیانت کرده است، باید خودتان تصمیم بگیرید که آیا می‌توانید او را ببخشید یا باید بدون او در زندگی‌تان ادامه دهید.

اکثر امور معمولاً خود به خود اتفاق نمی‌افتند. خیانت همچنین می تواند به شکل تقلب عاطفی نیز باشد. اگر می خواهید رابطه پس از خيانت زنده بماند، هر دو باید در مورد آنچه اتفاق افتاده صادق باشید و سپس برای حل هر گونه مشکل اساسی با یکدیگر همکاری کنید.

خیانت دردناک است و ممکن است سالها طول بکشد تا از بین برود. در حالی که بسیاری از روابط ممکن است پس از یک رابطه نامشروع دوام بیاورند، این امر مستلزم تعهد قاطع از طرف هر دو طرف است تا یاد بگیرند که چگونه خیانت را پشت سر بگذارند.

6. پول

واقعیت ساده این است که زندگی به پول نیاز دارد و زوج ها در مورد مسائل مالی بحث می کنند. فشار مالی یک مشکل رایج در روابط است که اگر به درستی مورد توجه قرار نگیرد، می‌تواند منجر به مسائل فاجعه‌بار روابط و حتی مشکلات سلامت روان شود. تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از نیمی از زوج‌ها با بدهی ازدواج می‌کنند.

عاقلانه است که با شریک خود در مورد اینکه چه کسی از نظر پول مسئول چه چیزی است، درک روشنی داشته باشید. یک بودجه اساسی برای توسعه ساده است و می تواند راه طولانی را برای جلوگیری از بحث های غیر ضروری انجام دهد. برای راهنمایی های بیشتر، یاد بگیرید که چگونه با شریک زندگی خود در مورد پول صحبت کنید.

7.تروما

فشارهای بیرونی ناشی از رویدادهای آسیب زای زندگی می تواند بر هر رابطه ای فشار وارد کند. مرگ یکی از عزیزان، فشار مالی، تشخیص بیماری، استرس مزمن، سوء استفاده در گذشته، خشونت خانگی یا هر چیز دیگری که شما یا شریک زندگیتان متحمل شده اید می تواند بر سلامت عاطفی و جسمی تأثیر بگذارد. شریک زندگی خود را بیرون نگذارید شما یک تیم هستید در کنار یکدیگر باشید، حتی در مواقع سخت. برای راهنمایی های بیشتر، نحوه برخورد با تروما را به صورت جداگانه یاد بگیرید.

8.سپاسگزاری

همه دوست دارند از تلاش‌هایشان قدردانی کنند. چه شغلی سریع داشته باشید، چه از خانه مراقبت می کنید، مهم است که برای کارهایی که انجام می دهید و زندگی شریک زندگی تان را لذت بخش تر می کند، احساس ارزشمندی کنید. ابراز قدردانی منظم می تواند تضمین کند که هر دوی شما در رابطه بیشتر مورد توجه قرار می گیرید، حتی اگر این فقط برای چیز ساده ای باشد.

9. کودکان

اگر یک برنامه منسجم و تعهد محکم برای پایبندی به آن نداشته باشید، فرزندپروری می تواند بسیار دشوار باشد. این امر به ویژه در مورد فرزندخواندگی صدق می کند. اگر فرزندانی را از روابط قبلی با هم بزرگ می کنید، قوانین خانه ضروری است. با شریک زندگی خود به طور خصوصی در مورد مسائل مربوط به فرزندپروری صحبت کنید و همیشه یک جبهه متحد ارائه دهید.

10. رابطه را هیجان انگیز نگه دارید

ممکن است هیجان انگیز نگه داشتن یک رابطه سخت باشد، اما روابط کار است. شما باید زمان و تلاش خود را صرف کنید تا عاشقانه را زنده نگه دارید و با شریک زندگی خود درگیر بمانید. اگر احساس می‌کنید که رابطه‌تان به هم ریخته است، برنامه‌ریزی متفاوتی داشته باشید تا دوباره اوضاع را تغییر دهید.

11.مبارزه بر سر کارها

بسیاری از افراد در خانه بر سر مسئولیت ها با هم مبارزه می کنند. اگر از اینکه چه کسی چه کاری را انجام می دهد (یا چه کسی چه کاری انجام نمی دهد) عصبانی می شوید، خطوط ارتباطی را باز نگه دارید و مطمئن باشید که ناامیدی خود را به اشتراک می گذارید.

به شریک زندگی خود بگویید که به کمک نیاز دارید. با آنچه می خواهید مشخص باشید. سپس – و این مهم است – در برابر اصرار برای اصلاح نحوه انجام یک کار مقاومت کنید. تنها کاری که با بارگیری مجدد ماشین ظرفشویی “به روش شما” انجام می دهید این است که به آنها بگویید که دفعه بعد باید در وهله اول این کار را به شما اجازه دهند.

12. اعتماد کنید

اعتماد یکی از مهمترین جنبه های هر رابطه است. اگر می‌پرسید که آیا می‌توانید به همسرتان اعتماد کنید یا نه، با آرامش و در عین حال قاطعانه از او بپرسید که آیا دلیلی برای نگرانی وجود دارد یا خیر.

اگر شریک زندگی شما کسی است که مشکل اعتماد دارد، به او اطمینان دهید که چیزی برای نگرانی ندارد.

خبر خوب این است که می توانید بر مشکلات اعتماد در یک رابطه غلبه کنید.

13. امنيت

احساس امنیت در یک رابطه مهم است. آزار کلامی، عاطفی یا فیزیکی قابل تحمل نیست. هر گونه سوء استفاده باید جدی گرفته شود و فوراً به آن رسیدگی شود. اگر به کمک نیاز دارید و در یک چرخه رابطه خشونت آمیز هستید، می توانید در هر زمان با خط تلفن ملی خشونت خانگی تماس بگیرید.

14. تغییر در اهداف زندگی

اهداف مهم هستند و وقتی دو نفر در یک رابطه از نظر خواسته هایشان از زندگی همسو باشند، می تواند فوق العاده باشد. اما گاهی اوقات اهداف تغییر می کنند. اگر شما و شریک زندگیتان نتوانید در آینده با آنچه که هر دو می خواهید مطابقت داشته باشید، می تواند مشکلاتی ایجاد کند. صحبت در مورد اهداف خود و واقع بین بودن در مورد آنچه هر یک از شما می خواهید در طول مدت رابطه شما مهم خواهد بود.

15. دعواي تكراري در روزهاي مختلف

این غیرمعمول نیست که یک زن و شوهر بارها و بارها با هم دعوا کنند، اما وقتی اختلافات شروع به تشدید می کنند یا مشکلات به روش های دیگر ظاهر می شوند، می تواند برای رابطه مشکل ساز باشد. مطمئن باشید که به ریشه مشکل می پردازید، تا بتوانید رفتارها و فرآیندهای فکری را که هر دو بعد از مدت ها ایجاد می کنید تغییر دهید.

چگونه مشکلات رابطه را برطرف می کنید؟

اگر رابطه شما به هر شکلی غیر استاندارد به نظر می رسد و می خواهید آن را برطرف کنید، شروع کار ساده است. همچنین می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد، اگر هر دوی شما به این فرآیند اختصاص دهید.

“برای شروع به رفع مشکلات در یک رابطه، بالاترین سطوح موفقیت به تمایل هر یک از طرفین برای نشان دادن و مالکیت سهم آنها بستگی دارد. داشتن یک لنز بی طرف از یک حرفه ای به هدایت این سفر کمک می کند، اما حتی جدا کردن فضا، گفتگوهای واقعی در مورد مسائل، و آوردن همیشه راه حل های خلاقانه روی میز می تواند مسیر را در جهت مثبت آغاز کند.

مقاله مرتبط: وقتی خودآزاری داريد، چگونه ازدواج كنيد؟

به خاطر سپردن اجرای یک یا همه موارد زیر می تواند در هر رابطه ای سودمند باشد:

بگو لطفا و ممنون

نارضایتی خود را بدون استفاده از فحاشی یا ناسزا بیان کنید

برای قرارهای شبانه منظم برنامه ریزی کنید، حتی اگر در طول روز یا در خانه باشند

در مورد رضایت جنسی شریک زندگی خود فعال باشید

زمانی را صرف پرسیدن سوالات در مورد خواسته ها و نیازهای یکدیگر کنید

از بحث هایی که به نظر می رسد در حال تبدیل شدن به بحث هستند، وقت بگذارید

اگر می خواهید مشکلات رابطه خود را حل کنید، به یاد داشته باشید که اولین چیزی که شما را جذب شریک زندگی خود کرد، چه چیزی بود. از خود بپرسید مشکل رابطه از کجا نشات می گیرد و سپس برای بهبود وضعیت اقدام کنید. با شریک زندگی خود صادق باشید و از کشف دوباره هیجان عشق خود لذت ببرید. با یک زوج درمانگر رتباط برقرار کنید تا شروع به کار روی چالش های رابطه خود کنید.

مطلب پیشنهادی

ددي ايشو

“آیا من مشکل بابا (ددي ايشو) دارم؟” تراپيست جواب مي دهد

ددي ايشو مدت‌هاست که موضوع گفتگو در مورد توضیحات کامل برای مشکلات رابطه، مشکلات عزت …

اهداف ازدواج

اهداف رابطه برای قوی تر کردن ازدواج

شاید به دنبال گره زدن هدف به ازدواج هستید. یا شاید به این فکر می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *